OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Filistin'de Bug�ne Nas�l Gelindi


1897 y�l�nda Basel�de toplanan I. D�nya Siyonist Kongresi�nde al�nan kararlar birer birer hayata ge�irildi ve Filistin topraklar�n�n b�y�k �o�unlu�u M�sl�manlar�n elinden ��kt�.

Siyonizmin b�lgeye giri�i ile, Ortado�u'da �at��malar ve sava�larla ge�ecek bir d�nem ba�l�yordu.

Siyonizm, san�ld���n�n aksine 19. y�zy�l�n sonlar�nda g�ndeme gelmi� bir fikir de�ildir. Muharref Tevrat'ta "D�nya Krall���"n�n merkezi haline gelecek bir Yahudi Devleti'nin kurulaca��ndan bahsedilir. Dolay�s�yla bir k�s�m Yahudiler taraf�ndan benimsenen Siyonizm'in tarihi Tevrat kadar eskidir. Siyonizm'in vazge�ilmez hedefi olan bu devletin s�n�rlar� Tevrat'ta ��yle tarif ediliyor: "Ayak taban�n�z�n bast��� her yer sizin olacak. S�n�r�n�z ��lden L�bnan'dan �rmaktan, F�rat Irma��'ndan Garp Denizine kadar olacakt�r. �n�n�zde kimse duramayacak, Allah'�n�z Rab size s�yledi�i gibi deh�etinizi ve korkunuzu ayak basaca��n�z b�t�n diyar �zerine koyacakt�r." (Tekvin B�l�m�, 12/25)

Baz� Yahudiler kendilerine vaat edildi�ine inand�klar� bu topraklara kavu�mak amac�yla, ilk resmi ad�m� 29 A�ustos 1897'de Basel'de I. Siyonist Kongre'yi d�zenleyerek att�lar.





Siyonizmin "Vaat Edilmi�" Topraklar�



Theodor Herzl, ba�kanl���n� yapt��� bu kongrede kuracaklar� Yahudi Devleti'nin s�n�rlar�n� ��yle a��kl�yordu: "Kuzey s�n�rlar�m�z Kapadokya'daki (Orta Anadolu) da�lara kadar dayan�r. G�neyde de S�vey� Kanal�'na; slogan�m�z Davud ve S�leyman'�n Filistin'i olacakt�r." (The Complete Diaries of Theodor Herzl, Theodor Herzl, cilt 2, s. 711)

Herzl, b�t�n d�nya Yahudilerinin verece�i destekten emin olarak, Kongre'de �unlar� da s�ylemi�ti: "Basel'de ben Yahudi Devleti'ni kurdum. E�er bunu y�ksek sesle s�ylersem b�t�n d�nya g�ler. Fakat be� sene i�inde veya elli sene sonra herkes bunu b�yle bilecektir." (The Complete Diaries of Theodor Herzl, Theodor Herzl, cilt 2, s. 581)

Ger�ekten de �srail, Herzl'in s�yledi�i bu s�zden 50 sene sonra kuruldu. Herzl'in s�yledi�inin bu kadar isabetle ger�ekle�mesinin nedeni neydi? �leri g�r��l�l�k konusundaki b�y�k yetene�i mi? Yoksa �srail kurulana kadar uygulanan Siyonist plan�n ilk b�l�m�n�n, b�y�k bir �rg�tlenme sayesinde, her ad�m� hesaplanarak sonuca ula�t�r�lmas� m�?

Filistin'de kurulan �srail Devleti de Siyonistleri tam anlam�yla tatmin etmemi�, daima Muharref Tevrat'ta vaat edilen topraklar�n tamam�n�n ele ge�irilmesi hedeflenmi�tir. Theodor Herzl Kutsal Topraklar� a��klad�ktan 88 y�l sonra, �srail ordusunun komutan� Moshe Dayan, mevcut Yahudi Devleti'nin s�n�rlar�n� yeterli bulmayacak ve �unlar� s�yleyecekti: "E�er Kitab-� Mukaddes'e sahip ��k�yorsak, e�er kendimizi Kitab-� Mukaddes'te yaz�l� olan halktan say�yorsak, Kitab�n yazd��� topraklara da sahip olmam�z gerekir. 'Hakimlerin, patriklerin, Kud�s'�n, Hebron'un, Jeriko'nun ve daha pek �ok yerlerin topraklar�..." (Jerusalem Post, 10 A�ustos 1967)

�srail Devleti'nin Filistin topraklar� Siyonizmin ilk hedefiydi. �lk Siyonist Kongre'nin yap�ld��� d�nemde, bu topraklar Osmanl� Devleti'nin elinde bulunuyordu. Bu nedenle Yahudi liderlerin ilk i�i, Filistin'i Osmanl�'dan koparmak �zere �al��maya ba�lamak oldu. Theodor Herzl bu ama�la bir�ok defa �stanbul'a geldi.



Abd�lhamit Siyonist Lider Herzl�i �stanbul�dan Kovuyor



Osmanl� Devleti'nin i�inde bulundu�u ekonomik bunal�mdan faydalanarak Filistin'i sat�n almaya �al��t�. B�ylece Yahudi Devleti yeniden kurulabilecekti.

Parayla toprak sat�n alma giri�imleri, Abd�lhamit'in kararl� tutumuyla sonu�suz kal�nca, Siyonist hareket, Osmanl�'y� y�kmak i�in yo�un bir faaliyet ba�latt�. Herzl bu durumu kendi s�zleriyle ��yle a��kl�yordu:
"Siyonizmin ama�lar�na ula�abilmesi i�in Osmanl�'n�n da��lmas�n� beklemeliyiz."
(The Complete Diaries Theodor Herzl, Theodor Herzl, cilt I, sf.374)


Tabii bu son derece "aktif" bir bekleyi� oldu�
Siyonistler, �srail Devleti'ne izin vermeyen Abd�lhamit'i kesin olarak saf d��� b�rakmaya karar vermi�lerdi. Abd�lhamit kar��t�, bir i� muhalefet grubuyla i� birli�i yapmak gerekiyordu. Yahudi liderler bu noktadan hareketle, J�n T�rklerle i� birli�i yapmaya karar verdiler. Siyonist lider Theodor Herzl bu tarihi karar� ��yle dile getiriyor: "Bir tek plan akl�ma geliyor. Sultan'a kar�� bir kampanya a�mal�, bu i� i�in de s�rg�n edilmi� prensler ve J�n T�rklerle temas kurmal�." (Complete Diaries of Theodor Herzl, Theodor Herzl, cilt I, sf.374)



Siyonizm ve Masonlu�un Abd�lhamit�e Komplosu



Mason localar� ve Siyonizm taraf�ndan b�y�k bir destek g�ren J�n T�rkler ger�ekle�tirdikleri 1908 �htilali ile II. Abd�lhamit'i tahttan indirdiler. Abd�lhamit'in T�rk siyasi hayat�ndan �ekilmesi ile J�n T�rklerin bir kanad� '�ttihat ve Terakki Cemiyeti' olarak iktidar� devrald�.

�ttihat ve Terakki Partisi'nin iktidara gelmesi, Siyonizm i�in tam bir f�rsat d�nemi oldu. Yahudi ileri gelenleri, istediklerini daha rahat ger�ekle�tirebilmeleri i�in, �ttihat��lar taraf�ndan devlet y�netiminin en stratejik noktalar�na atand�lar.

�ttihat Terakki iktidar� i�inde �e�itli kademelerde g�rev alan Siyonizm sempatizan� Yahudiler, Abd�lhamit�in tahttan indirildi�i 1908 darbesinin �zerinden daha �� ay ge�mi�ken Filistin konusundaki isteklerini devlet g�ndemine getirmekten �ekinmediler.

Filistin�e Yahudi G��� Ba�l�yor


II. Abd�lhamit zaman�nda Filistin'e Yahudiler i�in konulan g�� yasa��n�n kald�r�lmas�n� isteyen Siyonistler bunun i�in �ttihat��lar�n ileri gelenlerini kulland�lar. Bu ama�la, Ruso, Masliyah, Ahmet R�za, Enver, Talat ve Naz�m Beylerle g�r��t�ler. �ttihat ve Terakki'nin �nde gelenleri olan bu ki�iler, Filistin'e Musevi g���n�n yararl� olaca�� kan�s�ndayd�lar.

Hahamba��, Meclis Ba�kanl���na se�ilen Ahmet R�za Bey'i tebrik i�in gitti�i ziyarette g�� ve toprak sat�n alma konusunu a�t�. Meclis Ba�kan� teklifi kabul etti. Hahamba��, Sadrazam'a da ayn� �ekilde bir nezaket ziyaretinde bulundu. Sadrazam H�seyin Hilmi Pa�a da, yerle�im merkezi kurmak isteyen Yahudi g��menlerine kar�� ��k�lmayaca��n� s�yledi. (Harun Yahya,Filistin)

�ttihat ve Terakki liderlerinin Siyonistlerin bu tekliflerini kabul etmesindeki as�l neden, kimi Yahudilerin bu Parti �zerindeki kuvvetli n�fuzuydu.



�srail Devletine Do�ru



Siyonistler bu kararlar�n al�nmas� i�in kendilerini, Osmanl�'n�n yeniden g��lenmesi i�in iyi niyetle hareket eden ki�iler gibi g�stermi�lerdi. G��le gelen zengin Yahudiler s�zde mal varl�klar�n� yeni devletleri i�in kullanacaklar, b�ylece b�t�n az�nl�klar�n Osmanl� ruhu alt�nda bar�� i�inde ya�ayabileceklerini ispatlayacaklard�. Ancak bu, Filistin'i Osmanl�'dan kopararak tamamen ba��ms�z bir devlet kurmay� hedefleyen komplonun bir ad�m�ndan ba�ka bir �ey de�ildi.

Yahudilere Filistin'de toprak verilmesine ve onlara tan�nan g�� karar�na Araplar�n tepkisi ise b�y�k oldu. Burada belirtmek gerekir ki, Yahudilerin Filistin topraklar�nda ya�amalar�nda hi�bir mahsur yoktur. Zaten as�rlarca Yahudiler ve M�sl�manlar bu topraklarda birarada ya�am��lard�r. Mahsurlu olan Siyonist emeller do�rultusunda Filistin�e yapt�r�lan g��lerdir. 1897 y�l�nda D�nya Birinci Siyonist Kongresi�nde al�nan kararlar birer birer hayata ge�irilmi�ti. Osmanl� �mparatorlu�u�nun as�rlar boyu adalet, bar�� ve ho�g�r� ortam�n� sa�lad��� Ortado�u topraklar� ve Filistin art�k kan g�l�ne d�nm��t��



�srail Devleti'nin Kurulu�u �iddeti K�r�kledi


29 Kas�m 1947 g�n� ABD ve �ngiltere�nin Birle�mi� Milletler Te�kilat��na yapm�� oldu�u yo�un bask� sayesinde �srail Devleti resmen kuruldu. Ancak �srail�in kurulu�u b�lgedeki karga�ay� daha da art�rd�. Din d��� ve �rk�� bir ideoloji olan Siyonizmin Ortado�u'ya girmesi, Ortado�u'da sonu gelmeyen karga�an�n ba�lang�c� oldu. Peki Ortado�u�da Osmanl� �mparatorlu�u�nun as�rlar boyu sa�lad��� bar�� ve g�ven ortam� tekrar hayata ge�irilebilir mi?

Dergimizin ilk say�s�ndan bu yana �zellikle alt�n� �izdi�imiz gibi T�rkiye, d�nyaya nizam vermi� bir cihan imparatorlu�unun tarihsel miras��s�d�r. T�rkiye bu tarihsel mirasa sahip ��kmal� ve ba�ta Ortado�u olmak �zere Osmanl� co�rafyas�na tekrar huzur ve g�venin gelmesi i�in ba�lat�lacak giri�imlere �nc�l�k etmelidir.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.