OSMANLI YAHUD´┐ŻLER´┐Ż
Cahiliye Toplumunda Y´┐ŻNET´┐ŻC´┐Ż KARAKTER´┐Ż
S´┐Żper G´┐Ż´┐Żl´┐Ż Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray´┐Ż´┐Żlar: ´┐Żr´┐Żmcek Ipe´┐Żi ´┐Żreten Ke´┐Żiler

Etraf´┐Żn´┐Żzdaki Her´┐Żey Gibi Asl´┐Żnda Siz de Molek´┐Żllerden Olu´┐Żuyorsunuz!
D´┐Żnyay´┐Ż Kana Bulayan iki Siyasi G´┐Żc´┐Żn Benzerlikleri S´┐ŻYON´┐ŻZM ve HA´┐ŻLILAR
Bilimin Rotasi Do´┐Żru ´┐Żizilmelidir
DO´┐ŻA ve TEKNOLOJ´┐Ż

Kuran'da Kadina Verilen ´┐Żnem
Kibris'ta D´┐Żn´┐Żm Noktasi
Atomdaki Tasar´┐Żm´┐Żn A´┐Żt´┐Ż´┐Ż´┐Ż Yeni Ufuk: ´┐Żletken Plastikler
Ka´┐Ż´┐Żn´┐Żlmaz Ger´┐Żekler Ya´┐Żl´┐Żl´┐Żk ve ´┐Żl´┐Żm

www.harunyahya.org

Ara´┐Żt´┐Żrma'dan



0

Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

K´┐Żk Say´┐Ż 6(Nisan 2002)
( 18.06.2002 10:59 )
´┐Żstanbul, hem d´┐Żnya co´┐Żrafyas´┐Żndaki konumu ve tarihsel ´┐Żnemi a´┐Ż´┐Żs´┐Żndan hem de Peygamberimiz (sav)’in ahir zamanla ilgili hadislerinde belirtti´┐Żi kutlu, bir o kadar da ´┐Żnemi bir ´┐Żehirdir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 10:47 )
´┐Żz´┐Żnde fedakarl´┐Żk, yard´┐Żmseverlik ve birliktelik bulunan Karun ahlak´┐Żn´┐Żn tam olarak ya´┐Żanmas´┐Żyla d´┐Żnyada sorunlu b´┐Żlgeler ya daa´┐Żl´┐Żk ´┐Żeken insanlar kalmayacakt´┐Żr. Bunun ger´┐Żekle´┐Żmesinde en etkin rol´┐Ż ´┐Żstlenip, d´┐Żnyaya bu konuda model olacak ´┐Żlke ise T´┐Żrkiye'dir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 10:27 )
Do´┐Żu T´┐Żrkistan halk´┐Żn´┐Żn ya´┐Żad´┐Ż´┐Ż´┐Ż z´┐Żlm´┐Ż d´┐Żnya kamuoyunun ve uluslararas´┐Ż kurulu´┐Żlar´┐Żn dikkaline sunacak her t´┐Żrl´┐Ż giri´┐Żim, bu konuda yap´┐Żlacak en ufak bir katk´┐Ż bile ´┐Żnemli bir hizmet olacakt´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 07:29 )
Son d´┐Żnemde bilim ve felsefe alan´┐Żnda ya´┐Żanan geli´┐Żmeler, ateizmin ´┐Żnlenemez ´┐Ż´┐Żk´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn sebeplerindendir. Ku´┐Żkusuz ateist d´┐Żnya g´┐Żr´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Żn sars´┐Żlmas´┐Ż, yerine ba´┐Żka bir “d´┐Żnya g´┐Żr´┐Ż´┐Ż´┐Ż”n´┐Żn egemen olmas´┐Ż anlam´┐Żna gelecektir ki, bu Kuran ahlak´┐Żd´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 05:54 )
Karma'n´┐Żn temelini olu´┐Żturan bat´┐Żl inan´┐Żlar´┐Żn insanlar i´┐Żin bir kurtulu´┐Ż yolu olmas´┐Ż, insanlara mutlak bir huzur ve g´┐Żven
getirmesi kesinlikle m´┐Żmk´┐Żn de´┐Żildir. Tam aksine bu inan´┐Żlar insan´┐Ż daha karma´┐Ż´┐Żk bir run haline, ´┐Żarp´┐Żk bir bak´┐Ż´┐Ż
a´┐Ż´┐Żs´┐Żna ve yanl´┐Ż´┐Ż uygulamalara y´┐Żneltmektedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 05:08 )
´┐Żst´┐Żn becerileri sayesinde vir´┐Żsler, ´┐Żok k´┐Żsa bir zaman i´┐Żinde kendi genetik niteliklerini de´┐Żi´┐Żtirebilmeleri sonucunda farkl´┐Ż bi´┐Żimlerde kendisini g´┐Żsterebilmekte ve s´┐Żz konusu ani de´┐Żi´┐Żiklikler nedeni ile bu habtal´┐Żklara kar´┐Ż´┐Ż tedbir al´┐Żnmas´┐Ż g´┐Ż´┐Żle´┐Żmektedir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 04:33 )
Yahudiler, Siyonizm’den kopup, Kuran’daki ´┐Ża´┐Żr´┐Żyla M´┐Żsl´┐Żmanlarla birlikte “ortak bir kelimede birle´┐Żtiklerinde” ve as´┐Żl d´┐Ż´┐Żman´┐Żn ateizm ve dinsizlik oldu´┐Żunu g´┐Żrd´┐Żklerinde, d´┐Żnya ´┐Żok daha farkl´┐Ż bir yer olacakt´┐Żr. As´┐Żrlard´┐Żr s´┐Żren ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar, husumetler, korkular, ter´┐Żr eylemleri sona erecek; sevgi, sayg´┐Ż ve huzura dayal´┐Ż yeni bir medeniyet kurulacakt´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 18.06.2002 04:30 )
1813 tarihinde G´┐Żm´┐Ż´┐Żhane’de do´┐Żdu. 10 ya´┐Ż´┐Żnda Trabzon’a gelerek alimlerden ders almaya ba´┐Żlad´┐Ż. A´┐Żabeyinin askere gitmesi sebebiyle bir s´┐Żre babas´┐Ż ile birlikte ticaretle u´┐Żra´┐Żt´┐Ż. Ailesinin muhalefetine ra´┐Żmen 1831 y´┐Żl´┐Żnda ´┐Żstanbul’a yerle´┐Żerek tahsiline orada devam etti. Devrin bir´┐Żok ileri geleni onun sohbetlerinden etkilenerek ya´┐Żant´┐Żs´┐Żn´┐Ż de´┐Żi´┐Żtirdi. Bu ileri gelenler aras´┐Żnda Sultan II. Abdulhamid Han da vard´┐Ż.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 17.06.2002 13:33 )
T´┐Żm insanl´┐Żk, d´┐Żnya ´┐Żzerinde ya´┐Żanan anar´┐Żizmden, ´┐Żiddeti g´┐Żn ge´┐Żtik´┐Że artan kanl´┐Ż ter´┐Żr eylemlerinden kurtulman´┐Żn ´┐Żzlemi i´┐Żerisindedir. Bug´┐Żn d´┐Żnyan´┐Żn her yerinde vicdan sahibi insanlar´┐Żn lanetledi´┐Żi bu bela, Allah'´┐Żn izniyle ´┐Żslam Dininin getirdi´┐Żi g´┐Żzel ahlak´┐Żn, bar´┐Ż´┐Ż´┐Żn, uzla´┐Żman´┐Żn, sevgi ve ´┐Żefkatin yerle´┐Żmesiyle tarihin derinliklerine g´┐Żm´┐Żlecektir.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 17.06.2002 13:18 )
Ku´┐Żlarda ve u´┐Żan b´┐Żceklerdeki ´┐Żst´┐Żn tasar´┐Żm, bilim adamlar´┐Żn hem hayrete d´┐Ż´┐Ż´┐Żr´┐Żyor hem de onlara u´┐Żak tasar´┐Żm´┐Żnlar´┐Żnda yol g´┐Żsterici oluyor.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 17.06.2002 12:16 )
Uzun y´┐Żllard´┐Żr bask´┐Żlara maruz kalan dindar Tunus halk´┐Ż, bu zulm´┐Żn art´┐Żk sona ermesini, kendilerini kurtaracak bir liderin ´┐Żnderli´┐Żinde huzur i´┐Żinde ya´┐Żayabilecekleri bir ortam´┐Żn sa´┐Żlanabilmesini ´┐Żzlemle beklemektedirler.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 17.06.2002 11:35 )
Amerika'da evrimci biyolojinin ´┐Ż´┐Żretilmesini engellemek i´┐Żin ba´┐Żlat´┐Żlan kampanya son derece etkili olurken, T´┐Żrkiye'deki evrim kar´┐Ż´┐Żt´┐Ż olan ve yarat´┐Żl´┐Ż´┐Ż ger´┐Że´┐Żini bilimsel olarak ortaya koyan ´┐Żal´┐Ż´┐Żmalar da d´┐Żnya ´┐Żap´┐Żnda b´┐Ży´┐Żk yank´┐Ż uyand´┐Żrmaya devam ediyor.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 17.06.2002 11:35 )
Peygamberimiz (sav)'i desteklemek, ancak Kuran'a tam tabi olmakla ve Peygamberimiz (sav)'in s´┐Żnnetine uymakla, Kuran ahlak´┐Żn´┐Ż O'nun g´┐Żsterdi´┐Żi ´┐Żaban´┐Żn bir benzeri ile t´┐Żm d´┐Żnyaya yaymaya ´┐Żal´┐Ż´┐Żmakla, ahlak´┐Ża ve tav´┐Żrca g´┐Żc´┐Żn´┐Żn yetti´┐Żinin en fazlas´┐Żyla O'na benzemek i´┐Żin gayret etmekle olacakt´┐Żr.
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)

( 17.06.2002 11:30 )
Bu ayki site tan´┐Żt´┐Żm´┐Żn´┐Ż ´┐Żocuklar´┐Żm´┐Żza ay´┐Żrmay´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żnd´┐Żk. www.cocuklaricin.net sitesi b´┐Ży´┐Żme ´┐Ża´┐Ż´┐Żndaki ´┐Żocuklar´┐Żn
Devam´┐Ż | Say´┐Ż 6(Nisan 2002)


0






´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki´┐Żinin hemfikir oldu´┐Żu ve savundu´┐Żu bir kavramd´┐Żr. ´┐Żnsanl´┐Żk tarihindeki ´┐Żat´┐Ż´┐Żmalar´┐Żn, sava´┐Żlar´┐Żn ´┐Żo´┐Żundaki ama´┐Ż, ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Ż´┐Ż kazanmak olmu´┐Żtur.
Bat´┐Ż d´┐Ż´┐Ż´┐Żncesinin ´┐Żzg´┐Żrl´┐Ż´┐Że verdi´┐Żi anlam´┐Ż ´┐Ż´┐Żyle ´┐Żzetleyebiliriz: ´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk, insana, di´┐Żer insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba´┐Żka herhangi bir kurum- taraf´┐Żndan hi´┐Żbir k´┐Żs´┐Żtlama ve bask´┐Ż yap´┐Żlmamas´┐Żd´┐Żr.Bug´┐Żn Bat´┐Ż toplumlar´┐Żn´┐Żn i´┐Żinde bulunduklar´┐Ż toplumsal yap´┐Ż, modern Bat´┐Ż felsefesi taraf´┐Żndan tarifi yap´┐Żlan "´┐Żzg´┐Żrl´┐Żk" kavram´┐Żn´┐Żn, insan´┐Żn kurtulu´┐Żunu sa´┐Żlamad´┐Ż´┐Ż´┐Żn´┐Ż g´┐Żstermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k´┐Żs´┐Żm medyada, teori ispatlanm´┐Ż´┐Ż bir ger´┐Żek gibi sunulmakta, pek ´┐Żok insan da bu nedenle evrimi hi´┐Ż sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge´┐Żen g´┐Żn geli´┐Żen, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar´┐Ż, s´┐Żz´┐Żn´┐Ż etti´┐Żimiz yayg´┐Żn inan´┐Ż´┐Ż´┐Żn aksine, evrim teorisini s´┐Żrekli yalanlamaktad´┐Żrlar. Evrimi ispatlamak i´┐Żin 150 y´┐Żld´┐Żr aral´┐Żks´┐Żz s´┐Żrd´┐Żr´┐Żlen ´┐Żal´┐Ż´┐Żmalar, teoriyi ´┐Ż´┐Żr´┐Żtmekten ba´┐Żka bir sonuca varamam´┐Ż´┐Żlard´┐Żr.
Bu ger´┐Że´┐Że ra´┐Żmen, evrim teorisinin bu denli yayg´┐Żn bir bi´┐Żimde savunulmas´┐Ż ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y´┐Żn´┐Żd´┐Żr.