Tarih Nereye Do�ru Ak�yor?


A��r� Savunma Giderlerinin D���nd�rd�kleri
�slam �lkelerinde Ekonomik G��lenme Nas�l Sa�lan�r?
Osmanl� �mparatorlu�u'nda Milllet Sistemi
Abd�lhamid Han'�n Siyonistler ve Masonlarla M�cadelesi

�hti�aml� Bir Medeniyetin Yeniden �n�as�
G�n�m�z�n �arp�k Zihniyeti "Atalar�n Dinine Ba�l�l�k"
Siyonizm ve Irk��l�k
Bat�l Uzakdo�u Dinlerinden Kendi Kendine Eziyet Dini:Caynizm

Vicdan�n Kar��s�ndaki Olumsuz G��ler Nefs ve �eytan

www.kavimlerin
helaki.com


Ara�t�rma'dan



H�manizmin Perde Arkas�




H�manist felsefenin vaatlerinin aksine, ateizm ve dinsizlik, 20. Y�zy�lda d�nyaya sadece sava�, �at��ma, ac� ve zul�m getirmi�tir.


H�manizm, bu felsefenin ba�l�lar�n�n iddia etti�i gibi "yeni" bir d���nce de�il, tarihin eksi d�nemlerinden beri inkarc�lar�n "d�nya g�r���" olmu� k�hne bir yan�lg�d�r. Allah’�n ayetlerinde tarif etti�i inkarc� d���ncenin bu �a�a uydurulmu� bir tan�m� olan h�manizmin s�sl� s�ylemleri �eytani bir kand�rmacadan ba�ka bir �ey de�ildir.

H�manizm kavram� �o�u insan�n akl�nda olumlu mesajlar �a�r��t�r�r. "�nsan sevgisi", "bar��", "karde�lik" gibi. Ancak felsefi anlamda h�manizmin �ok farkl� bir anlam� vard�r: H�manizm, "insanl�k" kavram�n�, insanlar�n yegane ama� ve odak noktas� haline getiren bir d���ncedir. Bir ba�ka deyi�le, insan�, yarat�c�m�z olan Allah'tan y�z �evirmeye, sadece kendi varl��� ve benli�i ile ilgilenmeye �a��r�r. H�manizmin bu anlam�, �zellikle de kelimenin Bat� dillerindeki kullan�m�nda belirgindir. H�manizmin �ngilizcedeki s�zl�k anlam� �u �ekildedir:

"En iyi de�erler, karakterler ve davran��lar�n do�a�st� bir otoritede de�il de, insanlarda oldu�una inanan d���nce sistemi." (Encarta-World English Dictionary)

H�manizmin en a��k tarifini ise, bu felsefeye inananlar yapm��t�r. G�n�m�z�n �nde gelen h�manist s�zc�lerinden biri olan Corliss Lamont, The Philosophy of Humanism (H�manizm Felsefesi) adl� kitab�nda ��yle yazar:

"H�manizm, t�m ger�ekli�in bizzat do�an�n kendisinden ibaret oldu�una inan�r, evrenin temel materyali, zihin de�il madde-enerjidir.... (H�manizme g�re) Do�a�st� varl�klar ger�ek de�ildir; yani insan d�zeyinde, insanlar do�a�st� ve �l�ms�z ruhlara sahip de�ildirler ve t�m evren d�zeyinde, evrenimizin do�a�st� ve sonsuz bir Yarat�c�s� yoktur." (Lamont, The Philosophy of Humanism 1977, s. 116)

G�r�ld��� gibi, h�manizmin temeli do�rudan ateizme dayanmaktad�r.

H�manistlerin manifestolar� dini inkar ediyor


Bu ger�ek h�manistler taraf�ndan da a��k�a kabul edilir. I. H�manist Manifesto, 1933 y�l�nda yay�nlanm��, d�nemin baz� �nl� isimleri taraf�ndan imzalanm��t�r. 40 y�l sonra, 1973'te yay�nlanan II. H�manist Manifesto ise, birincisini teyid etmi�, ancak ge�en zaman�n geli�melerine g�re baz� ilavelerde bulunmu�tur. II. Manifesto'yu imzalayan binlerce d���n�r, bilim adam�, yazar, medya �yesi bulunmaktad�r ve bu dok�man hala son derece aktif olan Amerikan H�manist Birli�i taraf�ndan savunulmaktad�r.

Manifestolar� inceledi�imizde, her ikisinde de en temel g�r���n; “evrenin ve insan�n yarat�lmad���, kendi ba��na var oldu�u, insan�n kendisinden ba�ka hi�bir varl��a kar�� sorumlu olmad���, Allah inanc�n�n insanlar� ve toplumlar� geri g�t�rd���” gibi, sapk�n ateist dogma ve propagandalar oldu�u g�r�l�r. �lk maddede "evren sonsuzdan beri vard�r" �eklindeki materyalist dogma �ne s�r�lmektedir. �kinci madde, insan�n, evrim teorisinin �ne s�rd��� gibi, yani yarat�lmadan var oldu�u yalan�d�r. ���nc� maddede insan�n maddeden ibaret oldu�u iddia edilmektedir. D�rd�nc� maddede "k�lt�rel evrim" iddias� �ne s�r�lmekte ve insan�n "f�trat�n�n" (yarat�l��tan gelen �zelliklerinin) varl��� reddedilmektedir. Be�inci madde, Allah'�n evren ve insan �zerindeki hakimiyetini reddetmektedir. Alt�nc� madde ise, "teizm"in, yani Allah inanc�n�n terk edilmesi gerekti�ini, bunun "zaman�n gere�i" oldu�u sapk�n d���ncesini savunmaktad�r.

H�manizm, din d��manl���n�n temel �at�s�n� olu�turur. ��nk� h�manizm, Allah'� inkar�n tarih boyunca en b�y�k ��k�� noktas� olan "insan�n kendini ba��bo� ve sorumsuz sanmas�" aldan���n�n bir ifadesidir. Allah bu konuda Kuran'da ��yle buyurur:

“�nsan, 'kendi ba��na ve sorumsuz' b�rak�laca��n� m� san�yor? Kendisi, ak�t�lan meniden bir damla su de�il miydi? Sonra bir alak (embriyo) oldu, derken (Allah, onu) yaratt� ve bir 'd�zen i�inde bi�im verdi. 'B�ylece ondan, erkek ve di�i olmak �zere �ift k�ld�. (�yleyse Allah,) �l�leri diriltmeye g�� yetiren de�il midir?” (K�yamet Suresi, 36-40)

Allah insana "kendi ba��na ve sorumsuz" olmad���n� bildirmekte ve bunun hemen ard�ndan ona kendi yarat�l���n� hat�rlatmaktad�r. ��nk� insan, kendisini Allah'�n yaratm�� oldu�unu kavrad���nda, "ba��bo�" olmad���n�, Allah'a kar�� sorumlu oldu�unu da anlayacakt�r.


Manifestolar�n dayanaklar�n� bilim ��r�tt�


Oysa I. H�manist Manifesto'nun yay�nlanmas�ndan bu yana, bu felsefenin h�manistlerce "bilimsel ger�ek" gibi g�sterilen iki dayana�� (yani sonsuzdan beri var olan evren fikri ve evrim teorisi) do�rudan bilimin kendisi taraf�ndan ��r�t�lm��t�r:

1) Sonsuzdan beri var olan (yani yarat�lmam��) evren fikri, I. H�manist Manifesto'nun yaz�ld��� y�llarda ba�layan bir dizi astronomik ve fiziksel bulgu ile ��r�m��t�r. Evrenin geni�lemesi, kozmik fon radyasyonu, hidrojen-helyum oran�n�n hesaplanmas� gibi geli�meler, evrenin bir ba�lang�c� oldu�unu ve yakla��k 15-17 milyar y�l �nce "B�y�k Patlama" (Big Bang) ad� verilen dev bir patlama ile yoktan var edildi�ini g�stermi�tir. Big Bang teorisi, h�manist ve materyalist felsefelerin ba�l�lar� taraf�ndan uzun s�re kabul edilmese de, sonu�ta onlar� da ikna edecek �ekilde galip gelmi�tir. G�n�m�zde, bilim d�nyas� "evrenin yarat�l���" anlam�na gelen Big Bang'i kabul etmektedir ve bu, h�manistleri ��kmaza sokmu�tur. Ateist d���n�r Anthony Flew'un ifadesiyle, "Big Bang modeli, bir ateist a��s�ndan olduk�a s�k�nt� vericidir. ��nk� bilim, dini kaynaklar taraf�ndan savunulan bir iddiay� ispat etmi�tir: Evrenin bir ba�lang�c� oldu�u iddias�n�."

John Lennon, “ Hayal et ki hi�bir din yok” �eklindeki s�zleriyle, h�manist felsefenin 20. y�zy�ldaki �nemli propagandac�lar�ndan biriydi.

2) I. H�manist Manifesto'nun en b�y�k bilimsel dayana�� konumundaki evrim teorisi de yine manifestonun kaleme al�nmas�ndan sonraki on y�llar i�inde bilimsel olarak b�y�k bir ��k�� ya�am��t�r. Hayat�n k�keni hakk�nda 1930'larda Oparin ve Haldane gibi ateist (ve ku�kusuz h�manist) evrimciler taraf�ndan ortaya at�lan senaryolar�n hi�bir bilimsel niteli�i olmad���, canl�l���n bu senaryolarda ileri s�r�ld��� gibi cans�z maddeden kendi kendine do�amayaca�� bug�n anla��lm�� durumdad�r. Fosil kay�tlar�, canl�lar�n bir evrim s�reci i�inde olu�mad�klar�n�, farkl� yap�lar�yla yery�z�nde aniden belirdiklerini g�stermektedir ve bu ger�ek 70'li y�llardan bu yana bizzat evrimci paleontologlar taraf�ndan a��k�a itiraf edilmektedir. Modern biyoloji, canl�lar�n evrim teorisinin �ne s�rd��� gibi do�a kanunlar�n�n ve rastlant�lar�n �r�n� olmad�klar�n�, her organizmada yarat�l��� kan�tlayan "bilin�li tasar�m" �rnekleri bulundu�unu g�stermektedir. (Harun Yahya, Hayat�n Ger�ek K�keni, 2000)

H�manistler, dini inan�lar ortadan kald�r�ld���nda insanl���n mutluluk ve huzur bulaca��n� �ne s�rm��ler, oysa bunun tam aksi ya�anm��t�r. I. H�manist Manifesto'nun yay�nlanmas�ndan 6 y�l sonra patlak veren II. D�nya Sava��, tamamen din-d��� bir ideoloji olan fa�izmin insanl��a getirdi�i felaketlerin belgesidir. H�manist bir ideoloji olan kom�nizm, �nce Sovyetler Birli�i'nde, ard�ndan da �in, Kambo�ya, Vietnam, Kuzey Kore, K�ba ve �e�itli Afrika ve Latin Amerika �lkelerinde insanl��a benzeri g�r�lmemi� vah�et ya�atm��, toplam 120 milyon insan�n hayat�na mal olmu�tur. Bat� tipi h�manizmin (kapitalist sistemlerin) de kendi toplumlar�na ve d�nyan�n di�er b�lgelerine bar�� ve mutluluk getiremedi�i a��kt�r.


H�manistler i�i bo� s�sl� mesajlarla toplumu kand�r�rlar


K�sacas� h�manizmin hem bilimsel dayanaklar� ��r�kt�r hem de vaadleri bo�tur. Ama bunlar�n ortaya ��kmas�na ra�men, h�manistler felsefelerinden vazge�memi�ler, dahas� bunu kitle propagandas� y�ntemleriyle t�m d�nyaya yaymaya �al��m��lard�r. �zellikle II. D�nya Sava�� sonras� d�nemde, bilim, felsefe, m�zik, edebiyat, resim, sinema gibi alanlarda yo�un bir h�manist propaganda dikkati �eker. H�manist ideologlar�n �rettikleri i�i bo� ama s�sl� mesajlar, kitlelere �srarla empoze edilmi�tir.

Dine ve dinin insanlara ��retti�i ger�eklere kar�� hi�bir ak�lc� itiraz getiremeyen h�manizm, duygusal telkinlerle etkili olmaya �al��maktad�r.

II. H�manist Manifesto olarak bilinen metnin ba�lang�c�nda, h�manist vaadlerin bo�a ��km�� olmas�na bir a��klama getirilmeye �al���l�yordu. Bu a��klama son derece zay�f kalmas�na ra�men, yine de h�manistlerin felsefelerine ba�l�l�kta direndikleri, dahas� kendine fazlas�yla g�venen bir �slup kulland�klar� dikkat �ekiyordu.

H�manizm Felsefesi’nin arkas�n� Harun Yahya’n�n GLOBAL MASONLUK kitab�nda bulabilirsiniz. K�lt�r Yay�nc�l�k Tel: 0 212 511 44 03

Manifesto'nun ikinci belirgin �zelli�i ise, 1933 y�l�ndaki ilk manifestonun din aleyhtar� �izgisini aynen korumas�yd�. Bu manifestodan da h�manistlerin, Allah’� ve dini inkar eden beyanatlar verdikleri g�r�l�r. B�t�n bunlar h�manistlerin ak�lc�l�ktan tamamen uzakla�t�klar�n� g�stermektedir. ��nk� dini anlamak i�in derin bir ak�l ve kavray�� gerekir. Bunlar�n ba�lang�� noktas� ise, samimiyet ve �n yarg�dan uzak olmakt�r. H�manizm ise, ilk ba�tan dine ve Allah'a kar�� ��kan insanlar�n, bu �n yarg�lar�n� ak�lc� ve bilimsel gibi g�sterebilme �abas�ndan ba�ka bir �ey de�ildir.

H�manizm inkarc�lar�n eski d�nemlerden kalma tarihi bir yan�lg�s�d�r
H�manistlerin, Allah inanc�n� ve �lahi dinleri "kan�ts�z ve zaman� ge�mi� inan�lar" olarak tarif etmeye �al��malar� ise, asl�nda yeni bir fikir de�il, binlerce y�ld�r inkarc�lar taraf�ndan ileri s�r�len bir iddian�n tekrar�d�r. Allah Kuran'da bu inkarc� d���nceyi ��yle bildirir:

“Sizin ilah�n�z tek bir ilaht�r. Ahirete inanmayanlar�n kalpleri ise inkarc�d�r ve onlar m�stekbir (b�y�klenmekte) olanlard�r. ��phesiz Allah, onlar�n sakl� tuttuklar�n� ve a���a vurduklar�n� bilir; ger�ekten O, m�stekbirleri sevmez. Onlara "Rabbiniz ne indirdi?" dendi�inde, "Eskilerin masallar�" dediler.” (Nahl Suresi, 22-24)


Allah ayetlerinde, inkarc�lar�n din i�in hep "eskilerin masallar�" dediklerini ve bu inkar�n ger�ek nedeninin kalplerindeki b�y�klenme hissi (kibir) oldu�unu haber vermektedir. "H�manizm" denilen felsefe ise, Allah’�n ayetlerde tarif etti�i bu inkarc� d���ncenin sadece bu �a�a ait bir tan�m�d�r. Bir ba�ka deyi�le h�manizm, bu felsefenin ba�l�lar�n�n iddia etti�i gibi "yeni" bir d���nce de�il, tarihin eski d�nemlerinden beridir inkarc�lar�n "d�nya g�r���" olmu� k�hne bir yan�lg�d�r.


 









�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.