OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



D�nya Bir "�slam Birli�i"ne Muhta�

11 Eyl�l 2001'deki ter�r eylemleri, d�nyan�n siyasi ve stratejik dengelerini tamamen de�i�tiren bir d�n�m noktas�yd�. Bu nedenle baz� yorumcular siyasi anlamda 21. y�zy�l�n 11 Eyl�l'le ba�lad���n� belirtmekteler. Ge�ti�imiz 20. y�zy�la �ekil veren en �nemli fikri unsur, ideolojiler ve ideolojiler aras�ndaki ili�kilerdi.
21. y�zy�la ise medeniyetler, inan�lar ve onlar�n aras�ndaki ili�ki y�n verecektir.

Baz�lar� medeniyetler ve inan�lar aras�ndaki bu ili�kinin "�at��ma" temelli olaca��n� iddia ediyorlar. Oysa olmas� gereken ve bizim diledi�imiz tablo, inan�lar ve medeniyetler aras�nda bar�� ve dostlu�un hakim olmas�d�r. Bir M�sl�man olarak bize bu konuda yol g�steren kaynak Kuran'd�r. Allah Kuran�da insanlar aras�ndaki farkl�l�klar�n bir "tan��ma" vesilesi olmas� gerekti�ini bildirmi�tir: �Ey insanlar, ger�ekten, Biz sizi bir erkek ve bir di�iden yaratt�k ve birbirinizle tan��man�z i�in sizi halklar ve kabileler (�eklinde) k�ld�k. ��phesiz, Allah Kat�nda sizin en �st�n (kerim) olan�n�z, (�rk ya da soyca de�il) takvaca en ileride olan�n�zd�r. ��phesiz Allah, bilendir, haber aland�r.�
(Hucurat Suresi, 13)

Allah bir di�er ayetinde ise, M�sl�manlara; Kitap Ehli'ne yani Yahudi ve H�ristiyanlara iyilikle davranmalar�n� emretmektedir:

���lerinde zulmedenleri hari� olmak �zere, Kitap Ehline en g�zel olan bir tarz�n d���nda kar��l�k vermeyin. Ve deyin ki: "Bize ve size indirilene iman ettik; bizim �lah�m�z da, sizin �lah�n�z da birdir ve biz O'na teslim olmu�uz." (Ankebut Suresi, 46)

M�sl�manlar�n yery�z�ndeki farkl� insan gruplar�na ho�g�r� ile yakla�mas� ve t�m bu farkl� gruplar aras�nda bar�� ve kar��l�kl� tolerans sa�lanacak bir d�nya d�zeni kurulmas� i�in �aba g�stermesi gerekir. T�m insanlar� �slam'a davet etmek elbette ki bir M�sl�man�n ba�ta gelen g�revlerinden biridir. Ama bu davete icabet etsinler veya etmesinler, t�m insanlara kar�� adalet ve iyilikle davran�lmas� �artt�r. Allah'�n
"Siz, insanlar i�in ��kar�lm�� hay�rl� bir �mmetsiniz..." (Al-i �mran Suresi, 110) ayetinde buyurdu�u gibi, M�sl�manlar t�m insanlar�n iyili�ini hedeflemelidirler.

Ancak 11 Eyl�l ve sonras�n�n ortaya koydu�u �nemli bir problem vard�r:�slam ad�na ortaya ��kan, oysa �slam'�n �z�n� kavramaktan �ok uzak olan baz� insanlar, "insanlar�n iyili�i" i�in de�il, insanlara azap vermek i�in �aba harcamaktad�rlar. Masum insanlara kar�� d�zenledikleri sald�r�larla �slam'�n yasaklad��� en b�y�k g�nahlardan birini i�lemekte, yani "yery�z�nde fitne" ��karmaktad�rlar. Kulland�klar� vah�i y�ntemler, �fkeli ve sald�rgan s�ylemler ile �slam ad�na �slam'a tamamen ters bir ahlak yap�s� g�stermektedirler. Bu y�zden de d�nyadaki 1 milyardan fazla M�sl�man� gereksiz ve haks�z bir zan alt�nda b�rakmaktad�rlar.

Dolay�s�yla bu, ger�ekten �nemli bir meseledir ve ��z�lmesi gerekir. ��z�lmesi i�in de �slam d�nyas�n�n bu gibi �arp�k ak�mlardan kurtar�lmas�, hurafelerden ve a��r�l�klardan ar�nd�r�lm��, Kuran'a dayal� bir �slam anlay��� ile yeniden e�itilmesi, b�y�k alim �mam Gazali'nin ifadesiyle "ihya edilmesi" gerekmektedir.

ABD Stratejisindeki Sorunlar


Bu meseleyi k�smen de olsa Bat�l�lar, �zellikle de 11 Eyl�l sald�r�lar�n�n hedefi olan ABD fark etmi� durumdad�r. Bu nedenle ABD y�netimi, �n�m�zdeki 10-15 y�ll�k d�nemde "�slam d�nyas�n� d�zenleme" gibi bir strateji i�ine girmi�tir. Ancak bu stratejide iki �nemli sorun vard�r:
  1. ABD Askeri Y�ntemleri Tercih Etmemelidir: Afganistan'da y�r�t�len operasyon, bir askeri m�dahaleler devri ba�latm��t�r ve bunun daha da s�rece�i anla��lmaktad�r. Yakla�an Irak sava��, bunun en �nemli �rne�idir. Baz� yorumculara g�re ABD'nin askeri m�dahaleleri Irak'tan sonra di�er Ortado�u �lkelerine de y�nelecektir. Oysa bu y�ntem hem Amerika'n�n umdu�u sonucu ger�ekle�tirmez hem de pek �ok masum insan�n hayat�na mal olur. Askeri y�ntemler, ister istemez M�sl�man kitlelerde "�slam'a kar�� sava�" olarak alg�lanacak, bu da gerilimin ve �at��man�n dozunu daha da art�racakt�r. ABD y�netimi "ter�re kar�� sava�" verecekse, bunu as�l olarak fikri d�zeyde y�r�tmelidir. Ter�r, elle tutulur somut bir d��man de�il, birtak�m insanlar�n kap�ld�klar� yanl�� fikirler sonucunda ba�vurduklar� bir y�ntemdir. Y�nteme kar�� sava��lmaz, bu y�ntemi kullanan g�ce kar�� sava��l�r. Bu g�� bir fikir oldu�una g�re de, bunun fikri d�zeyde yenilmesi gereklidir. Ter�r� do�uran ideoloji ve psikoloji ortadan kald�r�lmal�, ter�re yol a�an yanl�� din anlay��lar�n�n yerine insanlara Kuran'a dayal� ger�ek din ��retilmelidir.
  2. ABD Sorunu "D��ar�dan" Halletmeye �al��mamal�d�r:�stte a��klad���m�z y�ntem, ABD'nin sorunu "d��ar�dan" halletmeye �al��mas�n�n da yerinde olmad���n� g�stermektedir. Sorun �slam'�n birtak�m insanlar taraf�ndan yanl�� anla��lmas�ndan veya �arp�t�lmas�ndan do�du�una g�re ��z�m, �slam d�nyas�n�n i�inden gelmelidir. �slam'�n do�ru anla��lmas� ve �slam'� yanl�� anlay�p uygulayanlar�n bundan men edilmesi, M�sl�manlar taraf�ndan yap�labilecek bir i�tir. ABD'nin bu konuda izlemesi gereken politika, �slam d�nyas�n�n i�inden gelecek bir ��z�m� desteklemesi, bunun yolunu a�mas�d�r. Amerikan yakla��m�n�n bu y�nde �ekillenmesi, hem ABD hem �slam d�nyas� hem de t�m d�nya a��s�ndan �ok daha hay�rl� olacakt�r. Bunun aksini savunanlar, d�nyay� bir kan g�l�ne do�ru s�r�kl�yor olabileceklerini hesaba katarak bir kez daha d���nmelidirler. Dahas� ABD y�netimi, birtak�m art niyetli g�� merkezlerinin bu konudaki yanl�� telkinlerine itibar etmeme konusunda da dikkatli olmal�d�r. S�z konusu g�� merkezleri, �slam'� bir din ve medeniyet olarak "d��man" sayan, Bat� ile �slam d�nyas� aras�nda kanl� bir sava� ya�anmas�n� �iddetle arzu eden baz� ideologlar ve stratejistlerdir. Bunlar, ABD y�netiminin ter�rle m�cadele politikas�n� �srarla "�slam'la m�cadele" gibi g�stermek ve sonu�ta da o hale getirmek �abas� i�indedirler. Ba�ta Ba�kan Bush olmak �zere Amerikan y�netiminin s�z konusu "Bat�-�slam sava��" senaryolar�n� kesin bi�imde reddeden a��klamalar�, 11 Eyl�l'den bu yana olumlu sonu�lar vermi�tir. Ancak bu a��klamalar�n uygulanan politikalara da y�n verdi�inin d�nya kamuoyu taraf�ndan fark edilecek �ekilde belirginle�mesi gerekmektedir.



�slam Birli�i Nas�l Olmal�?


"Ter�re kar�� m�cadele"nin as�l olarak fikri boyutta y�r�t�lmesi ve bunun da �slam d�nyas�n�n i�inden gelmesi gerekti�ine g�re, yap�lmas� gereken nedir?

Bu soruya cevap vermeden �nce, son bir noktay� daha belirtmek gerekir: Bug�n �slam d�nyas�n�n d�rt bir yan�nda birbirinden son derece farkl� dini yorumlar, g�r��ler ve modeller hakimdir. Neyin ger�ekten �slam'a uygun, neyin de ayk�r� oldu�unu belirleyecek, bu konuda d�nya M�sl�manlar�n�n geneline y�n verecek merkezi bir otorite yoktur. Katoliklerin Vatikan'�, Ortodoks H�ristiyanlar�n Patrikhaneleri vard�r, ama �slam d�nyas�n�n dini bir birlik ve merkezi bulunmamaktad�r.
Oysa �slam'�n �z�nde b�ylesine bir da��n�kl�k ve ba��bo�luk de�il, birlik vard�r. Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav)'in vefat�n�n ard�ndan, �slam d�nyas� hep Hilafet makam� taraf�ndan y�nlendirilmi�, bu makam M�sl�manlar�n dini konulardaki yol g�stericisi olmu�tur. (Harun Yahya, �slam��n K��� ve Beklenen Bahar�)

Ku�kusuz �a��m�z�n sosyal ve siyasi yap�s� i�inde, �slam d�nyas�n�n t�m�ne yol g�sterecek merkezi bir otorite kurulabilir. Nitekim Allah Kuran'da M�sl�manlara "emir sahiplerine" itaat etmelerini emretmektedir (Nisa Suresi, 59); bu emir sahibinin nas�l belirlenece�i konusu ise, �a��n �artlar�na g�re de�i�ebilir. Bu do�rultuda, demokratik esaslara ve hukukun �st�nl��� prensibine dayanan merkezi bir �slami otoritesinin ve bir "�slam Birli�i"nin kurulmas� m�mk�nd�r.



�slam Birli�i


  • �slam d�nyas�n�n t�m�ne hitap edebilmeli, dolay�s�yla en temel �slami de�erlere ve esaslara dayanmal�, belirli bir mezhebin veya tarikat�n temsilcisi olmamal�d�r.
  • �nsan haklar�na, demokrasiye, serbest giri�imcili�e destek vermeli, �slam d�nyas�n�n ekonomik, k�lt�rel ve bilimsel y�nden kalk�nmas�n� temel hedef olarak belirlemelidir.
  • Di�er �lkeler ve medeniyetlerle son derece bar����l ve uyumlu ili�kiler kurmal�, kitle imha silahlar�n�n kontrol�, ter�rizm, uluslararas� su�, gibi konularda uluslararas� toplulukla ve Birle�mi� Milletlerle i�birli�i yapmal�d�r.
  • �slam d�nyas�ndaki az�nl�klar�n ve yabanc�lar�n haklar�n�n korunmas�, kendilerine g�venlik sa�lanmas� ve sayg� g�sterilmesi gibi konular� �ncelikli olarak ele almal�, dinleraras� i�birli�ine �nem vermelidir.
  • Filistin, Ke�mir, Moro gibi, M�sl�manlar ile M�sl�man olmayan halklar� kar�� kar��ya getiren sorunlara; adil ve bar����l ��z�mler getirilmesine �nem vermelidir. Hem M�sl�manlar�n haklar�n� savunmal� hem de s�z konusu sorunlar�n, �slam d�nyas�ndaki baz� radikal unsurlar taraf�ndan ��z�ms�zl��e itilmesine engel olmal�d�r.

Bu proje nas�l hayata ge�irilebilir? Bu konuda t�m �slam �lkelerinin yan�nda T�rkiye'ye b�y�k bir rol d��mektedir. ��nk� T�rkiye, s�z�n� etti�imiz manada bir �slam Birli�i'ni kurmu� ve 5 y�zy�ldan fazla bir s�re ba�ar�yla idare etmi� olan Osmanl� �mparatorlu�u'nun miras��s�d�r. Bu sorumlulu�u tekrar �stlenebilecek bir toplumsal altyap�ya ve devlet gelene�ine sahiptir. Dahas�, �slam d�nyas� i�inde Bat� ile ili�kileri en geli�mi� olan �lke T�rkiye'dir ki bu T�rkiye'nin Bat� ile �slam d�nyas�ndaki sorunlar�n ��z�m�nde arabuluculuk yapabilmesine olanak sa�lar. T�rkiye'nin tarihsel olarak ho�g�r�l� ve �l�ml� bir anlay��a sahip olmas�; dar bir mezhebi de�il, d�nya M�sl�manlar�n�n b�y�k �o�unlu�unun izledi�i Ehli S�nnet inanc�n� temsil etmesi de �nemli bir noktad�r.
Son olarak belirtmek gerekir ki, burada belirtilen ��z�m�n ivedilikle hayata ge�irilmesi son derece �nemlidir. ��nk� �slam d�nyas� ile Bat� aras�nda bir "medeniyetler �at��mas�" tehlikesi her ge�en g�n b�y�mektedir. Irak Sava��n�n ard�ndan -ve e�er durum de�i�mezse- yeni pek �ok sava� gelecektir. Bunlar�n pek �ok masum insan�n hayat�na mal olmas� ka��n�lmazd�r. �slam ve M�sl�manlar hakk�ndaki baz� yanl�� anlama ve �nyarg�lar devam etmekte ve bu, Bat�l� �lkelerde ya�ayan M�sl�manlar i�in birtak�m s�k�nt�lar do�urmaktad�r. Bat�l�lar ise, ter�rizm kabusu nedeniyle s�rekli tedirgin ya�amakta, kendi �lkelerinde g�venlikten mahrum kalmaktad�rlar. T�m bu s�k�nt�lar� ortadan kald�racak bir ��z�me �ok acil olarak ihtiya� vard�r.

��z�m ise t�m bu sorunlar� bar���� ve kal�c� bir bi�imde ��zecek bir �slam Birli�i'nin kurulmas�ndad�r.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.