OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Kabala'n�n 5000 Y�ll�k S�rr�





Kabala, �branice'de " Gelenek" anlam�na gelir. Yahudi ruhbanlar�n�n, as�rlard�r birirlerine aktard�klar� ve Kutsal Kitap'�n " gizli anlamlar�" ile ilgilenen bir t�r ok�ltizm ve mistisizm y�ntemidir.


Asl�nda ilk kez Babil'de geli�mesine ra�men Orta�a�'daki diaspora d�neminde daha da g��lenen Kabalac�lar�n en �nemli hedefi, gizli bilimleri yani b�y�c�l��� kullanarak Yahudi ulusunun tarihini de�i�tirmek ve d�nya hakimiyetlerini sa�layacak olan s�zde Mesihlerine haz�rl�k yapmakt�r. �srail'li tarih�i Mo�e Sevilla-Sharon ��yle diyor:
"... Kabala edebiyat�n�n geli�mesi, Mesih'in gelece�i inanc�yla yak�ndan ili�kilidir. Bilindi�i �zere, bu inanca g�re, Mesih B�y�k Kurtar�c� geldi�inde �srail ulusu s�rg�nden kurtulacak, �srail devleti yeniden kurulacakt�r... Yahudi bilginlerin o zamanki yakla��m�na g�re, ulusun nas�l izah edilece�i bile bilinmeyen bu k�t� kaderi, ancak 'gizli bilimlerin' yard�m�yla a��labilirdi."
"K�t� kaderin" a��lmas�, Mesih'in d�nyaya geli�i anlam�ndayd�. Kabala'n�n amac�, i�te bu b�y�k r�yay� ger�ekle�tirmekti. The Universal Jewish Encyclopedia ��yle yazar: "Kabala'n�n temel amac� Mesih'in d�nyaya geli�ini sa�lamakt�r. Kabala'ya g�re, bu amaca ula�mak i�in, ki�isel yo�unla�ma, derin dua-konsantrasyon ve �ile egzersizleri ile �al���lmal�d�r..."
Orta�a� Avrupas�'n�n Yahudiler �zerinde olu�turdu�u bask� ve k�s�tlamalar, Mesih'in geli�i konusunun t�m�yle Kabalistik bir faaliyet haline gelmesiyle sonu�land�. Hedefe ula�mak i�in gizli ilimlerden yararlan�lmal�yd�. Kabala, bu gizli bilimlerin y�ntemini a��klayan ama yaln�zca "anlayanlara" a��klayan bir gelenekti.
"Gizli bilimlerle u�ra�mak, bunun i�in yo�un ayin ve trans y�ntemleri kullanmak..."; bu tan�m�n bir di�er ifadesi b�y� yapmakt�r. Acaba Kabala b�y� sanat� m�d�r? Kuran, Yahudilere, Babil'delerken, �zel bir "b�y� ilmi" ��retildi�ini, fakat d�nemin Yahudilerinin bunu "hay�r" de�il, "�er" yolda kulland�klar�n� bildirir: "...Onlar, insanlara sihri ve Babil'deki iki mele�e Harut'a ve Marut'a indirileni ��retiyorlard�. Oysa o ikisi: 'Biz, yaln�zca bir fitneyiz, sak�n ink�r etme' demedik�e hi� kimseye (bir �ey) ��retmezlerdi. Fakat onlardan erkekle kar�s�n�n aras�n� a�an �eyi ��reniyorlard�. Oysa onunla Allah'�n izni olmad�k�a hi� kimseye zarar veremezlerdi. Buna ra�men kendilerine zarar verecek ve yarar sa�lamayacak �eyi ��reniyorlard�. Andolsun onlar, bunu sat�n alan�n, ahiretten hi�bir pay� olmad���n� bildiler; kendi nefislerini kar��l���nda satt�klar� �ey ne k�t�; bir bilselerdi." (Bakara Suresi, 102)
Ayet, Babil'deki iki mele�in Yahudilere b�y� ile ilgili y�ntemler ��rettiklerini ama bunu inkar i�in kullanmamalar� gerekti�ini s�ylediklerini anlat�yor. Buna ra�men, d�nemin Yahudilerinin bu ilmi k�t�l�k yolunda kullanmaya ba�lad�klar�n� ve hayatlar�n� b�y� ve b�y�c�l�k ilmine adad�klar�n� haber veriyor.
Bundan ��kan sonu� �udur: Babil'de, Yahudilere b�y� ile ilgili baz� gizli bilgiler verilmi�, fakat onlar bunu Allah'a ba�kald�rmak ve insanlara zarar vermek i�in kullanm��lard�r.
Bu ilmin Babil'de verilmi� olmas� ise �ok ilgin�tir: ��nk� Babil, Kabala'n�n da ��k�� yeridir. Asl�nda Kabalistler, Kabala gelene�inin tarihin ba��ndan beri s�rd���n� iddia ederler; ancak Kabala'n�n ilk yaz�m� s�rg�n d�neminde Babil'de ya�ayan Simeon Ben Yohai taraf�ndan ger�ekle�tirilmi�tir. Diaspora d�neminin ba�lamas� ve Yahudi merkezinin do�udan bat�ya kaymas�yla birlikte, Kabala'n�n merkezi de de�i�mi�, Kabalistik �al��malar Babil'den �spanya'ya ve di�er Avrupa merkezlerine kaym��t�r.
�spanya'da ise Kabala gelene�ine yeni bir boyut daha eklendi. Burada, 13. y�zy�lda yaz�lan ve Kabala'n�n en �nemli kitab� haline gelen Sefer ha-Zohar do�du. Zohar'la birlikte de Sefirot kavram�.
Sefirot, asl�nda bir t�r �emayd�. Kabalac�lar, Sefirot'un Tanr� Yehova'n�n "yans�ma �ekli" oldu�una inand�lar. Bu sapk�n inanca g�re d�nya �zerideki hayata dair her�ey Sefirot'a g�re yarat�l�yordu. �nsan�n ruhundan, evrenin yap�s�na kadar her�ey Sefirot �emas�yla uyumluydu. T�m varl�klar Sefirot'a g�re konumlan�yor, evren Sefirot'a g�re i�liyordu. Ve Kabalac�lar, bu noktadan hareketle �ok ilgin� bir sonuca vard�lar. Evrenin i�leyi�i d�nya �zerindeki hayat gibi tarih de Sefirot'a uygun olarak geli�iyordu!... Yahudi yazar Eli Barnavi ��yle yaz�yor:
"Bu durumda insan, baz� belirli rit�elleri uygulayarak, bu Sefirotlar� etkileyebilir ve dolay�s�yla d�nyan�n geli�imine y�n verebilirdi. Bu Sefirot teorisi, �spanya'daki Kabalac� ��retinin temel noktas� haline geldi "
T�m bu aktard�klar�m�z, Kabalac� Yahudilerin Sefirotla u�ra��p �e�itli b�y�ler yaparak d�nyay� de�i�tirdiklerine inand�klar�n� ortaya koyuyor. Kabalac�lar bu sapk�n inan� ve eylemleriyle, b�y�y� kullanarak, k�t�l��� sistemli d�nya �ap�nda uygulam�� oluyorlar. Bu y�zden de bir nevi �eytan�n temsilcili�ini yapan Kabalistik anlay�� insanl�k i�in tehlikeli olmaya devam ediyor.
Ancak Kabalistler b�y� yoluyla k�t�l��� organize etseler de, unutulmamas� gereken tek ger�ek Allah'�n kaderde belirttiklerinin d���nda hi�bir�eyin ya�anmas�n�n m�mk�n olmad���d�r. �nsanl�k tarihinde meydana gelen her olay daha o olay meydana gelmeden �nce Allah kat�nda bulunan Levh-i Mahfuz'da yaz�l�d�r.
Allah yery�z�nde b�y�c�l�kle u�ra�arak bozgunculu�u yayg�nla�t�ranlar� lanetlemi�tir. D�nya'da da Ahirette de onlar� ac�kl� bir azap beklemektedir. Kuran'daki Hz. Musa'n�n Firavun'un emrinde �al��an b�y�c�lerle olan m�cadelesi �ok g�zel bir �rnektir. Hz. Musa b�y�c�l�kle u�ra�anlar�n her zaman h�srana u�rayaca��n� ��yle belirtmi�tir: "Onlar at�nca, Musa dedi ki: 'Sizlerin (ortaya) getirdi�iniz b�y�d�r. Do�rusu Allah onu ge�ersiz k�lacakt�r. ��phesiz Allah, bozgunculuk ��karanlar�n i�ini d�zeltmez.' (Onlar at�nca, Musa dedi ki: 'Sizlerin (ortaya) getirdi�iniz b�y�d�r. Do�rusu Allah onu ge�ersiz k�lacakt�r. ��phesiz Allah, bozgunculuk ��karanlar�n i�ini d�zeltmez.'" (Yunus suresi, 81)

"G�kte ve yerde gizli olan hi� bir �ey yoktur ki, apa��k olan bir kitapta (Levh-i Mahfuz'da) olmas�n." (Neml Suresi,75)










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.