OSMANLI YAHUD´┐ŻLER´┐Ż
Cahiliye Toplumunda Y´┐ŻNET´┐ŻC´┐Ż KARAKTER´┐Ż
S´┐Żper G´┐Ż´┐Żl´┐Ż Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray´┐Ż´┐Żlar: ´┐Żr´┐Żmcek Ipe´┐Żi ´┐Żreten Ke´┐Żiler

Etraf´┐Żn´┐Żzdaki Her´┐Żey Gibi Asl´┐Żnda Siz de Molek´┐Żllerden Olu´┐Żuyorsunuz!
D´┐Żnyay´┐Ż Kana Bulayan iki Siyasi G´┐Żc´┐Żn Benzerlikleri S´┐ŻYON´┐ŻZM ve HA´┐ŻLILAR
Bilimin Rotasi Do´┐Żru ´┐Żizilmelidir
DO´┐ŻA ve TEKNOLOJ´┐Ż

Kuran'da Kadina Verilen ´┐Żnem
Kibris'ta D´┐Żn´┐Żm Noktasi
Atomdaki Tasar´┐Żm´┐Żn A´┐Żt´┐Ż´┐Ż´┐Ż Yeni Ufuk: ´┐Żletken Plastikler
Ka´┐Ż´┐Żn´┐Żlmaz Ger´┐Żekler Ya´┐Żl´┐Żl´┐Żk ve ´┐Żl´┐Żm

www.harunyahya.org

Ara´┐Żt´┐Żrma'dan



0

Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

K´┐Żk Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)
( 20.06.2002 09:08 )
20. y´┐Żzy´┐Żl´┐Żn en b´┐Ży´┐Żk ´┐Żslam alimlerinden biri olan Mehmet Zahid Kotku Hazretlerinin baba ve annesi Kafkasya'dan g´┐Ż´┐Ż eden M´┐Żsl´┐Żmanlardand´┐Żr. Dedeleri ise Kafkasya'da Sirvan'a ba´┐Żl´┐Ż eski bir hanl´┐Żk merkezi olan Nuha'da ya´┐Żam´┐Ż´┐Żlard´┐Żr. Bu b´┐Żlge da´┐Ż ete´┐Żinde, ipek´┐Żilikle me´┐Żhur, halk´┐Ż M´┐Żsl´┐Żman olan, halen Azeri T´┐Żrk´┐Żesi konu´┐Żulan bir b´┐Żlgedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 08:57 )
Allah Kuran’da Hz. S´┐Żleyman k´┐Żssas´┐Żndaki kar´┐Żncalar ile ilgili ayetleriyle, Hz. S´┐Żleyman d´┐Żnemindeki teknolojik geli´┐Żmelere, ayr´┐Żca ahir zamanda robot teknolojisinin kullan´┐Żlarak robotlar´┐Żn insan ya´┐Żam´┐Żnda ´┐Żnemli bir rol alacaklar´┐Żna, pek ´┐Żok a´┐Ż´┐Żr i´┐Żi insanlar´┐Żn yerine yap´┐Żp onlar´┐Żn hayatlar´┐Żn´┐Ż daha konforlu hale getireceklerine i´┐Żaret ediyor olabilir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 08:38 )
"O s´┐Żz, ba´┐Żlar´┐Żna geldi´┐Żi zaman, onlara yerden bir Dabbe ´┐Ż´┐Żkar´┐Żr´┐Żz; o da, insanlar´┐Żn bizim ayetlerimize kesin bir bilgiyle inanmad´┐Żklar´┐Żn´┐Ż onlara s´┐Żyler." (Neml Suresi, 82)
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 08:15 )
T´┐Żrkiye; geli´┐Żtirece´┐Żi stratejilerle hem t´┐Żm Ortado´┐Żu, Balkanlar, Kafkasya ve Orta Asya'da kal´┐Żc´┐Ż bar´┐Ż´┐Ż´┐Ż temin edebilecek, hem de b´┐Żyle bir birliktelikten olu´┐Żacak ekonomik g´┐Żc´┐Ż en adaletli ve hakkaniyetli ´┐Żekilde idare edebilecek bir tarihi birikime sahiptir.

Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 07:59 )
Ermeniler, y´┐Żzy´┐Żllar boyu Osmanl´┐Ż’n´┐Żn adil y´┐Żnetimi alt´┐Żnda huzur ve ho´┐Żg´┐Żr´┐Ż ortam´┐Żnda ya´┐Żad´┐Żlar. Bug´┐Żn Ermeni sorunu olarak ortaya konan suni problem 20. y´┐Żzy´┐Żl ba´┐Ż´┐Żnda Osmanl´┐Ż'y´┐Ż tarihten silme plan´┐Żn´┐Żn bir par´┐Żas´┐Żd´┐Żr. G´┐Żn´┐Żm´┐Żzde de T´┐Żrkiye'nin siyasi g´┐Żc´┐Żn´┐Ż zay´┐Żflatmak amac´┐Żyla g´┐Żndeme getirilmektedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 07:03 )
D´┐Żnyan´┐Żn d´┐Żrt bir yan´┐Żnda M´┐Żsl´┐Żmanlar´┐Żn az´┐Żnl´┐Żkta oldu´┐Żu ´┐Żlkeler bulunmaktad´┐Żr. Bug´┐Żn Burma'da, Filipinler'de, Kambo´┐Żya'da ya da Tayland'da az´┐Żnl´┐Żk konumunda milyonlarca M´┐Żsl´┐Żman bask´┐Ż alt´┐Żnda ya´┐Żamaktad´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 06:49 )
Ha´┐Żl´┐Ż Seferleri s´┐Żras´┐Żnda Kud´┐Żs’te ortaya ´┐Ż´┐Żkan Tap´┐Żnak ´┐Ż´┐Żvalyeleri, zamanla t´┐Żm Avrupa’y´┐Ż ekonomik ve siyasi a´┐Ż´┐Żdan etkisi alt´┐Żna alan ´┐Żlkeler´┐Żst´┐Ż ´┐Żnemli bir g´┐Ż´┐Ż haline geldiler. 14. y´┐Żzy´┐Żlda Fransa Kral´┐Ż ve Papa V. Clement taraf´┐Żndan ortadan kald´┐Żr´┐Żlmaya ´┐Żal´┐Ż´┐Ż´┐Żlan Tap´┐Żnak´┐Ż´┐Żlar, ger´┐Żekte hi´┐Żbir zaman yok olmad´┐Żlar.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 06:24 )
Darwinist felsefenin y´┐Żk´┐Żlmas´┐Ż ve insanlar´┐Żn bu aldatmacadan kurtar´┐Żlmas´┐Ż,toplumdaki hastal´┐Żklara kar´┐Ż´┐Ż getirilecek 'makro'´┐Ż´┐Żz´┐Żmlerin ba´┐Ż´┐Żnda gelmektedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 06:11 )
Lenin, Mao ve Stalin gibi kom´┐Żnist liderlerin pe´┐Żinden gidenler, onlar´┐Ż g´┐Ż´┐Żl´┐Ż ´┐Żnderler olarak g´┐Żrenler, nutuklar´┐Żn´┐Ż b´┐Ży´┐Żk bir dikkat ve co´┐Żku ile dinleyenler, bu insanlar´┐Żn kendilerine ait g´┐Ż´┐Żleri olan varl´┐Żklar oldu´┐Żunu zannederler. Oysa her biri beyinlerinde olu´┐Żan hayali varl´┐Żklard´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 05:31 )
Ortado´┐Żu, Kafkaslar ve Orta Asya'y´┐Ż biraraya getiren ve Filistin topraklar´┐Żn´┐Ż i´┐Żine alan bir “Yeni Osmanl´┐Ż” birli´┐Żi, d´┐Żnyan´┐Żn en geli´┐Żmi´┐Ż medeniyetini, en zengin topraklar´┐Żn´┐Ż ve ´┐Żst´┐Żn k´┐Żlt´┐Żr´┐Żn´┐Ż de i´┐Żinde bar´┐Żnd´┐Żran, 21. y´┐Żzy´┐Żla damgas´┐Żn´┐Ż vuracak bir birlik olacakt´┐Żr. Bu birli´┐Żin ´┐Żnc´┐Żl´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż yapabilecek tek millet ise, hi´┐Ż ´┐Ż´┐Żphesiz Osmanl´┐Ż'n´┐Żn miras´┐Ż´┐Żs´┐Ż olan M´┐Żsl´┐Żman T´┐Żrk Milleti'dir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 05:07 )
Gerek en son Arjantin ´┐Żrne´┐Żinde gerekse de d´┐Żnyadaki di´┐Żer ´┐Żlkelerin ekonomilerinde olsun, ya´┐Żanan t´┐Żm krizlerin ana nedeni ger´┐Żekte ahlaki dejenerasyondur.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 05:00 )
Kuran’da Eski M´┐Żs´┐Żr hakk´┐Żnda verilen bilgilerin baz´┐Żlar´┐Ż yak´┐Żn zamana kadar gizli kalm´┐Ż´┐Ż tarihsel bilgileri a´┐Ż´┐Ż´┐Ża ´┐Ż´┐Żkarmaktad´┐Żr. Bu bilgiler, Kuran’daki her kelimenin b´┐Ży´┐Żk bir hikmetle kullan´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż da bize g´┐Żstermektedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 20.06.2002 04:50 )
Petrol ve do´┐Żal gaza yeni bir alternatif bulunana kadar, 21. y´┐Żzy´┐Żl´┐Żn ilk yar´┐Żs´┐Żnda da bu iki enerji kayna´┐Ż´┐Ż mevcut stratejik ´┐Żnemini s´┐Żrd´┐Żrece´┐Że benzemektedir. Petrol ve do´┐Żal gaz, s´┐Żm´┐Żrgeci g´┐Ż´┐Żlerin eline ge´┐Żti´┐Żi g´┐Żnden bu yana, d´┐Żnyam´┐Żz sava´┐Żlara, isyan ve ihtilallere, ac´┐Żmas´┐Żz katliam ve k´┐Ży´┐Żmlara maruz kalmaktad´┐Żr. G´┐Żn´┐Żm´┐Żzde de bu m´┐Żcadele, petrol´┐Żn ve do´┐Żal gaz´┐Żn yo´┐Żun olarak bulundu´┐Żu ve rezervlerin hen´┐Żz t´┐Żkenmedi´┐Żi, Ortado´┐Żu, Kuzey Afrika, Rusya Federasyonu, Kafkaslar ve Orta Asya'da hala devam etmektedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 19.06.2002 10:37 )
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 19.06.2002 09:24 )
Bu haftaki site tan´┐Żt´┐Żm´┐Żnda, ilginizi ´┐Żekece´┐Żini d´┐Ż´┐Ż´┐Żnd´┐Ż´┐Ż´┐Żm´┐Żz www.kuranfihristi.net sitesini ele ald´┐Żk. Kuran fihristi konusunda b´┐Żyle bir ´┐Żal´┐Ż´┐Żma yap´┐Żlmas´┐Żn´┐Żn ´┐Żneminden ve sitenin haz´┐Żrlan´┐Ż´┐Ż amac´┐Żndan, sitede ´┐Ż´┐Żyle bahsediliyor:
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 19.06.2002 09:15 )
Mehdi, y´┐Żksek ahlaka sahip kahraman, fedakar T´┐Żrk Milleti'nin imanl´┐Ż ruhunu tasvir eden bir ´┐Żahs-´┐Ż manevidir. Milletimiz, ´┐Żslam ahlak´┐Żn´┐Ż temel alarak, zaman´┐Ż geldi´┐Żinde, b´┐Żt´┐Żn insanl´┐Ż´┐Ż´┐Ż ´┐Ża´┐Żda´┐Ż, ayd´┐Żnl´┐Żk, bar´┐Ż´┐Ż ve huzur dolu bir d´┐Żnyaya ta´┐Ż´┐Żyacakt´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)

( 19.06.2002 09:13 )
Ahir zaman, Mehdiyet ve Alt´┐Żn´┐Ża´┐Ż kavramlar´┐Ż pek ´┐Żok insan i´┐Żin tan´┐Żd´┐Żk kavramlar olmayabilir. Ahir zaman, "son d´┐Żnem" anlam´┐Żna gelir ve k´┐Żyamete yak´┐Żn bir zamanda, Kuran ahlak´┐Żn´┐Żn hakim olaca´┐Ż´┐Ż, insanlar aras´┐Żnda yayg´┐Żn olarak ya´┐Żanaca´┐Ż´┐Ż bir d´┐Żnemi ifade eder.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 4(´┐Żubat 2002)


0






´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki´┐Żinin hemfikir oldu´┐Żu ve savundu´┐Żu bir kavramd´┐Żr. ´┐Żnsanl´┐Żk tarihindeki ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar´┐Żn, sava´┐Żlar´┐Żn ´┐Żo´┐Żundaki ama´┐Ż, ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Ż´┐Ż kazanmak olmu´┐Żtur.
Bat´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żncesinin ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Że verdi´┐Żi anlam´┐Ż ´┐Ż´┐Żyle ´┐Żzetleyebiliriz: ´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, insana, di´┐Żer insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba´┐Żka herhangi bir kurum- taraf´┐Żndan hi´┐Żbir k´┐Żs´┐Żtlama ve bask´┐Ż yap´┐Żlmamas´┐Żd´┐Żr.Bug´┐Żn Bat´┐Ż toplumlar´┐Żn´┐Żn i´┐Żinde bulunduklar´┐Ż toplumsal yap´┐Ż, modern Bat´┐Ż felsefesi taraf´┐Żndan tarifi yap´┐Żlan "´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk" kavram´┐Żn´┐Żn, insan´┐Żn kurtulu´┐Żunu sa´┐Żlamad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż g´┐Żstermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k´┐Żs´┐Żm medyada, teori ispatlanm´┐Ż´┐Ż bir ger´┐Żek gibi sunulmakta, pek ´┐Żok insan da bu nedenle evrimi hi´┐Ż sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge´┐Żen g´┐Żn geli´┐Żen, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar´┐Ż, s´┐Żz´┐Żn´┐Ż etti´┐Żimiz yayg´┐Żn inan´┐Ż´┐Ż´┐Żn aksine, evrim teorisini s´┐Żrekli yalanlamaktad´┐Żrlar. Evrimi ispatlamak i´┐Żin 150 y´┐Żld´┐Żr aral´┐Żks´┐Żz s´┐Żrd´┐Żr´┐Żlen ´┐Żal´┐Ż´┐Żmalar, teoriyi ´┐Ż´┐Żr´┐Żtmekten ba´┐Żka bir sonuca varamam´┐Ż´┐Żlard´┐Żr.
Bu ger´┐Że´┐Że ra´┐Żmen, evrim teorisinin bu denli yayg´┐Żn bir bi´┐Żimde savunulmas´┐Ż ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y´┐Żn´┐Żd´┐Żr.