OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Avrupa'daki �slama Y�neli�in �ki �nemli �rne�i;Tony Blair ve Prens Charles


"Kuran'� dilimize terc�me edilmi� hali ile okudum. �slam hakk�nda eserler de okuyorum ve bundan �ok zevk al�yorum. Kuran hakk�nda daha �nce bilmedi�im ve H�ristiyanlar� da �ok ilgilendirdi�ini d���nd���m pek �ok �eyi ��rendim." (Tony Blair)

�slam ile H�ristiyanl�k aras�nda herhangi bir �at��man�n s�z konusu olamayaca�� ve �slam ile ter�rizmin hi�bir �ekilde ba�da�mayaca�� Avrupal� liderlerin de �nemle �zerinde durduklar� bir konudur. T�pk� ABD'de oldu�u gibi, Avrupa �lkelerinin pek �o�unda da devlet adamlar� ve siyasetin �nde gelen isimleri, �slam'� �ven mesajlar vermekte ve Kuran ahlak�na duyduklar� ilgiyi dile getirmektedirler. Bu isimlerin ba��nda �ngiltere Ba�bakan� Tony Blair gelmektedir.
Bug�ne kadar �� defa Kuran'� okudu�unu s�yleyen Tony Blair'in �slam'a duydu�u ilgi, T�rk bas�n�nda ilk defa zekat ile ilgili s�zleriyle yer buldu. Ramazan Bayram� nedeni ile M�sl�manlara verdi�i davette, "Bizim toplumumuz da M�sl�manl���n, b�l���m� ve payla��m� emreden zekat anlay���ndan �rnek almal�. Unutulmamal� ki g�n�m�z d�nyas�n�n zor ko�ullar� ancak bu g��l�klerin payla��lmas�yla yenilebilir" diyen Blair, daha sonraki a��klamalar� ile de Kuran ahlak�na duydu�u hayranl��� s�k s�k dile getirdi.
29 Mart 2000 tarihinde �nl� televizyon kanal� BBC ise Blair'in Kuran'a olan hayranl���n� "Blair: Koran Inspired Me" (Blair: Kuran Bana �lham Verdi) ba�l�kl� haberi ile bildirmekteydi. �slam'�n �ok bar����l ve g�zel bir din oldu�unu, kendisine ait iki Kuran'� oldu�unu ve Kuran'� okuduk�a ondan ilham ald���n� s�yleyen Blair s�zlerine ��yle devam etmekteydi:
"Kuran'� okudum, �ok a��k bir kitap... insanl��a rehberlik eden sevgi ve beraberlik kavramlar�n� �ok iyi a��kl�yor." (BBC News, 29 Mart 2000)

11 Eyl�l sald�r�lar� ger�ekle�meden bir-iki g�n �nce �ngiliz, The Mail on Sunday gazetesinde yer alan bir haberde ise eski ABD Ba�kan� Bill Clinton'�n k�z�n�n kendisine Kuran hediye etmesi ile Kuran okumaya ba�lad���n� s�yleyen Blair, Kuran'�n kendisine cesaret verdi�ini aktarmaktayd�. Sald�r�lardan sonra El-Cezire televizyonunda yay�nlanan bir r�portaj�nda Blair bir kez daha Kuran okudu�unu a��kl�yor ve �unlar� s�yl�yordu:
"Kuran'� dilimize terc�me edilmi� hali ile okudum. �slam hakk�nda eserler de okuyorum ve bundan �ok zevk al�yorum. Kuran hakk�nda daha �nce bilmedi�im ve H�ristiyanlar� da �ok ilgilendirdi�ini d���nd���m pek �ok �eyi ��rendim."
(Prime Minister Tony Blair's Interview with Al-Jazeera, 9 Ekim 2001)
Time dergisi ise Tony Blair ile ilgili bir makalede Blair'i, "uzun zamand�r Kuran ��rencisi olan Tony Blair" olarak tan�ml�yordu. Kuran'� gayet iyi bilen Tony Blair, 11 Eyl�l sald�r�lar�n�n oldu�u ilk g�nden itibaren de, bu sald�r�lar�n �slam'la ve M�sl�manlarla bir alakas�n�n olmad���n� �e�itli deme�lerinde vurgulad�. Bu deme�lerinden birinde Tony Blair ��yle diyordu:
"Nas�l ki 12. y�zy�lda Ha�l� Seferlerini d�zenleyip katliamlar yapanlar�n �ncil'in ��retisi ile hi�bir alakas� yoksa, Bin Ladin de Kuran'�n ��retilerine ba�l� bir insan de�ildir. Bat� �slam'� g�rmezlikten gelmekten vazge�melidir. Yahudiler, H�ristiyanlar ve M�sl�manlar �brahim'in �ocuklar�d�r ve bug�n ortak noktalar�m�z� ve de�erlerimizi anlamak i�in bu inan�lar� biraraya getirme zaman�d�r." (Tony Blair's Finest Hour, Australian Broadcasting Corporation, 7 Ekim 2001)

Tony Blair gibi �slam'a ve M�sl�manlara yak�nl��� ile tan�nan bir ba�ka �nemli isim de Prens Charles't�r. Prens Charles �slam'a duydu�u sempatiyi ilk olarak 1993 y�l�nda Oxford'ta yapt��� bir konu�mada dile getirmi�tir. Bu tarihten itibaren �ngiltere'de ya�ayan M�sl�manlarla birebir ili�ki i�erisinde bulunan, M�sl�manlar taraf�ndan organize edilen pek �ok toplant�ya ve a��l��a kat�lan Prens Charles, her f�rsatta �slamiyet'e duydu�u hayranl��� dile getirmektedir. Prens Charles'�n 1996 y�l�nda Wilton Park'da yapt��� konu�mas�, �slamiyet'e duydu�u sempatiyi ve bunun gerek�elerini en a��k �ekilde ifade etti�i konu�mas� olarak bilinir. Prens bu konu�mas�nda �u noktalar �zerinde durmu�tur:
Bizler Bat�'da kendi k�kenimizi yeniden ke�fedebilmek i�in �slami gelene�in do�an�n yarat�l���na kar�� duydu�u derin sayg�dan faydalanmal�y�z. Modern materyalizm, dengesiz ve uzun vadeli sonu�lar� �ok zarar verici bir ideolojidir... Ne var ki ge�ti�imiz �� y�zy�l i�inde, en az�ndan Bat� d�nyas�nda d���m�zdaki d�nyay� alg�lay���m�z� derinden etkileyen bir ay�r�m olu�tu. Bilim �zerimizde kat� bir h�k�mdarl�k kurdu. Din ve bilim birbirinden iki ayr� �eymi� gibi g�sterildi. Art�k bunun tehlikeli sonu�lar�n� daha iyi g�rebiliyoruz... Bilim bize d�nyan�n bildi�imizden �ok daha karma��k oldu�unu g�sterdi. Ama bu modern, materyalist ve tek boyutlu yap�s� ile pek �ok �eyi a��klamaktan aciz kald�... Bu bak�� a��s� (materyalist g�r��) M�sl�manlara tamamen ters bir bak�� a��s�yd�. M�sl�man bir sanat�� veya bilimadam� bir eser ortaya ��kard���nda bunu kendi zekas�n�n bir �r�n� olarak g�rmez, bunu ancak Allah'a sunmak i�in yapt���n� bilir. Kuran'dan okuyup �ok etkilendi�im bir ayette 'Her nereye d�nerseniz Allah'�n y�z� oras�d�r' diye bildirilmesi san�r�m bir anlamda buna i�aret etmektedir... Birbirimizden ��renece�imiz �ok fazla �ey var, bunun i�in ilk ad�m olarak �ngiliz okullar�nda daha �ok M�sl�man ��retmeni g�revlendirebiliriz. D�nyan�n her yerinde insanlar �ngilizce ��renmek istiyorlar, ama burada bizim zihinlerimize oldu�u kadar g�n�llerimize de hitap edecek bir �eyler ��renmeye ihtiyac�m�z var ve bunu M�sl�man ��retmenler yapabilirler. (https://www.sunnah.org /nl/v0104/prince.htm)

Prens Charles, The Prince Foundation adl� vakf� arac�l��� ile M�sl�manlar�n faydalanabilecekleri pek �ok imkan haz�rlamaktad�r. 1993 y�l�nda faaliyete ge�en Oxford �slami Ara�t�rmalar Merkezi, Prens'in sponsorlu�unda kurulmu�tur. Prens'in vakf�na ba�l� olarak faaliyet g�steren Geleneksel ve G�rsel �slami Sanatlar b�l�m� ise �ngiliz M�sl�manlar�n geleneklerini ve k�lt�rlerini ayakta tutabilmeleri, M�sl�man �ocuklar�n e�itim masraflar�n�n kar��lanmas�, ilahi dinler aras�nda diyalog kurulabilmesi i�in gerekli sosyolojik ve ekonomik imkanlar�n sa�lanmas� gibi �al��malarda bulunmaktad�r. Prens son olarak Londra'da kurulacak olan M�sl�man Merkezi Projesi i�in bu b�l�m arac�l��� ile 10 milyon pound yard�mda bulunmu�tur.
Prens, M�sl�man gen�lerin e�itimine de �zel �nem vermektedir. 2001 y�l�nda ilk defa sarayda M�sl�manlar� Ramazan Bayram� i�in kabul eden Prens Charles, davette �zellikle bulunmalar�n� istedi�i M�sl�man gen�lere ��yle seslenmi�tir.
"M�sl�man gen�lerin hassasiyeti ve hayal g�c� �ok �nemli. Sizler olmasayd�n�z bizler �ok s�radan ve tekd�ze olurduk. Sizin varl���n�z� bizim �lkemizin k�lt�r�ne ve �o�ulculu�una b�y�k bir farkl�l�k getiren �ok �nemli bir unsur olarak g�r�yorum.Her zaman anla��lmas� i�in u�ra�t���m bir �ey var; bu derece sek�lerle�en, materyalistle�en bir d�nyada sizin gibi hala inanc�n� koruyan, kendisinden �st�n bir varl��a iman eden ki�ilerin olmas�, �zerinde durulmas� ve takdir edilmesi gereken bir durumdur." (Prince Joins Ramadan Ceremony, BBC News, 23 Kas�m 2001)
Bu davet s�ras�nda bir saatten uzun bir s�re gen�lerle sohbet eden Prens, onlara, e�itimleri, meslekleri ve dinlerini ya�amakta herhangi bir zorlukla kar��la��p kar��la�mad�klar� gibi konularda sorular sormu�, M�sl�man gen�lerin ihtiya�lar� ile tek tek ilgilenmi�tir. Prens'in �zellikle merak etti�i konular aras�nda, 'gen�lerin Kuran'�n ruhunu iyi kavray�p kavramad�klar�', 'Kuran'� ba�tan sona kadar okuyup okumad�klar�', 'Ramazan ay� boyunca okullar�nda herhangi bir zorlukla kar��la��p kar��la�mad�klar�', 'iftar i�in okullar�nda verilen yemeklerden memnun olup olmad�klar�' gibi konular bulunmaktad�r.
��phesiz gerek Prens Charles'�n gerekse Tony Blair'in �slam'a olan bu yakla��mlar� son derece �nemlidir. Uzun y�llard�r baz� Bat�l� �evreler taraf�ndan �slam hakk�nda olu�turulmaya �al���lan yanl�� kanaatin ortadan kald�r�lmas� i�in �nde gelen devlet adamlar�n�n bu konudaki d���ncelerinin de�i�mesi �nemli bir ad�md�r. (Harun Yahya, �slam'�n Y�kseli�i)
Bu nedenle bu a��klamalar� okurken bu geli�melerdeki ola�an�st�l���n fark�na varmak gerekir. Bug�n Bat� d�nyas�nda bu y�zy�la kadar �rne�i g�r�lmemi� bir �ekilde �slam'a yak�nla�ma s�z konusudur. Ku�kusuz bu durum Allah'�n varl���n� ve birli�ini delilleri ile anlatmaya, yery�z�nde hakim olan materyalist ideolojileri fikren ma�lup etmeye, hak dini insanlara ula�t�rmaya �aba g�steren M�sl�manlar i�in b�y�k bir m�jdedir. Bu m�jdenin t�m M�sl�manlara ula�mas� da iman edenlerin �zerindeki bir ba�ka sorumluluktur.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.