OSMANLI YAHUD´┐ŻLER´┐Ż
Cahiliye Toplumunda Y´┐ŻNET´┐ŻC´┐Ż KARAKTER´┐Ż
S´┐Żper G´┐Ż´┐Żl´┐Ż Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray´┐Ż´┐Żlar: ´┐Żr´┐Żmcek Ipe´┐Żi ´┐Żreten Ke´┐Żiler

Etraf´┐Żn´┐Żzdaki Her´┐Żey Gibi Asl´┐Żnda Siz de Molek´┐Żllerden Olu´┐Żuyorsunuz!
D´┐Żnyay´┐Ż Kana Bulayan iki Siyasi G´┐Żc´┐Żn Benzerlikleri S´┐ŻYON´┐ŻZM ve HA´┐ŻLILAR
Bilimin Rotasi Do´┐Żru ´┐Żizilmelidir
DO´┐ŻA ve TEKNOLOJ´┐Ż

Kuran'da Kadina Verilen ´┐Żnem
Kibris'ta D´┐Żn´┐Żm Noktasi
Atomdaki Tasar´┐Żm´┐Żn A´┐Żt´┐Ż´┐Ż´┐Ż Yeni Ufuk: ´┐Żletken Plastikler
Ka´┐Ż´┐Żn´┐Żlmaz Ger´┐Żekler Ya´┐Żl´┐Żl´┐Żk ve ´┐Żl´┐Żm

www.harunyahya.org

Ara´┐Żt´┐Żrma'dan



0

Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

K´┐Żk Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)
( 26.02.2003 18:52 )
11 Eyl´┐Żl 2001'deki ter´┐Żr eylemleri, d´┐Żnyan´┐Żn siyasi ve stratejik dengelerini tamamen de´┐Żi´┐Żtiren bir d´┐Żn´┐Żm noktas´┐Żyd´┐Ż. Bu nedenle baz´┐Ż yorumcular siyasi anlamda 21. y´┐Żzy´┐Żl´┐Żn 11 Eyl´┐Żl'le ba´┐Żlad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż belirtmekteler. Ge´┐Żti´┐Żimiz 20. y´┐Żzy´┐Żla ´┐Żekil veren en ´┐Żnemli fikri unsur, ideolojiler ve ideolojiler aras´┐Żndaki ili´┐Żkilerdi.
21. y´┐Żzy´┐Żla ise medeniyetler, inan´┐Żlar ve onlar´┐Żn aras´┐Żndaki ili´┐Żki y´┐Żn verecektir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 03.02.2003 14:47 )
2002 y´┐Żl´┐Żnda ya´┐Żanan bilimsel geli´┐Żmeler ve bulgular, evrim teorisinin insanl´┐Ż´┐Ż´┐Ż 19. y´┐Żzy´┐Żldan beri oyalayan bir aldatmacadan ibaret oldu´┐Żunu bir kez daha ortaya ´┐Ż´┐Żkard´┐Ż.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 29.01.2003 18:33 )
Bilgi kavram´┐Żn´┐Ż bu denli ´┐Żnemli hale getiren en ´┐Żnemli bilimsel bulgu ise, evrenin ve ya´┐Żam´┐Żn k´┐Żkeninde bilgi oldu´┐Żunun tespit edilmesi. T´┐Żm evreni "madde ve enerji"den ibaret sayan 19. y´┐Żzy´┐Żl materyalist felsefesinin yerine, bilim adamlar´┐Ż art´┐Żk evrenin "madde, enerji ve bilgi"den olu´┐Żtu´┐Żunu s´┐Żyl´┐Żyorlar.
Peki bu ne anlama geliyor?

Dergimizin ´┐Żubat say´┐Żs´┐Żnda i´┐Żte bu ´┐Żnemli sorunun cevab´┐Żn´┐Ż verece´┐Żiz.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 29.01.2003 18:27 )
Bilgi... Bu kavram g´┐Żn´┐Żm´┐Żzde bundan yar´┐Żm y´┐Żzy´┐Żl ´┐Żncesine
g´┐Żre ´┐Żok daha fazla ´┐Żey ifade ediyor. Bilim adamlar´┐Ż "bilgi"nin
ne oldu´┐Żunu tan´┐Żmlamak i´┐Żin teoriler geli´┐Żtiriyorlar. Sosyal bilimciler "bilgi toplumu"ndan s´┐Żz ediyorlar. Bilgi, giderek
insanl´┐Ż´┐Ż´┐Żn en ´┐Żnemli kavramlar´┐Żndan biri haline geliyor.
Peki nedir bilgi?
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 29.01.2003 16:25 )
Allah'´┐Żn yaratt´┐Ż´┐Ż´┐Ż her olay d´┐Żnyadaki e´┐Żitimin bir par´┐Żas´┐Ż olan imtihan ortam´┐Żn´┐Żn s´┐Żrr´┐Żn´┐Ż i´┐Żerir. ´┐Żnsan bu d´┐Żnyada ba´┐Ż´┐Żna gelen say´┐Żs´┐Żz olaylarla s´┐Żnan´┐Żr ve bu imtihandaki ba´┐Żar´┐Żs´┐Ż oran´┐Żnda ebedi hayat´┐Żnda ceza veya m´┐Żkafata kavu´┐Żur. Hi´┐Ż kimse kendi imtihan´┐Żn´┐Żn ne zaman son bulaca´┐Ż´┐Żn´┐Ż bilemez.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 29.01.2003 16:19 )
Evrendeki kusursuz d´┐Żzen ´┐Żyle m´┐Żkemmelliklerle doludur ki, Allah bunlar´┐Ż kendi b´┐Ży´┐Żkl´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż ve ´┐Żst´┐Żn g´┐Żc´┐Żn´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żnmemiz i´┐Żin yaratm´┐Ż´┐Żt´┐Żr.
Allah ´┐Żyle b´┐Ży´┐Żk bir ilme sahiptir ki insana g´┐Żre "sonsuz" olan, Allah'´┐Żn kat´┐Żnda bitmi´┐Ż durumdad´┐Żr. Zaman´┐Żn ilk yarat´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Ż andan sonsuzluk an´┐Żna kadar ge´┐Żecek olan her olay, her d´┐Ż´┐Ż´┐Żnce, vakitleri ve ´┐Żekilleri ile Allah'´┐Żn ilmiyle belirlenmi´┐Ż ve ya´┐Żan´┐Żp bitmi´┐Żtir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 29.01.2003 14:14 )
II. D´┐Żnya Sava´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn ard´┐Żndan fa´┐Żizm D´┐Żnya ´┐Żlkelerinde t´┐Żrmanmaya ba´┐Żlad´┐Ż. ´┐Ż´┐Ż´┐Żnc´┐Ż D´┐Żnya fa´┐Żistleri, Nazi katliamlar´┐Żn´┐Ż and´┐Żran vah´┐Żetler uygulamaktan ´┐Żekinmediler. 20. y´┐Żzy´┐Żl´┐Żn ikinci yar´┐Żs´┐Ż da, birinci yar´┐Żs´┐Ż kadar fa´┐Żist vah´┐Żetin hedefi olmu´┐Żtur.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 29.01.2003 13:54 )
1998 y´┐Żl´┐Żnda ´┐Żstanbul´┐Żda ba´┐Żlayan BAV Konferanslar´┐Ż serisi ge´┐Żti´┐Żimiz hafta 500´┐Że ula´┐Żt´┐Ż. Bu konferanslarla birlikte 1000´┐Żi a´┐Żk´┐Żn sinevizyon g´┐Żsterisi de ger´┐Żekle´┐Żtirdiklerini belirten vak´┐Żf yetkilileri ama´┐Żlar´┐Żn´┐Żn ´┐Ż´┐Żslam ahlak´┐Żn´┐Żn ve Allah'´┐Żn varl´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn
apa´┐Ż´┐Żk delillerinin d´┐Żnyan´┐Żn en ´┐Żcra k´┐Ż´┐Żesine kadar ula´┐Żmas´┐Ż´┐Ż
oldu´┐Żunu kaydettiler.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 22:10 )
Yery´┐Żz´┐Żnde veya uzayda meydana gelebilecek her t´┐Żrl´┐Ż olay ´┐Ż´┐Żphesiz Rabbimiz olan Allah´┐Ż´┐Żn dilemesiyle ger´┐Żekle´┐Żmektedir ve atmosferi sebep k´┐Żlarak D´┐Żnyam´┐Żz´┐Ż koruyan Allah, bu gibi tehlikelerden bizleri korumaktad´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 21:57 )
Y´┐Żce Rabbimiz hak s´┐Żz´┐Ż olan Kuran´┐Żda bize gelecek ile ilgili baz´┐Ż haberler vermektedir. Allah´┐Ż´┐Żn Kuran´┐Żda hen´┐Żz ger´┐Żekle´┐Żmeyen olaylar´┐Ż m´┐Żminlere bildirmesi ve ard´┐Żndan ya´┐Żanan olaylar´┐Żn Kuran´┐Żdaki ayetlerle bire bir uyu´┐Żmas´┐Ż, Allah´┐Ż´┐Żn g´┐Żc´┐Żn´┐Ż ve ´┐Żst´┐Żn ilmini daha iyi kavramam´┐Żz´┐Ż sa´┐Żlar.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 21:37 )
´┐Żsrail Ortado´┐Żu'da kurmak istedi´┐Żi hegemonya i´┐Żin 2 farkl´┐Ż tipte strateji izlemektedir. Bunlardan birincisi Arap ´┐Żlkelerinde i´┐Ż sava´┐Ż ´┐Ż´┐Żkarmak ve ard´┐Żndan M´┐Żsl´┐Żmanlar´┐Ż pasifize etmeyi ama´┐Żlayan Beka stratejisi, ikincisi ise kendine yak´┐Żn g´┐Żrd´┐Ż´┐Ż´┐Ż kom´┐Żu ´┐Żlkeleri ´┐Ż´┐Żkarlar´┐Ż i´┐Żin kullanmay´┐Ż ve onlar´┐Żn kaynaklar´┐Żn´┐Ż s´┐Żm´┐Żrmeyi ama´┐Żlayan ´┐Żevre stratejisi.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 21:32 )
Kuran ahlak´┐Ż insanlara, olaylara ´┐Ż´┐Żz´┐Żm getirilebilmeyi ve her konuda ak´┐Żlc´┐Ż hareket edebilmeyi sa´┐Żlayan bir bak´┐Ż´┐Ż a´┐Ż´┐Żs´┐Ż kazand´┐Żr´┐Żr. Bu ahlak´┐Ż ya´┐Żayan bir insan hangi olay ile kar´┐Ż´┐Żla´┐Ż´┐Żrsa kar´┐Ż´┐Żla´┐Żs´┐Żn ´┐Żaresizlik i´┐Żinde kalmaz, t´┐Żm sorunlara h´┐Żzl´┐Ż ve ak´┐Żlc´┐Ż ´┐Ż´┐Żz´┐Żmler getirebilir. Bu, din ahlak´┐Żn´┐Żn insana kazand´┐Żrd´┐Ż´┐Ż´┐Ż b´┐Ży´┐Żk bir s´┐Żrd´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 21:21 )
G´┐Żnenli Mehmet Hoca ya da Efendi olarak bilinen b´┐Ży´┐Żk ´┐Żslam alimi Mehmet ´┐Ż´┐Ż´┐Żt´┐Ż´┐Ż, 1901 y´┐Żl´┐Żnda Bal´┐Żkesir´┐Żin G´┐Żnen il´┐Żesinde do´┐Żmu´┐Żtur.Hayat´┐Ż boyunca s´┐Żren ´┐Żslam'´┐Ż anlatma g´┐Żrevini yerine getirirken hi´┐Żbir zaman bunu bir zorluk olarak g´┐Żrmemi´┐Ż, ilim yolunda yerine getirilmesi gereken ´┐Żnemli bir vazife olarak de´┐Żerlendirmi´┐Żtir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 21:14 )
Son aylarda g´┐Żndemi me´┐Żgul eden K´┐Żbr´┐Żs konusu, T´┐Żrkiye'nin ´┐Żn´┐Żne, uzun s´┐Żredir bekledi´┐Żi AB'ye ´┐Żyelik i´┐Żin ´┐Żart olarak konuldu. AB ´┐Żyeli´┐Żi ve K´┐Żbr´┐Żs iki ayr´┐Ż konu olmas´┐Żna ra´┐Żmen, Yunanistan ve ´┐Żngiltere gibi AB ´┐Żyesi baz´┐Ż ´┐Żlkeler taraf´┐Żndan, birbiriyle ba´┐Żlant´┐Żl´┐Żym´┐Ż´┐Ż gibi g´┐Żsterilerek ayn´┐Ż pakette konunun g´┐Żndeme getirilmesi ise ger´┐Żekte son derece hatal´┐Ż bir yakla´┐Ż´┐Żm.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 16:18 )
Bedi´┐Żzzamman Said Nursi Hazretleri, ahir zamanda gelecek olan Mehdi'nin ´┐Ż´┐Ż b´┐Ży´┐Żk vazifesinin olacağını bildiriyor. Bunlardan en ´┐Żnemlisinin imana ait b´┐Żt´┐Żn meseleleri ihlasla, sadakatle yaygınlaştırmak, ehl-i imanı; delaletten İslam'dan sapmalardan, uzaklaşmalardan kurtarmak, ikinci vazifesinin Kuran ahlakı ve faziletini uygulamak, ´┐Ż´┐Ż´┐Żnc´┐Ż vazifesinin de b´┐Żt´┐Żn İslam d´┐Żnyasını; birleştirip, b´┐Żt´┐Żn d´┐Żnyayı fesattan, inan´┐Żsızlıktan temizlemek olduğunu bildiriyor.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)

( 28.01.2003 15:14 )
E´┐Żer hayata bak´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żz´┐Ż de´┐Żi´┐Żtirmek, canl´┐Żl´┐Żktaki ´┐Żst´┐Żn tasar´┐Żm ´┐Żrneklerini g´┐Żrmek istiyorsan´┐Żz, Harun Yahya´┐Żn´┐Żn eserlerinden faydalanarak haz´┐Żrlanm´┐Ż´┐Ż olan bu siteyi mutlaka ziyaret edin. Canl´┐Żlardaki ´┐Żst´┐Żn tasar´┐Żm´┐Żn detaylar´┐Żn´┐Ż ´┐Ż´┐Żrenece´┐Żiniz bu sitenin kendisi de g´┐Żzel tasar´┐Żm ´┐Żrnekleri ile dolu, ka´┐Ż´┐Żrmay´┐Żn!
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 16 (´┐Żubat 2003)


0






´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki´┐Żinin hemfikir oldu´┐Żu ve savundu´┐Żu bir kavramd´┐Żr. ´┐Żnsanl´┐Żk tarihindeki ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar´┐Żn, sava´┐Żlar´┐Żn ´┐Żo´┐Żundaki ama´┐Ż, ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Ż´┐Ż kazanmak olmu´┐Żtur.
Bat´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żncesinin ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Że verdi´┐Żi anlam´┐Ż ´┐Ż´┐Żyle ´┐Żzetleyebiliriz: ´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, insana, di´┐Żer insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba´┐Żka herhangi bir kurum- taraf´┐Żndan hi´┐Żbir k´┐Żs´┐Żtlama ve bask´┐Ż yap´┐Żlmamas´┐Żd´┐Żr.Bug´┐Żn Bat´┐Ż toplumlar´┐Żn´┐Żn i´┐Żinde bulunduklar´┐Ż toplumsal yap´┐Ż, modern Bat´┐Ż felsefesi taraf´┐Żndan tarifi yap´┐Żlan "´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk" kavram´┐Żn´┐Żn, insan´┐Żn kurtulu´┐Żunu sa´┐Żlamad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż g´┐Żstermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k´┐Żs´┐Żm medyada, teori ispatlanm´┐Ż´┐Ż bir ger´┐Żek gibi sunulmakta, pek ´┐Żok insan da bu nedenle evrimi hi´┐Ż sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge´┐Żen g´┐Żn geli´┐Żen, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar´┐Ż, s´┐Żz´┐Żn´┐Ż etti´┐Żimiz yayg´┐Żn inan´┐Ż´┐Ż´┐Żn aksine, evrim teorisini s´┐Żrekli yalanlamaktad´┐Żrlar. Evrimi ispatlamak i´┐Żin 150 y´┐Żld´┐Żr aral´┐Żks´┐Żz s´┐Żrd´┐Żr´┐Żlen ´┐Żal´┐Ż´┐Żmalar, teoriyi ´┐Ż´┐Żr´┐Żtmekten ba´┐Żka bir sonuca varamam´┐Ż´┐Żlard´┐Żr.
Bu ger´┐Że´┐Że ra´┐Żmen, evrim teorisinin bu denli yayg´┐Żn bir bi´┐Żimde savunulmas´┐Ż ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y´┐Żn´┐Żd´┐Żr.