OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



��z�m� kolay bir sorun: K�RESEL KITLIK




�z�nde fedakarl�k, yard�mseverlik ve birliktelik bulunan Karun ahlak�n�n tam olarak ya�anmas�yla d�nyada sorunlu b�lgeler ya daa�l�k �eken insanlar kalmayacakt�r. Bunun ger�ekle�mesinde en etkin rol� �stlenip, d�nyaya bu konuda model olacak �lke ise T�rkiye'dir.


D�nyam�z gerek do�al kaynaklar, gerekse besin kaynaklar� a��s�ndan son derece zengindir. Buna ra�men, ge�ti�imiz y�zy�l, d�nya tarihine a�l�klar, k�tl�klar ve toplu �l�mler y�zy�l� olarak ge�mi�tir. �zellikle Asya ve Afrika k�talar�nda y�z binlerce insan yiyecek bulamad��� i�in hayat�n� kaybetmi�, bir o kadar� da yurtlar�n� terk etmek zorunda kalm��t�r. Bug�n d�nya �zerinde 2 milyar insan a�l�k s�n�r�n�n alt�nda ya��yor. Ancak bu konunun b�y�k bir al��kanl�k meydana getirmesi, Afrika ya da Asya'dan gelen a�l�k ve k�tl�k haberlerinin dinleyenler �zerinde hi�bir etki olu�turmamas�, fedakarl�k ve payla�ma tavsiyesinde bulunan Kuran ahlak�yla ba�da�mamaktad�r.

Kaynak yetersizli�i de�il, dengeli da��l�m�n sa�lanamamas�


Yak�ndan incelenecek olursa a�l�k ve k�tl�k gibi sorunlar�n ortaya ��kt��� b�lgelerin, tarih boyunca d�nyan�n tar�m, hayvanc�l�k ve do�al kaynaklar bak�m�ndan en verimli b�lgeleri oldu�u g�r�lecektir.

Bug�n d�nyan�n pek �ok yerinde, yanl�� kullan�m, yetersiz teknolojiler ve kaynaklar�n israf edilmesi dolay�s�yla a�l�k ve kurakl�k sorunlar� ya�anmaktad�r. Teknik problerden daha �nemli olan ise d�nya �zerindeki zenginliklerin dengeli ve adaletli da��l�m�n�n sa�lanamamas�d�r. Avrupa ve Amerika gibi n�fusun nispeten az oldu�u b�lgelerde kaynak fazlas� ya�an�rken, bu ihtiya�tan fazla kaynaklar ya�am�n� devam ettirebilecek kadar bile yemek bulamayan b�lgelere aktar�lamamaktad�r. Her ne kadar Birle�mi� Milletler, D�nya Sa�l�k �rg�t� gibi uluslararas� kurulu�lar bu konularda �e�itli giri�imlerde bulunsalar da, bu yard�mlar yeteri kadar etkin olamamakta, a�l�kla m�cadele eden insanlar i�in kesin ��z�mler ortaya konulmamaktad�r. Bunun en �nemli sebeplerinden biri ise, bahsetti�imiz kurulu�lar�n uluslararas� kamuoyunda ve kendi toplumlar�nda yeterli deste�i bulamamalar�d�r. Bir ba�ka deyi�le, ilk bak��ta teknik bir problem olarak g�r�len a�l�k probleminin temelinde ahlak zaafiyeti bencillik ve duyars�zl�k yatmaktad�r.

G�n�m�zde d�nyam�z�n geldi�i nokta "k�reselle�me" kavram�yla ifade edilmektedir. K�reselle�me, mesafelerin ortadan kalkt���, bilginin ileti�im teknolojisi vas�tas�yla her yere aktar�labildi�i, ula��m�n son derece kolayla�arak d�nyan�n bir yerinden di�er bir yerine �ok k�sa zamanda ula��labildi�i bir d�nya anlam�na gelmektedir. Bu sayede art�k d�nyan�n birbirlerinden onbinlerce kilometre uzakl�ktaki iki noktas�ndaki geli�meler, dakikalarla ifade edilecek bir zamanda duyulabiliyor. (Harun Yahya, ��z�m Kuran Ahlak�)

Sorunlar� �nceden belirleme


Bu noktada �ncelikle yap�lmas� gereken kaynaklar�n belirlenmesi ve bunlar�n dengeli da��l�m�n�n sa�lanmas�d�r. Bunun i�in de etkin ve kararl� politikalar�n k�sa ve uzun vadeli uygulanmas� gerekiyor. Her�eyden �nce ula��lan y�ksek teknolojinin fakir ve geli�memi� b�lgelere aktar�lmas� sa�lanabilir. Bug�ne kadar uygulamada yetersiz kalan uluslararas� kurulu�lar da aktif hale ge�irilebilirler. A�l�k ve k�tl�kla kar�� kar��ya olan �lkelere yerinde m�dahale etmeleri ve uzun vadeli ��z�mlerle s�z konusu �lkelerde kal�c� d�zelmeler sa�lamalar� te�vik edilmelidir. B�yle bir konu ise ancak �nceden bilgilendirme ve e�itim ile sa�lanabilir.

Bu konuda yap�labilecek bir di�er �nemli �al��ma ise d�nya kamuoyunun ilgisini ve duyarl�l���n� bu t�r konulara �ekmektir. Zaman zaman ulusal ya da uluslararas� bas�nda ��kan �e�itli haberler insanlar�n ilgisini d�nyan�n bu zorluk i�indeki b�lgelerine �ekmektedir. Fakat bir�ok insan bu vakalar�n d�nem d�nem ya�and���n� sanmaktad�r. Halbuki Asya’n�n ve Afrika’n�n bir�ok b�lgesi, a�l�k ve k�tl�klar�, toplu �l�mleri, yetersiz e�itim ve sa�l�k �artlar�n�, neredeyse bir y�zy�ld�r ya�amaktad�rlar. Geli�en ileti�im teknolojisi sayesinde d�nyan�n ilgisini bu b�lgelere �ekmek, buralarda s�rekli ya�anan sorunlar� anlatmak art�k �ok kolayd�r. B�yle bir kamuoyu olu�turduktan sonra ise her ak�l ve vicdan sahibi insan ihtiya� i�inde olan bu insanlara yard�m etmeyi isteyecektir. Yard�m kampanyalar� kendili�inden d�zenlenecek, kaynak fazlalar� bu b�lgelere aktar�lacakt�r.

�nsanlar�n bilmedikleri konulara duyarl� olmalar� beklenemez. Bu y�zden yeterli ve s�rekli bilgilendirmeyle toplumun bu konulara ilgisi art�r�lmal�d�r.


��z�m Kuran ahlak�n�n ya�anmas�ndad�r



Ak�l ve vicdan sahibi M�sl�man T�rk halk� bu t�r konulara duyars�z kalmamakta ve her t�rl� fedakarl��� b�y�k bir samimiyetle yapmaktad�r. Bug�n siyasi y�nden T�rkiye'nin d�nyaya model oldu�u �e�itli platformlarda tart���lmakta, b�lge politikalar�nda T�rkiye'nin belirleyici rol oynamas� istenmektedir. Bu ihtiya� a�l�k gibi sorunlar�n ��z�lmesinde de vard�r. Y�zy�la yak�n bir zamand�r T�rk halk�n�n sahip oldu�u Kuran ahlak�, Osmanl� zaman�nda y�zy�llarca, d�nyan�n en �nemli ve kritik b�lgelerinin adalet ve bar�� i�inde y�netilmesini sa�lam��t�r. G�n�m�zde de �z�nde fedakarl�k, yard�mseverlik ve birliktelik bulunan Kuran ahlak�n�n tam olarak ya�anmas�yla d�nyada sorunlu b�lgeler ya da a�l�k �eken insanlar kalmayacakt�r. ��nk� Kuran ahlak�n� ya�ayan insanlar kendinden �nce ba�kalar�n� d���n�r ve onlar�n rahat etmesi i�in �al���rlar. Bencil duygular�ndan ar�nd�klar� i�in ya�anan problemlerin �zerine dirayet ve kararl�l�kla giderler. Vicdanlar�n�n sesini dinlerler. ��z�m i�in gerekli hi�bir fedakarl�ktan ka��nmazlar. Ba�ka insanlar�n ya�ad��� sorunlara duyars�z kalmazlar. Yapt�klar� her iyili�in kar��l���n� Allah'�n en g�zel �ekilde verece�ine g�n�lden iman etmi�lerdir. Allah Kuran'da m�minlerin bu �st�n ahlak�n� ��yle bildirmi�tir:

"Kendileri, ona duyduklar� sevgiye ra�men yeme�i, yoksula, yetime ve esire yedirirler. "Biz size, ancak Allah'�n y�z� (r�zas�) i�in yediriyoruz; sizden ne bir kar��l�k istiyoruz, ne bir te�ekk�r." (�nsan Suresi, 8-9)










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.