OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



�nsanlar�n D���nmek �stemedi�i Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m



Ya�am� boyunca yapt�klar�n� yazmas�n� veya anlatmas�n� isteseniz, en fazla kal�n bir defteri doldurabilir veya en fazla be�, alt� saat arka arkaya anlatabilir. "Koskoca 70 sene" dedi�i �eyin tamam� i�te bu kadard�r...
Bu d���nceler i�inde ya�ayan ki�inin, akl�nda ise �ok �nemli baz� sorular vard�r:
- "G�z a��p kapay�ncaya kadar ge�ip giden bu hayat�n amac� nedir?"
- "Ben bu 70 seneyi ne i�in ya�ad�m?"
- "Peki bundan sonra ne olacak?"

Pi�man Olmadan �nce Bir Hat�rlatma
Yukar�daki sorulara birbirinden farkl� cevaplar verecek iki insan grubu vard�r. Bunlardan bir tanesi Allah'a inanmayan, di�eri ise g�n�lden kat�ks�z bir imanla Allah'a ba�lanan ki�ilerdir.
Birincisi yukar�daki sorularla ilgili olarak b�y�k olas�l�kla ��yle d���n�r: "Hayat�m bug�ne kadar bo� bir ama� u�runa ge�ip gitti. 70 sene ya�ad�m, ama ne i�in ya�ad���m� da a��k�as� pek anlayamad�m. �nce annem babam i�in ya��yorum dedim, sonra e�im, sonra ise �ocuklar�m... Ama �u an �l�m yakla�t�. �lece�im ve bu d�nyadan yok olup gidece�im. Sonras� m�? Sonra ne olaca��n� bilmiyorum ama herhalde her�ey bitecek!"
Bu insan�n i�ine d��t��� bo�lu�un nedeni, t�m evrenin, canl�lar�n ve insanlar�n bir amac� oldu�unu kavrayamam�� olmas�d�r. Bu ama�, t�m bu varl�klar�n yarat�lm�� olmas�ndan kaynaklan�r. Akl� olan insan, evrenin her noktas�nda b�y�k bir plan, d�zen ve ak�l oldu�unu g�r�r ve dolay�s�yla bunlar�n �st�n ak�l sahibi bir Yarat�c� taraf�ndan var edildiklerini anlar. Bunlar yarat�lm�� olduklar�na, rastgele ve bilin�siz bir s�re�le ortaya ��kmad�klar�na g�re, mutlaka bir ama�lar� vard�r. Bu amac�n ne oldu�u ise, bize her�eyin Yarat�c�s� olan Allah'�n insanlara yol g�sterici olarak indirdi�i Kuran'da �u �ekilde bildirilir:
"��te Rabbiniz olan Allah budur, �yleyse O'na kulluk edin. Yine de ���t al�p d���nmeyecek misiniz?" (Yunus Suresi, 3)
Bu ger�ekleri g�z �n�nde bulunduran ve Allah'a iman eden ki�i yukar�daki sorulara do�ru cevab� verecek ve ��yle diyecektir: "Beni her�eyin sahibi olan Allah yaratt� ve bu d�nyaya g�nderdi. D�nyada bulundu�um s�rece beni Yaratan'a kulluk etmekle emrolundum ve bunu en g�zel �ekilde yap�p yapmad���m denendi. D�nyan�n zaten �ok k�sa oldu�unu, g�z a��p kapay�ncaya kadar ge�ece�ini biliyordum. Bu y�zden de Allah'a kulluk ettim, bu d�nya hayat�n�n ge�ici s�slerine aldanmad�m. Sonras� m�? Hayat�m boyunca iyi i�ler yapt���m ve Allah'�n r�zas�n� kazanmaya �al��t���m i�in ebedi bir mutluluk yurdu olan cennete kavu�may� umuyorum. Ve Rabbime kavu�aca��m g�n� sab�rs�zl�kla bekliyorum."

�nsan D���nmekten Neden Ka�ar
Halk aras�nda d�nya hayat�n�n k�sal��� ve ge�icili�i hakk�nda baz� deyimler kullan�l�r; "�l�ml� d�nya", "�� g�nl�k d�nya", "hayat fani" gibi. Ama bu kal�p s�zc�kler asl�nda insanlar�n samimi g�r��lerini yans�tmaz. Bu tarz s�zler, toplumun bir gelene�i gibi, aralar�nda konu�ulan bir sohbet, hatta espri konusudur. Nitekim b�yle �nemli bir konunun hemen arkas�ndan genellikle d�nya ile ilgili planlara ba�larlar. �rne�in "�l�ml� d�nya", "d�nyaya bir kere geldik" s�z�n�n akabinde "tabii ki d�nyay� tepe tepe ya�ayacaks�n" tarz�nda s�� mant�klar da �ne s�rebilirler.
Oysa ki hayat�n k�sa olmas�, �l�ml� olmak ve d�nyaya bir kere gelmek, her insan i�in en �nemli ger�eklerdendir. Belli bir ya�a kadar insan bu �nemli ger�e�in fark�na varamam�� olabilir ancak bunu fark etti�i anda t�m ya�am�n� g�zden ge�irmesi ve Allah'�n kendisinden istedi�i �eylere g�re yeniden ya�ant�s�n� d�zenlemesi gerekir. ��nk� hayat �ok k�sad�r ama insan ruhu -Allah'�n dilemesiyle- sonsuza kadar ya�ayacakt�r. Sonsuzun yan�nda 3-5 g�nl�k hayat�n hi�bir k�ymeti yoktur.
Ancak bu ger�e�i kavrayamayan iman etmeyen ki�iler, t�m �m�rlerini Allah'� unutarak bo� ama�lar u�runa t�ketirler. Oysa bu bo� ama�lara bile kavu�malar� m�mk�n de�ildir. Doyumsuzluk i�inde ya�arlar ve her zaman bulunduklar� durumun ya da sahip olduklar�n�n bir ad�m �tesini isterler. O ad�ma ge�ince bir ad�m daha, �lene kadar tatmin olmayan isteklerle �m�r s�rerler. Arzulad�klar� g�zellik ve zenginli�e d�nya �artlar�nda kavu�malar� m�mk�n de�ildir. ��nk� her zaman kar��lar�na sahip olduklar�ndan daha iyisi ��kacakt�r.
�rne�in, bir ki�inin sat�n almay� �iddetle arzulad��� son model bir arabay� d���n�n. B�y�k �aban�n kar��l���nda sonunda kavu�tu�u bu araban�n, �ok ge�meden yeni modelleri ��kacakt�r ve onun i�in bunlar daha cazip hale gelecektir. Veya senelerce para biriktirip, emek harcay�p sahip oldu�u bir evi d���n�n. Bir g�n mutlaka kendisininkinden daha g�zel bir evle kar��la�acak ve kendi evine olan ilgisini kaybedecektir. Sat�n ald��� bu mallar�n eskiyerek, bozularak kendisine verece�i s�k�nt�lar ise ayr� bir ac�d�r.
Daha g�zelini ve iyisini arama... Sahip olunca eskisinin �neminin kalmamas�... Bir a�ama sonra, yeninin de eski durumuna d��mesi; i�te insanlar�n tarih boyunca i�inde ya�ad�klar� k�s�rd�ng� budur. Akl� olan insan�n bu ger�ek kar��s�nda durup, neden d�nyan�n pe�inde ko�man�n kendisine bir sonu� getirmedi�ini anlamas� ve "benim hayata bak�� a��mda k�kl� bir sorun var m�" diye d���nmesi gerekir. Fakat insanlar�n �o�u bu ak�lc�l�ktan yoksun bir bi�imde, belki de hi�bir zaman yakalayamayacaklar� hayallerin pe�inden ko�maya devam ederler.

D�nya Hayat� Bir �mtihan Yeridir
Allah, d�nya hayat�n�, insanlardan hangilerinin daha g�zel davran��larda bulunaca��n�, kimlerin sadakat g�sterip, Kendisi'ne ba�l� kalaca��n� denemek i�in yaratm��t�r. Ba�ka bir deyi�le d�nya, Allah'tan korkup sak�nanlarla, iman etmeyenlerin ay�rt edilmesi i�in haz�rlanm�� bir imtihan yeridir. Bu imtihan yerinde g�zelliklerle �irkinlikler, iyiliklerle k�t�l�kler, eksikliklerle m�kemmellikler biraraya konmu� ve kusursuz bir imtihan sistemi kurulmu�tur. �nsanlar, imanlar�n�n ortaya ��kmas� i�in t�rl� �ekillerde denenmektedirler. �l�m vakti geldi�inde ise Allah'� hakk�yla tan�y�p takdir edebilenler, inkarc�lardan ayr�lacak ve kurtulu�a ereceklerdir.
Bu imtihan�n s�rr�n� anlayabilmek i�in �ncelikle evrene tamamen hakim olan Rabbimiz'i �ok iyi tan�mak gerekir. O, g�kleri, yeri ve bu ikisi aras�ndaki her�eyi yoktan var eden, her varl���n Kendisine muhta� oldu�u, hi�bir �eye ihtiyac� olmayan ve b�t�n eksikliklerden uzak olan Y�ce Rabbimiz Allah't�r. Kuran�da �u �ekilde bildirilmektedir:
"G�klerde ve yerde her ne varsa O'nundur. ��phesiz Allah, hi�bir �eye ihtiyac� olmayan (Gani)d�r, �v�lmeye lay�k oland�r." (Hac Suresi, 64)

D�nya hayat�n�n k�sa olmas�, �l�ml� olmak ve d�nyaya bir kere gelmek, her insan i�in en �nemli ger�eklerdendir. Belli bir ya�a kadar insan bu �nemli ger�e�in fark�na varamam�� olabilir ancak bunu fark etti�i anda Allah'�n kendisinden istedi�i �ekilde ya�ant�s�n� d�zenlemesi gerekir. ��nk� d�nyadaki hayat k�sad�r ama insan ruhu -Allah'�n dilemesiyle- sonsuza kadar ya�ayacakt�r. Sonsuzluk ile k�yasland���nda birka� dakika h�km�nde olan d�nya hayat�na ba�lanmak, buradaki k�sa s�reli ve k���k zevkler i�in sonsuz hayat� g�zden ��karmak elbette ak�lc� bir davran�� de�ildir.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.