1839 y�l�nda ilan edilen Tanzimat Ferman�, Osmanl�'n�n son d�nemine damga vuran en �nemli olaylardan biridir. Ferman, Bat� kar��s�nda gerilemi� olan �mparatorlu�u kalk�nd�rmak ve modernle�tirmek gibi do�ru bir amaca y�neliktir. Ancak bu ferman� haz�rlayan ve sonra da �mparatorlu�un y�netimine egemen olan kadrolar�n bir k�sm�, bu modernle�meyi dinden uzakla�ma gibi anlam��lar ve b�ylece fark�nda olmadan �mparatorlu�un sonunu haz�rlam��lard�r.
D�� politika, tarih ve siyaset alanlar�nda, olaylar�n perde arkas�ndaki ger�eklere dikkat �ekmeye y�nelik yepyeni bir bak�� a��s�yla haz�rlad���m�z Ara�t�rma dergisinin bir say�s�yla daha kar��n�zday�z. G�sterdi�iniz yo�un ilgi sayesinde, g�r�lmeyenlerin g�r�lmesine yard�mc� olma �evkimiz ve �abam�z katlanarak art�yor ve sizin i�in birbirinden �nemli ve ilgi uyand�r�c� yeni ara�t�rma konular�n� haz�rl�yoruz.
�srail'in var olup olmama korkusu, onu t�m Ortado�u'yu etkileyecek bir strateji uygulamaya y�neltmektedir. Ortado�u'ya egemen olmak, bu hayati co�rafyaya �ekil verebilmek i�inse, bir "d�nya egemenli�i", yani d�nyaya y�n veren karar mekanizmalar�na hakimiyet gerekmektedir.
Ya�anmakta olan geli�meler, 19. y�zy�lda yayg�nla�an materyalist felsefenin, 21. y�zy�lda tamamen terk edilmeye ba�land���n� ve yerini, Allah inanc�na ve Kuran ahlak�na b�rakt���n� g�steriyor. New York Times'�n 22 Ekim 2001 tarihli say�s�nda yay�nlanan bir haber, ABD'de 11 Eyl�l'de ger�ekle�en ter�rist sald�r�lar�n ard�ndan, �slam dinine b�y�k bir y�neli� oldu�unu ortaya koymu�tur.
G�n�m�zde bir�ok insan fark�nda olmadan bir b�y�n�n etkisinde ya�amaktad�r. �nsan zihnine n�fuz edip d���nme yetene�ini k�relten bu b�y�n�n tek �aresi vard�r: D���NMEK
1888 y�l�nda Silistire'de d�nyaya gelen S�leyman Efendi, �nce kendi y�resinde, daha sonra �stanbul'da d�nemin �nl� medreselerinde e�itim alarak "dersiam" olmu� ve bu s�fatla devlet b�nyesinde hizmet vermeye ba�lam��t�r. 1924 y�l�nda medreselerin kapat�lmas�ndan 6 y�l sonra, 1930�da Diyanet ��leri Ba�kanl��� kadrosundan �stanbul �ehzadeba��'nda vaizlik g�revine getirilmi�tir.
�nceki iki say�m�zda ahir zaman konusunu Kuran ayetlerinin i�aretleri ve Peygamber Efendimizin (s.a.v) hadislerinin �����nda incelemi�tik. Ahir zamanda gelecek olan Hz. Mehdi'nin ortaya ��k���ndan ve Kuran ahlak�n�n d�nyaya hakim olaca��ndan bahsetmi�, bu konu hakk�nda �imdiye kadar ��kan baz� alametlere de�inmi�tik. Bu say�m�zda ise T�rk Milleti'nin �ahsi manevisinde tecelli edece�ine inand���m�z Mehdilik makam� hakk�nda ge�mi�ten g�n�m�ze baz� islam alimlerinin ve yazarlar�n�n g�r��lerine yer verece�iz.
G�nl�k hayat�m�zdaki konu�malar�m�z�n �o�unlu�u kapal� ortamlarda ger�ekle�ir. Evde, i� yerinde, ta��tlarda konu�uruz, sohbet ederiz. Bu alanlar�n �evresi kapal� oldu�u i�in insan sesleri, bu ortamlardaki radyo, televizyon gibi cihazlardan ��kan her t�rl� ses �evredeki cisimlere �arpar ve yank�lan�r. Dolay�s�yla orijinal sesten hemen sonra olu�an bu sesin de duvar, tavan, ta��t kap�s� gibi nesnelere �arparak geri d�nmesi yani yank�s�n�n da duyulmas� gerekir.
�iddetli ya�murlar, yuvalar�n� yerde kuran kar�nca t�rleri i�in �nemli tehlikeler ortaya ��karabilir. Aniden bast�ran ya�mur, �ok k�sa bir s�re i�inde bir kar�nca kolonisinin bulundu�u b�lgenin sellerle kaplanmas�na neden olabilir. Yer alt�ndaki oda ve kanallar k�sa s�re i�inde suyla dolabilir ve buradaki milyonlarca kar�nca i�in ani ve toplu bir �l�m s�z konusu olabilir. Kar�ncalarda bu tehlikeli durumu gideren ak�lc� davran��lar g�r�l�r.
Yahudilik �lahi bir dindir. Allah'�n insanlara yol g�sterici olarak indirdi�i ancak sonradan tahrif edilmi� olan Tevrat'a dayan�r. Ancak Yahudi tarihi i�inde s�k s�k bu �lahi temelden sapmalar olmu�tur. Bu sapmalar do�rudan dinden uzakla�ma �eklinde oldu�u gibi, dini dejenere etme �eklinde de ya�anm��t�r.
�zg�rl�k, hemen hemen her
toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r.
�nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl���
kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz:
�zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka
herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n
Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat�
felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n,
insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.
Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm��
bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi�
sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji,
antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz
yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar.
Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar,
teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde
savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin
ideolojik y�n�d�r.