OSMANLI YAHUD´┐ŻLER´┐Ż
Cahiliye Toplumunda Y´┐ŻNET´┐ŻC´┐Ż KARAKTER´┐Ż
S´┐Żper G´┐Ż´┐Żl´┐Ż Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray´┐Ż´┐Żlar: ´┐Żr´┐Żmcek Ipe´┐Żi ´┐Żreten Ke´┐Żiler

Etraf´┐Żn´┐Żzdaki Her´┐Żey Gibi Asl´┐Żnda Siz de Molek´┐Żllerden Olu´┐Żuyorsunuz!
D´┐Żnyay´┐Ż Kana Bulayan iki Siyasi G´┐Żc´┐Żn Benzerlikleri S´┐ŻYON´┐ŻZM ve HA´┐ŻLILAR
Bilimin Rotasi Do´┐Żru ´┐Żizilmelidir
DO´┐ŻA ve TEKNOLOJ´┐Ż

Kuran'da Kadina Verilen ´┐Żnem
Kibris'ta D´┐Żn´┐Żm Noktasi
Atomdaki Tasar´┐Żm´┐Żn A´┐Żt´┐Ż´┐Ż´┐Ż Yeni Ufuk: ´┐Żletken Plastikler
Ka´┐Ż´┐Żn´┐Żlmaz Ger´┐Żekler Ya´┐Żl´┐Żl´┐Żk ve ´┐Żl´┐Żm

www.harunyahya.org

Ara´┐Żt´┐Żrma'dan



0

Say´┐Ż 5(Mart 2002)

K´┐Żk Say´┐Ż 5(Mart 2002)
( 19.06.2002 08:49 )
Hz. S´┐Żleyman, Kuran'da kendisi hakk´┐Żnda ayr´┐Żnt´┐Żl´┐Ż bilgiler verilen peygamberlerden biridir. ´┐Żok ´┐Żst´┐Żn bir ahlaka ve Allah korkusuna sahip olan Hz. S´┐Żleyman'´┐Ż Allah ihti´┐Żaml´┐Ż bir zenginlik ve ´┐Że´┐Żitli ilimlerle desteklemi´┐Żtir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 19.06.2002 07:54 )
Bug´┐Żn gerek Kafkaslar gerekse Orta Asya'daki M´┐Żsl´┐Żmanlar, Rus yay´┐Żlmac´┐Żl´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn ve Moskova ile i´┐Żbirli´┐Żi halindeki kendi y´┐Żnetimlerinin tehdidi alt´┐Żndad´┐Żrlar. ´┐Że´┐Żenistan'da s´┐Żcak bir sava´┐Ż devam ederken, Rusya Federasyonu veya BDT ´┐Żyesi di´┐Żer M´┐Żsl´┐Żman n´┐Żfuslu cumhuriyetlerde M´┐Żsl´┐Żman halka kar´┐Ż´┐Ż ´┐Żiddetli bir bask´┐Ż ve sindirme politikas´┐Ż uygulanmaktad´┐Żr. Bu politika bazen a´┐Ż´┐Żk´┐Ża Rus y´┐Żnetimi taraf´┐Żndan y´┐Żr´┐Żt´┐Żlmekte, bazen de Rus yanl´┐Żs´┐Ż yerel y´┐Żnetimlerin eliyle s´┐Żrd´┐Żr´┐Żlmektedir. Azerbaycan, Da´┐Ż´┐Żstan, ´┐Że´┐Żenistan ve Tacikistan'dan sonra yard´┐Żm ´┐Ż´┐Ż´┐Żl´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn y´┐Żkseldi´┐Żi di´┐Żer bir ´┐Żlke de ´┐Żzbekistan'd´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 19.06.2002 07:32 )
Alt´┐Żn´┐Ża´┐Ż'da bilim, teknoloji, ileti´┐Żim ve t´┐Żp alan´┐Żnda ´┐Żok b´┐Ży´┐Żk geli´┐Żmeler ya´┐Żanacakt´┐Żr. Her yeni geli´┐Żme t´┐Żm insanl´┐Ż´┐Ż´┐Żn hizmetine verilecek ve bu ´┐Żekilde d´┐Żnyan´┐Żn d´┐Żrt bir yan´┐Żnda ya´┐Żayan insanlar´┐Żn hayatlar´┐Ż kolayla´┐Żacakt´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 19.06.2002 07:15 )
Charles Darwin'in hayat´┐Żn´┐Ż anlatan ve evrim teorisinin tarihi geli´┐Żimini konu alan kitaplara bak´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Żnda, B´┐Ży´┐Żk Okyanustaki Galapagos Adalar´┐Ż'na ´┐Żzel bir ´┐Żnem verildi´┐Żi g´┐Żr´┐Żl´┐Żr. Bunun nedeni, Galapagos'un, teorisini tasarlama a´┐Żamas´┐Żnda Darwin'e ilham kayna´┐Ż´┐Ż olmas´┐Żd´┐Żr. S´┐Żz konusu adalar, evrimciler taraf´┐Żndan, evrim teorisinin temelinin at´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Ż yer ve Darwin'in laboratuar´┐Ż olarak tan´┐Żt´┐Żl´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 19.06.2002 07:06 )
Genel co´┐Żrafya bilgisine sahip bir ki´┐Żi, ´┐Żin'in Do´┐Żu T´┐Żrkistan konusundaki ´┐Żsrar´┐Żn´┐Ż anlamakta hi´┐Ż zorlanmayacakt´┐Żr. Bilindi´┐Żi gibi co´┐Żrafi olarak ´┐Żin'in Bat´┐Ż ile ileti´┐Żiminin aras´┐Żnda iki ´┐Żnemli engel vard´┐Żr: Birincisi 5000 km uzunlu´┐Żundaki dev Taklamakan ´┐Ż´┐Żl´┐Ż, ikincisi de ´┐Żin s´┐Żn´┐Żr´┐Żn´┐Ż boydan boya kaplayan ´┐Żin Seddi.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 19.06.2002 06:50 )
T´┐Żrkiye'nin sahip oldu´┐Żu topraklar ve ´┐Żzerinde ya´┐Żad´┐Ż´┐Ż´┐Żm´┐Żz b´┐Żlgenin iklimi, Allah'´┐Żn bu ´┐Żlkeye verdi´┐Żi b´┐Ży´┐Żk bir nimettir. Petrol, do´┐Żal kaynaklar t´┐Żkenebilir ama verimli topraklar koruma alt´┐Żna al´┐Żn´┐Żp iyi bak´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Ż takdirde hi´┐Żbir zaman bozulmaya u´┐Żramazlar ve Allah her zaman topraktan insanlara nimetlerini sunar.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 19.06.2002 06:41 )
Hz. ´┐Żsa, Allah'´┐Żn se´┐Żkin k´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Ż bir peygamberdir; d´┐Żnya tarihinde hakk´┐Żnda en ´┐Żok konu´┐Żulan el´┐Żilerden de birisidir. Bu konu´┐Żulanlardan, neyin do´┐Żru neyin yanl´┐Ż´┐Ż oldu´┐Żunu se´┐Żmemize yarayacak kaynak ise, Allah'´┐Żn korumas´┐Ż alt´┐Żnda bulunan tek ´┐Żlahi kitap olan Kuran'd´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 18.06.2002 13:21 )
Son birka´┐Ż ay i´┐Żerisinde ya´┐Żanan geli´┐Żmelerle ilgili olarak, pek ´┐Żok siyaset bilimci, stratejist ve politikac´┐Ż, T´┐Żrkiye'nin kritik bir d´┐Żneme´┐Żte oldu´┐Żuna dikkat ´┐Żekiyor.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 18.06.2002 12:57 )
Son bir ka´┐Ż y´┐Żl i´┐Żinde birbiri ard´┐Żna patlak veren baz´┐Ż garip Satanizm (´┐Żeytana Tap´┐Żnma) vakalar´┐Ż, toplumun ve medyan´┐Żn dikkatini bu konuya ´┐Żevirdi. ´┐Żeytan’a tap´┐Żnmak i´┐Żin d´┐Żzenlenen kanl´┐Ż ayinler, i´┐Żkenceyle ´┐Żld´┐Żr´┐Żlen sokak kedileri, tecav´┐Żz vakalar´┐Ż, intihar eden gen´┐Żler... T´┐Żm bunlar, inan´┐Żlmaz gibi gelse de, Satanizmin giderek yay´┐Żlan bir tehlike (ve cinnet) oldu´┐Żunu ortaya ´┐Ż´┐Żkard´┐Ż.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 18.06.2002 12:51 )
1865 y´┐Żl´┐Żnda Van’´┐Żn Ba´┐Żkale il´┐Żesinde d´┐Żnyaya geldi. Babas´┐Ż Mustafa Efendi kendisini ´┐Żslami e´┐Żitime adam´┐Ż´┐Ż bir tasavvuf adam´┐Żd´┐Żr. Abd´┐Żlhakim Arvasi Efendi, R´┐Ż´┐Żdiye tahsilinden sonra Irak’´┐Żn ´┐Że´┐Żitli b´┐Żlgelerinde tefsir, hadis, f´┐Żk´┐Żh, kelam e´┐Żitimi g´┐Żr´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 18.06.2002 12:49 )
Bu ay ki site tan´┐Żt´┐Żm´┐Żm´┐Żzda sizlere Karma Felsefesinin ayr´┐Żnt´┐Żlar´┐Żyla anlat´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Ż bir site olan www.karmafelsefesi.com 'u tan´┐Żtaca´┐Ż´┐Żz.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)

( 18.06.2002 12:12 )
Beyniniz, i´┐Żinden hi´┐Żbir zaman ´┐Ż´┐Żkamad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żz kapal´┐Ż bir odad´┐Żr; ´┐Ż´┐Żnk´┐Ż sizin "d´┐Ż´┐Ż d´┐Żnya" zannetti´┐Żiniz her´┐Żey, asl´┐Żnda beyninizin g´┐Żrme, i´┐Żitme veya dokunma merkezlerinde ki alg´┐Żlardan ibarettir. Hi´┐Żbir zaman alg´┐Żlar´┐Żn´┐Żz´┐Ż a´┐Ż´┐Żp "ger´┐Żek madde" denen ´┐Żeye ula´┐Żamazs´┐Żn´┐Żz.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 5(Mart 2002)


0






´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki´┐Żinin hemfikir oldu´┐Żu ve savundu´┐Żu bir kavramd´┐Żr. ´┐Żnsanl´┐Żk tarihindeki ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar´┐Żn, sava´┐Żlar´┐Żn ´┐Żo´┐Żundaki ama´┐Ż, ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Ż´┐Ż kazanmak olmu´┐Żtur.
Bat´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żncesinin ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Że verdi´┐Żi anlam´┐Ż ´┐Ż´┐Żyle ´┐Żzetleyebiliriz: ´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, insana, di´┐Żer insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba´┐Żka herhangi bir kurum- taraf´┐Żndan hi´┐Żbir k´┐Żs´┐Żtlama ve bask´┐Ż yap´┐Żlmamas´┐Żd´┐Żr.Bug´┐Żn Bat´┐Ż toplumlar´┐Żn´┐Żn i´┐Żinde bulunduklar´┐Ż toplumsal yap´┐Ż, modern Bat´┐Ż felsefesi taraf´┐Żndan tarifi yap´┐Żlan "´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk" kavram´┐Żn´┐Żn, insan´┐Żn kurtulu´┐Żunu sa´┐Żlamad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż g´┐Żstermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k´┐Żs´┐Żm medyada, teori ispatlanm´┐Ż´┐Ż bir ger´┐Żek gibi sunulmakta, pek ´┐Żok insan da bu nedenle evrimi hi´┐Ż sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge´┐Żen g´┐Żn geli´┐Żen, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar´┐Ż, s´┐Żz´┐Żn´┐Ż etti´┐Żimiz yayg´┐Żn inan´┐Ż´┐Ż´┐Żn aksine, evrim teorisini s´┐Żrekli yalanlamaktad´┐Żrlar. Evrimi ispatlamak i´┐Żin 150 y´┐Żld´┐Żr aral´┐Żks´┐Żz s´┐Żrd´┐Żr´┐Żlen ´┐Żal´┐Ż´┐Żmalar, teoriyi ´┐Ż´┐Żr´┐Żtmekten ba´┐Żka bir sonuca varamam´┐Ż´┐Żlard´┐Żr.
Bu ger´┐Że´┐Że ra´┐Żmen, evrim teorisinin bu denli yayg´┐Żn bir bi´┐Żimde savunulmas´┐Ż ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y´┐Żn´┐Żd´┐Żr.