OSMANLI YAHUD´┐ŻLER´┐Ż
Cahiliye Toplumunda Y´┐ŻNET´┐ŻC´┐Ż KARAKTER´┐Ż
S´┐Żper G´┐Ż´┐Żl´┐Ż Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray´┐Ż´┐Żlar: ´┐Żr´┐Żmcek Ipe´┐Żi ´┐Żreten Ke´┐Żiler

Etraf´┐Żn´┐Żzdaki Her´┐Żey Gibi Asl´┐Żnda Siz de Molek´┐Żllerden Olu´┐Żuyorsunuz!
D´┐Żnyay´┐Ż Kana Bulayan iki Siyasi G´┐Żc´┐Żn Benzerlikleri S´┐ŻYON´┐ŻZM ve HA´┐ŻLILAR
Bilimin Rotasi Do´┐Żru ´┐Żizilmelidir
DO´┐ŻA ve TEKNOLOJ´┐Ż

Kuran'da Kadina Verilen ´┐Żnem
Kibris'ta D´┐Żn´┐Żm Noktasi
Atomdaki Tasar´┐Żm´┐Żn A´┐Żt´┐Ż´┐Ż´┐Ż Yeni Ufuk: ´┐Żletken Plastikler
Ka´┐Ż´┐Żn´┐Żlmaz Ger´┐Żekler Ya´┐Żl´┐Żl´┐Żk ve ´┐Żl´┐Żm

www.harunyahya.org

Ara´┐Żt´┐Żrma'dan



0

Say´┐Ż 3 Ocak 2002

K´┐Żk Say´┐Ż 3 Ocak 2002
( 21.06.2002 12:37 )
Son devir din alimlerinden olan S´┐Żleyman Hilmi Tunahan'´┐Żn babas´┐Ż zaman´┐Żn m´┐Żderrislerinden Haf´┐Żz Osman Efendi'dir. Soyu Fatih Sultan Mehmet'in "Tuna Han´┐Ż" olarak tayin etti´┐Żi ve kendi k´┐Żz karde´┐Żi ile evlendirdi´┐Żi ´┐Żdris Bey'e dayanmaktad´┐Żr. Babas´┐Ż Osman Efendi tahs´┐Żlini ´┐Żstanbul'da tamamlad´┐Żktan sonra Silistre'ye giderek me´┐Żhur Sat´┐Żrl´┐Ż Medresesi'nde y´┐Żllarca m´┐Żderrislik yapt´┐Ż. S´┐Żleyman Hilmi Tunahan, 1888 (H.1306) y´┐Żl´┐Żnda Silistre'nin Ferhatlar k´┐Ży´┐Żnde do´┐Żdu. 1959 (H.1379) senesinde ´┐Żstanbul'da vefat etti. Bu b´┐Ży´┐Żk ´┐Żslam aliminin kabri Karacaahmet Kabristan´┐Ż'nda bulunmaktad´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 12:30 )
Radikalizm; herhangi bir konuda sert, k´┐Żkten, ani de´┐Żi´┐Żimleri savunmak ve bu y´┐Żnde tavizsiz bir politika izlemek anlam´┐Żna gelir. Radikaller, devrimsel de´┐Żi´┐Żiklikler pe´┐Żinde olan ve bunun i´┐Żin kat´┐Ż, hatta kimi zaman sald´┐Żrgan bir ´┐Żslup kullanan kimseler olarak bilinir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 12:16 )
Bu ay internet sitesi tan´┐Żt´┐Żm sayfam´┐Żzda size yeni a´┐Ż´┐Żlan ve s´┐Żrekli g´┐Żncellenen bir site tan´┐Żtaca´┐Ż´┐Żz: www.turkislamkulturu.com
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 11:58 )
Allah'´┐Żn insanlara bir rahmet ve hidayet rehberi olarak indirdi´┐Żi Kuran'da peygamberlerin ya´┐Żad´┐Żklar´┐Żndan, t´┐Żm insanl´┐Ż´┐Ża yol g´┐Żsteren a´┐Ż´┐Żklamalar´┐Żndan ve Allah'´┐Żn dinini yaymak i´┐Żin g´┐Żsterdikleri ´┐Żabadan ´┐Żok ´┐Żnemli hikmetler aktar´┐Żl´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 10:36 )
Ya´┐Żanan iki b´┐Ży´┐Żk d´┐Żnya sava´┐Ż´┐Żndan sonra, 1960'l´┐Ż y´┐Żllar´┐Żn sonlar´┐Żnda "sava´┐Ż sonras´┐Ż h´┐Żzl´┐Ż b´┐Ży´┐Żme modeli" son nefeslerini vermi´┐Żti. Di´┐Żer bir ifade ile bu model ´┐Żer´┐Żevesinde verimlili´┐Żi daha fazla art´┐Żrma programlar´┐Ż art´┐Żk t´┐Żkenmi´┐Żti.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 10:27 )
T´┐Żrkmenler, 1000 y´┐Żl´┐Ż a´┐Żk´┐Żn bir s´┐Żredir Irak'´┐Ż kendilerine yurt edinmi´┐Żlerdir. Yo´┐Żun olarak ya´┐Żad´┐Żklar´┐Ż Musul ve Kerk´┐Żk b´┐Żlgesine bar´┐Ż´┐Ż, istikrar, huzur ve demokrasinin bir an ´┐Żnce gelmesi ise T´┐Żrkmenlerin en b´┐Ży´┐Żk iste´┐Żidir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 07:23 )
Yirminci y´┐Żzy´┐Żl´┐Żn son ´┐Żeyre´┐Żinde Sovyetler Birli´┐Żi'nin da´┐Ż´┐Żlmas´┐Żyla birlikte, d´┐Żnyan´┐Żn siyasi gelece´┐Żinin nas´┐Żl olaca´┐Ż´┐Ż sorunu ortaya ´┐Ż´┐Żkt´┐Ż. Bu konuda ´┐Żok ´┐Że´┐Żitli tezler ´┐Żne s´┐Żr´┐Żlm´┐Ż´┐Żt´┐Żr. Ortaya at´┐Żlan senaryolardaki ortak tema, b´┐Żt´┐Żn materyalist ideolojilerde g´┐Żr´┐Żlen "´┐Żat´┐Ż´┐Żma" kavram´┐Żn´┐Żn milletleraras´┐Ż ili´┐Żkilere uygulanmas´┐Żd´┐Żr. Geli´┐Żmenin en ´┐Żnemli ´┐Żart´┐Ż olarak, milletler aras´┐Żndaki ihtilaf ve ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar´┐Żn sebep olaca´┐Ż´┐Ż ´┐Żiddeti ´┐Żng´┐Żren bu anlay´┐Ż´┐Ż, ge´┐Żti´┐Żimiz y´┐Żzy´┐Żla damgas´┐Żn´┐Ż vuran b´┐Żt´┐Żn siyasi ak´┐Żmlar´┐Żn temelini olu´┐Żturmu´┐Żtur.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 07:03 )
20. y´┐Żzy´┐Żl geride kald´┐Ż. ´┐Żu an 21. y´┐Żzy´┐Żlda; yepyeni bir ´┐Ża´┐Żday´┐Żz. Ge´┐Żti´┐Żimiz y´┐Żzy´┐Żlda materyalist felsefenin, hangi isimle ortaya ´┐Ż´┐Żkarsa ´┐Ż´┐Żks´┐Żn- y´┐Żk´┐Żmdan ba´┐Żka bir ´┐Żey getirmedi´┐Żini g´┐Żren insanlar art´┐Żk Allah'a y´┐Żneliyor. ´┐Żzellikle 20. y´┐Żzy´┐Żl´┐Żn son d´┐Żnemlerinde ba´┐Żlayan, dine ve maneviyata y´┐Żneli´┐Ż, h´┐Żzl´┐Ż bir ´┐Żekilde t´┐Żm d´┐Żnyay´┐Ż sard´┐Ż.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 06:55 )
Bug´┐Żn pek ´┐Żok dindar Yahudi, Nazi kamplar´┐Żnda ger´┐Żekle´┐Żtirilen soyk´┐Żr´┐Żm´┐Żn, siyasi ve ekonomik bir propaganda arac´┐Ż haline geldi´┐Żini ve konunun"s´┐Żm´┐Żr´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż" ifade ediyor.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 21.06.2002 06:34 )
Ge´┐Żti´┐Żimiz aylarda t´┐Żm d´┐Żnya "S´┐Żrp kasab´┐Ż" Milosevi´┐Ż'in ´┐Żnce se´┐Żim yenilgisini, daha sonra da Uluslararas´┐Ż Sava´┐Ż Su´┐Żlar´┐Ż Mahkemesi'nde yarg´┐Żlanmaya ba´┐Żlamas´┐Żn´┐Ż konu´┐Żtu. Milosevi´┐Ż'in yerine Devlet Ba´┐Żkanl´┐Ż´┐Ż´┐Ż koltu´┐Żuna oturan Kostunitsa en az Milosevi´┐Ż kadar, hatta ondan daha koyu ´┐Żrk´┐Ż´┐Ż bir S´┐Żrp. Bir demokrasi savunucusu kimli´┐Żiyle ´┐Żn plana ´┐Ż´┐Żkan di´┐Żer bir muhalefet lideri olan Zoran Cinci´┐Ż ise, S´┐Żrp ´┐Żrk´┐Ż´┐Żl´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn aktif militanlar´┐Żndan ve vah´┐Żi ´┐Żetnik ideolojisinin savunucular´┐Żndan biri.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 20.06.2002 12:52 )
"Lut kavmi de uyar´┐Żlar´┐Ż yalanlad´┐Ż. Biz de onlar´┐Żn ´┐Żzerine ta´┐Ż ya´┐Żd´┐Żran bir kas´┐Żrga g´┐Żnderdik. Yaln´┐Żz Lut ailesini (bu azabtan ayr´┐Ż tuttuk;) onlar´┐Ż seher vakti kurtard´┐Żk…" (Kamer Suresi, 33-34)
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 20.06.2002 12:36 )
Charles Darwin'in yak´┐Żn arkada´┐Ż´┐Ż olan Prof. Adam Sedgwick, evrim teorisinin gelecekte sebep olabilece´┐Żi tehlikeleri g´┐Żrebilen ki´┐Żilerden biriydi. T´┐Żrlerin K´┐Żkeni'ni okudu´┐Żunda, "Bu kitap toplum taraf´┐Żndan genel bir kabul g´┐Żrd´┐Ż´┐Ż´┐Ż takdirde d´┐Żnyada daha ´┐Żnce hi´┐Ż g´┐Żr´┐Żlmemi´┐Ż ´┐Żekilde insan ´┐Żrklar´┐Żnda bir soyk´┐Żr´┐Żm ya´┐Żanacakt´┐Żr" demi´┐Żti. Ger´┐Żekten de zaman, Sedgwick'in endi´┐Żelenmekte hakl´┐Ż oldu´┐Żunu g´┐Żsterdi. 20. y´┐Żzy´┐Żl, insanlar´┐Żn s´┐Żrf ´┐Żrklar´┐Ż veya etnik k´┐Żkenleri nedeniyle soyk´┐Żr´┐Żmlara u´┐Żrat´┐Żld´┐Ż´┐Ż´┐Ż kara bir ´┐Ża´┐Ż olarak tarihe ge´┐Żti.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 20.06.2002 12:23 )
Milyonlarca insan´┐Żn kar´┐Ż´┐Ż kar´┐Ż´┐Żya kald´┐Ż´┐Ż´┐Ż a´┐Żl´┐Żk felaketi, kolera gibi salg´┐Żn hastal´┐Żklar, susuzluk, i´┐Ż ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar, kabile sava´┐Żlar´┐Ż ve siyasi istikrars´┐Żzl´┐Żk adeta Somali halk´┐Żn´┐Żn hayat´┐Żn´┐Żn bir par´┐Żas´┐Ż olmu´┐Żtur.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 20.06.2002 12:20 )
G´┐Żn´┐Żm´┐Żzde bilim ve teknolojinin ula´┐Żt´┐Ż´┐Ż´┐Ż seviye sayesinde delilsiz ve as´┐Żls´┐Żz bir iddia oldu´┐Żu t´┐Żm a´┐Ż´┐Żkl´┐Ż´┐Ż´┐Ż ile ortaya ´┐Ż´┐Żkan evrim teorisi, destekleyenleri taraf´┐Żndan ´┐Że´┐Żitli yollarla ayakta tutulmaya ´┐Żal´┐Ż´┐Ż´┐Żl´┐Żyor. Darwinistler, g´┐Ż´┐Żl´┐Ż bir telkin ve g´┐Żz boyama i´┐Żeren birtak´┐Żm propaganda y´┐Żntemleriyle savunduklar´┐Ż as´┐Żls´┐Żz d´┐Ż´┐Ż´┐Żncenin devam etmesini sa´┐Żlamaya ´┐Żal´┐Ż´┐Ż´┐Żyorlar. Evrim teorisinin, bilimsel hi´┐Żbir ge´┐Żerlili´┐Żi olmamas´┐Żna ra´┐Żmen nas´┐Żl bu kadar yayg´┐Żn olarak benimsendi´┐Żi sorusunun cevab´┐Ż da i´┐Żte bu propaganda y´┐Żntemlerinde yatmaktad´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 20.06.2002 12:19 )
D´┐Żnyada iktisadi, siyasi, sosyal ve k´┐Żlt´┐Żrel alanlarda dengeler h´┐Żzla de´┐Żi´┐Żiyor. Baz´┐Ż ortak de´┐Żerler, d´┐Żnya ´┐Żap´┐Żnda yay´┐Żl´┐Żyor, kabul g´┐Żr´┐Żyor. 21. y´┐Żzy´┐Żla giren d´┐Żnya, ´┐Żzellikle 2001 y´┐Żl´┐Żn´┐Żn ikinci yar´┐Żs´┐Żnda ya´┐Żanan h´┐Żzl´┐Ż geli´┐Żmelerle birlikte, farkl´┐Ż ittifaklara sahne oluyor.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002

( 20.06.2002 12:16 )
Tarih´┐Żilerin hesaplamalar´┐Żna g´┐Żre, kom´┐Żnizm nedeniyle 20. y´┐Żzy´┐Żl boyunca 120 milyona yak´┐Żn insan ´┐Żld´┐Żr´┐Żlm´┐Ż´┐Żt´┐Żr. Bunlar, bir sava´┐Ż s´┐Żras´┐Żnda cephede ´┐Żlen askerler de´┐Żil, kom´┐Żnist devletlerin kendi halklar´┐Żn´┐Żn i´┐Żinden ´┐Żld´┐Żrd´┐Żkleri sivillerdir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 3 Ocak 2002


0






´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki´┐Żinin hemfikir oldu´┐Żu ve savundu´┐Żu bir kavramd´┐Żr. ´┐Żnsanl´┐Żk tarihindeki ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar´┐Żn, sava´┐Żlar´┐Żn ´┐Żo´┐Żundaki ama´┐Ż, ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Ż´┐Ż kazanmak olmu´┐Żtur.
Bat´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żncesinin ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Że verdi´┐Żi anlam´┐Ż ´┐Ż´┐Żyle ´┐Żzetleyebiliriz: ´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, insana, di´┐Żer insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba´┐Żka herhangi bir kurum- taraf´┐Żndan hi´┐Żbir k´┐Żs´┐Żtlama ve bask´┐Ż yap´┐Żlmamas´┐Żd´┐Żr.Bug´┐Żn Bat´┐Ż toplumlar´┐Żn´┐Żn i´┐Żinde bulunduklar´┐Ż toplumsal yap´┐Ż, modern Bat´┐Ż felsefesi taraf´┐Żndan tarifi yap´┐Żlan "´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk" kavram´┐Żn´┐Żn, insan´┐Żn kurtulu´┐Żunu sa´┐Żlamad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż g´┐Żstermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k´┐Żs´┐Żm medyada, teori ispatlanm´┐Ż´┐Ż bir ger´┐Żek gibi sunulmakta, pek ´┐Żok insan da bu nedenle evrimi hi´┐Ż sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge´┐Żen g´┐Żn geli´┐Żen, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar´┐Ż, s´┐Żz´┐Żn´┐Ż etti´┐Żimiz yayg´┐Żn inan´┐Ż´┐Ż´┐Żn aksine, evrim teorisini s´┐Żrekli yalanlamaktad´┐Żrlar. Evrimi ispatlamak i´┐Żin 150 y´┐Żld´┐Żr aral´┐Żks´┐Żz s´┐Żrd´┐Żr´┐Żlen ´┐Żal´┐Ż´┐Żmalar, teoriyi ´┐Ż´┐Żr´┐Żtmekten ba´┐Żka bir sonuca varamam´┐Ż´┐Żlard´┐Żr.
Bu ger´┐Że´┐Że ra´┐Żmen, evrim teorisinin bu denli yayg´┐Żn bir bi´┐Żimde savunulmas´┐Ż ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y´┐Żn´┐Żd´┐Żr.