Balkanlardaki �slam'�n Kahraman Lideri: AL�YA �ZZETBEGOV��


Balkan M�sl�manlar� �stanbul'dayd�
Bat� Trakya M�sl�manlar�
Sahte D�nyan�n Ac�lar�ndan Tutku Ve H�rs
�in'in Bat�l �nanc�: �AMAN�ZM

M�barek Ramazan
I����n Bilinmeyen �zellikleri
V�cudumuzdaki Saya� : Tansiyon
"Dindar Evrim" Yan�lg�s�na KURAN'DAN CEVAPLAR

www.darwinizmin
sonu.com

Ara�t�rma'dan



M�BAREK RAMAZAN


Her y�l dile getirdi�imiz hay�r temennilerimiz i�erisinde yinelemekten en rahats�zl�k duydu�umuz hi� ku�kusuz ?bar��' temennimiz. Pek �ok M�sl�man bu Ramazan'a da �at��ma, zul�m ve s�k�nt� i�erisinde giriyor. Filistin'deki, �e�enistan'daki, Ke�mir'deki, Do�u T�rkistan'daki ve Endonezya'daki pek �ok M�sl�man Ramazan Ay�'n� yine �at��ma ve sava�larla kar��l�yor. �at��malar�n, fakirli�in, a�l���n ve t�rl� hastal�klar�n pen�esindeki bu masum insanlar�n en b�y�k istekleri ise, dinlerini rahat�a ya�ayabilecekleri, bar���n ve istikrar�n sa�land��� bir ortamda, huzur i�inde hayatlar�n� devam ettirmek?
Arzu edilen bar�� ve huzur ortam�n�n olu�mas� i�in ise t�m M�sl�manlar�n �ncelikle Kuran ahlak�n� y�ce Allah'�n emretti�i titizlikle ya�amalar� gerekmektedir. ��nk� ancak bu ahlak ya�and���nda, Kuran ahlak�n�n g�zelliklerini anlatmak i�in ciddi bir �aba sarf etmek, iyilik konusunda dayan��ma i�inde olmak, ihtiya� i�inde olan M�sl�man karde�lerine ellerinden gelen her t�rl� yard�m� yapmak m�mk�n olacakt�r. �slam D�nyas� i�erisinde Ramazan Ay�, yard�mla�man�n ve dayan��man�n daha da �n plana ��kt���, �ok �nemli bir d�nemdir. Burada �nemli olan, hi� kimsenin "benim yard�m�mdan ne olur" diye d���nmeden, samimi bir kalple gayret g�stermesidir. Asla unutulmamas� gerekir ki, bu gayretleri ba�ar�l� k�lacak ve iman edenlerin dualar�na icabet edecek olan Alemlerin Rabbi olan Allah't�r. (Harun Yahya, Kolayl�k Dini �slam)

Hay�rlara Vesile Bir Ay: Ramazan
Y�ce Allah'�n kullar�na bir l�tfu olan Ramazan Ay�, t�m insanl��a bir rehber olarak g�nderilen Kuran'�n indirildi�i ve i�inde "...bin aydan daha hay�rl�" (Kadir Suresi, 3) oldu�u bildirilen Kadir Gecesi'nin bulundu�u bir bereket ay�d�r. Bu ay boyunca, d�nya �zerindeki t�m M�sl�manlar oru� ibadetlerini yerine getirir, verdikleri nimetler i�in Rabbimize ��kreder ve hatalar�ndan dolay� tevbe ederler.
Allah, Bakara Suresi'nde, Ramazan Ay� ile ilgili �u �ekilde buyurmaktad�r:
"Ramazan Ay�? �nsanlar i�in hidayet olan ve do�ru yolu ve (hak ile bat�l� birbirinden) ay�ran apa��k belgeleri (kapsayan) Kuran onda indirilmi�tir. �yleyse sizden kim bu aya �ahid olursa art�k onu tutsun. Kim hasta ya da yolculukta olursa, tutmad��� g�nler say�s�nca di�er g�nlerde (tutsun). Allah, size kolayl�k diler, zorluk dilemez. (Bu kolayl�k) say�y� tamamlaman�z ve sizi do�ru yola (hidayete) ula�t�rmas�na kar��l�k Allah'� b�y�k tan�man�z i�indir. Umulur ki ��kredersiniz." (Bakara Suresi, 185)

Ramazan Ay� ve Oru�
Y�ce Allah'�n vermi� oldu�u say�s�z nimete kar��l�k bir ��k�r vesilesi olan oru� ibadetinin Allah'�n raz� olaca�� �ekilde yerine getirilmesi, g��l� bir iman�n, ihlas�n, samimiyetin ve Allah korkusunun g�stergesidir. ��nk� oru�, Allah ile kul aras�ndaki bir ibadettir. �nsan�n bu farz� yerine getirirken ne niyette oldu�unu, samimiyetini, ihlas�n�, haram ve helalleri uygulamada g�sterdi�i titizli�ini ancak gizlinin de gizlisini bilen Allah bilmektedir. Bir ki�inin, �evresindekilere g�steri� ama�l� ya da samimi bir niyetle orucunu tutup tutmad���n� hi� kimsenin bilmesi m�mk�n de�ildir. Oru� tutan ki�inin bu ibadetinin kar��l��� ancak Allah kat�ndad�r. Peygamber Efendimiz de (sav) iman edenleri bir hadisinde �u �ekilde m�jdelemi�tir: "Bu ay� oru� tutarak, ibadet ederek ve hay�r i�in harcamada bulunarak ge�irenlere ne mutlu!"
Allah, orucun farz oldu�unu Bakara Suresi'nde �u �ekilde bildirir:
"Ey iman edenler, sizden �ncekilere yaz�ld��� gibi, oru�, size de yaz�ld� (farz k�l�nd�). Umulur ki sak�n�rs�n�z." (Bakara Suresi, 183)
Oru� ibadetinin M�sl�manlar i�in bir�ok hikmeti bulunmaktad�r. Belki de en �nemli hikmeti ise, ki�inin g�n boyunca Allah'� ve dini akl�ndan ��karmamas�na vesile olmas�d�r.
Ramazan harici g�nlerde bir�ok insan g�nl�k hayat�n karma�as� i�inde ko�tururken �o�u zaman gaflete d��erek Allah'� akl�ndan ��karabilmektedir. (Allah'� tenzih ederiz.) Ancak a�l�k ve susuzluk gibi iki �nemli fakt�r, insan�n g�n boyu dikkatini yapt��� ibadete vermesine sebep olacak ve her ac�kt��� ya da susad��� an oru�lu oldu�unun bilinciyle sab�r g�sterecektir. T�m bunlar ise ki�inin Allah i�in yapt��� bu ibadetin kendisine getirdi�i manevi g�c� ya�amas�na vesile olacakt�r.
Orucun bir di�er faydas� da insanlar�n sak�nmalar�, yani k�t�l�klerden uzak durup, nefislerini terbiye etmeleridir. Bunun tek yolu da, Allah'a samimi bir kalple iman edip, Rabbimizin emir ve tavsiyelerine uymak, vicdan�n�n sesini dinleyip, nefsinin k��k�rtmalar�ndan uzak durmakt�r. B�yle bir ki�inin ahlak� zaman i�inde g�zelle�ecek, iman� olgunla�acak ve Allah korkusu daha da g��lenecektir.
M�minler bir ay boyunca Allah'�n Kuran'da bildirdi�i bu emri uygularlar ve oru� ile birlikte di�er ibadetlerini de yerine getirirken nefislerini terbiye ederler. Ki�i, hayat�n�n her alan�nda, Ramazan Ay�'nda ald��� bu �zel terbiyenin nimetlerinden yararlan�r. ��nk� nefsini terbiye etmi� -yani elindeki nimetlerin Allah'a ait oldu�unu ve acizli�ini fark etmi�- bir insan�n hayat�nda birtak�m de�i�iklikler meydana gelir. Oru�la nefsini terbiye etmi� bir insan�n d�nya g�r���, olaylar kar��s�ndaki tepkileri ve yorumlar� farkl�la��r. Bu farkl�la�ma sonucu y�ce Allah'�n b�y�kl��� kar��s�ndaki acizli�ini anlar ve Allah'a olan sayg� ve sevgi dolu korkusu artm�� olur.


Ramazan Ay� Allah'�n �zerimizdeki Rahmetinin Bir Hat�rlatmas�d�r
"Ellerimizin yapt�klar�ndan kendileri i�in nice hayvanlar� yaratt���m�z� g�rm�yorlar m�? B�ylece bunlara malik oluyorlar. Biz onlara kendileri i�in boyun e�dirdik; i�te bir k�sm� binekleridir, bir k�sm�n�(n da etini) yiyorlar. Onlarda kendileri i�in daha nice yararlar ve i�ecekler vard�r. Yine de ��kretmeyecekler mi?" (Yasin Suresi, 71-73)
Allah insanlar� bu d�nyada �e�itli eksikliklere ve acizliklere sahip olarak yaratm��t�r. �nsan�n hayat�n�n sonuna kadar beslenmek zorunda olmas�, hayatta kalmas�n�n bu ko�ula ba�lanm�� olmas� da asl�nda bir eksikliktir. Ancak �o�u insan, belki de beslenme konusunu bir acizlik olarak g�rmeyi daha �nce hi� d���nmemi�tir. Bunu, insan�n yarat�l��� gere�i sahip oldu�u do�al bir ihtiya� olarak kabul etmi�tir. Ama insan�n b�yle bir ihtiyac�n�n olmas� bir eksikliktir ve bu eksikli�in alt�nda gizlenmi� hikmetler vard�r. Her insan�n bu hikmetleri kavramaya �al��mas� gerekir. ��nk� ancak bu mant��� kavrad��� takdirde, Yarat�c�m�za kar�� acizli�ini ve O'ndan gelecek her nimete ne kadar muhta� oldu�unu anlayabilir. Oru� tutman�n m�minler �zerine farz k�l�nmas�n�n hikmetlerinden birisi de budur; k�sa s�reli, ge�ici bir a�l�k ve susuzlu�un dahi insan�n kendi aczini ve zay�fl���n� hat�rlamas�na ve hissetmesine, Allah'a ne derece muhta� oldu�unu anlamas�na yard�mc� olur.

Allah, G�n�lden ve Kat�ks�z Bir �man� Emreder
"?Kim g�n�lden bir hay�r yaparsa bu da kendisi i�in hay�rl�d�r. Oru� tutman�z, -e�er bilirseniz- sizin i�in daha hay�rl�d�r." (Bakara Suresi, 184)
"Namazlar� ve orta namaz�n� (�stlerine d��erek, titizlik g�stererek) koruyun ve Allah'a g�n�lden boyun e�iciler olarak (namaza) durun." (Bakara Suresi, 238)
Yukar�daki ayetlerde de g�r�ld��� gibi Allah, yap�lan ibadetlerin hep g�n�lden olmas�n� bildirmi�tir. �rne�in namaz k�lan, oru� tutan, zekat veren, itaat eden bir insan�n as�l niyeti, kalbinden ge�irdikleri �nemlidir. Allah, Kuran'da g�steri� i�in infak eden veya g�steri� i�in namaz k�lan insanlar oldu�unu haber verir. Bu insanlar, namaz k�larken Allah'� d���nm�yor, O'nun kar��s�nda ne kadar aciz ve boyun e�ici oldu�unu d���nmeden sadece a�z�yla dua ve tespihleri yap�yor olabilirler. Ancak bu insanlar e�er bu yapt�klar�n�, Allah'�n kendisinden ho�nut olmas�n� dileyerek, Allah'a kar�� aciz ve muhta� oldu�unu d���nerek, ahiretten korkarak yapm�yorlarsa, Allah kat�nda kabul edilmeyebilir. Allah, insanlar�n kestikleri kurbanlar�n kanlar�n�n de�il, sahip olduklar� takvan�n Kendisi'ne ula�aca��n� bildirir:
"Onlar�n etleri ve kanlar� kesin olarak Allah'a ula�maz, ancak O'na sizden takva ula��r. ��te b�yle, onlara sizin i�in boyun e�dirmi�tir; O'nun size hidayet vermesine kar��l�k Allah'� tekbir etmeniz i�in. G�zellikte bulunanlara m�jde ver." (Hac Suresi, 37)

Sonu�
Ramazan Ay�, bu ayda yap�lan t�m ibadetler ve Allah'�n Kuran'da bize emretti�i g�zel ahlak samimi bir �ekilde kalpten Allah'a y�nelerek hareket etmemizi sa�lamaktad�r. ��nk� Allah'�n istedi�i ve bizim ba���lanmam�z� sa�layacak en �nemli �zellik samimi olarak yapt���m�z ibadetlerimizdir.
Yap�lan t�m bu ibadetler y�ce Rabbimiz'e takvaca yakla�abilmek i�in birer vesiledir. Bu noktada �nemli olan M�sl�man bir ki�inin kendisini Allah'a yakla�t�racak vesileler aramas� ve her vesileyi g�n�lden de�erlendirmesidir.
"Ey iman edenler, Allah'tan korkup-sak�n�n ve (sizi) O'na (yakla�t�racak) vesile aray�n; O'nun yolunda cihad edin, umulur ki kurtulu�a erersiniz." (Maide Suresi, 35)
Unutulmamal�d�r ki ki�iye d��en kendi �zerinde tecelli eden t�m �zelliklerini ��k�r vesilesi yaparak sonsuz merhamet sahibi olan Allah'a kat�ks�zca ba�lanmak ve O'nun emretti�i ibadetleri yerine getirmektir.
"De ki: "��phesiz benim namaz�m, ibadetlerim, dirimim ve �l�m�m alemlerin Rabbi olan Allah'�nd�r." (Enam Suresi, 162)










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.