OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



��i�e Ge�mi� �� Sapk�n D���nce


Bug�n Budizm'i d�nya g�ndemine getiren en b�y�k nedenlerden biri, bu dinin geleneksel co�rafyas� olan Uzakdo�u'daki varl��� de�il, Bat� d�nyas�nda yap�lan propagandas�d�r. Bu propagandan�n ba�lang�� tarihi 19. y�zy�la kadar uzanmaktad�r. 20. y�zy�l�n ikinci yar�s�nda ise Budizm gidererk ilgi �ekmek ve "orjinal" olmak isteyen insanlar i�in bir moda haline gelmeye ba�lam��t�r. Budizm modas�n�n ba�lang�c� �zellikle 1960'lardaki pop k�lt�r�ne dayan�r. O y�llarda Bat� gen�li�inin bir b�l�m� ve baz� Bat�l� entelekt�eller, geleneksel H�ristiyan inanc�n� terk ederek yeni aray��lara girmi�ler ve baz�lar� arad�klar� yap�y� Uzakdo�u dinlerinde bulmu�lard�.

Bu aray���n en �nemli nedenleri ise "ayk�r� olmak", "d�zene kar�� ��kmak" ve bu yolla �ilgi toplamak�t�. 60'l� y�llar�n pop k�lt�r�n� belirleyen temel ��elerden biri olan �nl� m�zik grubu Beatles'in �yesi George Harrison, (Budizm'e benzer bir Uzakdo�u putperest inan��� olan) Hinduizm'i benimsedi�ini a��klad���nda, Beatles hayranlar� da bu ��retiye �zenmeye ba�lad�. Grubun bir di�er �yesi olan John Lennon, Across the Universe (Evren Boyunca) adl� �ark�s�nda Budist "mantra"lar (s�zde kutsal ritimler) kulland�. 60'l� ve 70'li y�llar�n "hippi" gen�li�inde, Budist ezgiler, giysiler ve s�ylemler �ok reva�tayd�.

Budizm hakk�nda dikkat �ekici olan nokta, Budizm�in �e�itli pop�ler k�lt�r ara�lar� ile Bat� d�nyas�na sistemli bir bi�imde empoze edilmesidir. Pop�ler k�lt�r�n en �nemli ara�lar�ndan biri olan Hollywood, bu konuda ba�� �ekmektedir. Hollywood kaynakl� bir�ok filmin Amerika'n�n "liberal" kanad�n�n fikirlerini yans�tt���, yani �o�unlukla H�ristiyan inanc�na ve ahlak�na ayk�r� de�erler savundu�u bilinen bir ger�ektir. Din kar��t� teorilerin savunulmas�nda da Hollywood�un �nde gelen baz� �irketleri yer almaktad�r. �rne�in; evrim teorisi, bilimsel i�erikli filmlerin �o�unda izleyicilere g��l� bi�imde empoze edilir. Evrim tart��mas�nda Hollywood filmleri hemen her zaman Darwinistlerin yan�ndad�r.



Hollywood Destekli Budizm Modas�


H�ristiyanl�k ve �slam gibi �lahi dinlere kar�� genellikle pek olumlu bakmayan Hollywood, Budizm, Hinduizm vs gibi sapk�n inan��lar i�in tam aksi bir �izgidedir: Budizm s�zde insanc�l, bar�� dolu ve cazip bir din olarak resmedilir. �rne�in Brad Pitt'in ba�rol�n� oynad��� �Seven Years In Tibet� (Tibet'te Yedi Y�l) veya Martin Scorcese'in y�netti�i ve Budist ba�rahip Dalai Lama'n�n ya�am�n� konu olan �Kundun� gibi filmler, geni� kitlelere Budizm propagandas� yapma rol�n� �stlenmi�tir. (Harun Yahya, �slam ve Karma Felsefesi)

Materyalist Bat� k�lt�r�, kendi maneviyat�ndan uzakla��rken, bat�l inan��lara sapmaktad�r. �nan�s�z kesimin Budizm gibi sapk�n inan��lar� neden bu kadar �n plana ��kard���n�n cevab� ise materyalist felsefenin temel �zelliklerine bak�ld���nda kolayca anla��lacakt�r:

18. y�zy�lda temeli at�lan Materyalizm 19. y�zy�lda geli�mi� ve 20 y�zy�lda d����e ge�mi�tir. Bu her sapk�n inanc� bekleyen sondur. Allah��n varl���n� inkar edip (ha�a) kendini ilahla�t�ran her felsefede oldu�u gibi Materyalizmde yok olmaya do�ru gitmektedir. Birtak�m uydurma teoriler ile ayakta kalmaya �al��an materyalizm, Darwinizm�in ��kmesi, bilim �evrelerinin evrenin olu�umunun ancak bir �st�n Yarat�c� taraf�ndan yap�labilece�ini a��klamas�ndan sonra ise iyice da��ld�. �nsanlar art�k hayatlar�n� uydurma inan�lara g�re de�il, Allah��n uyulmas�n� emretti�i Kuran ahlak�na g�re ya�amaktad�rlar.



Budizm'in Huxley Taraf�ndan Ke�fedili�i


Budizm ateist bir dindir; �nsan�n hayvanlardan farkl� bir ruhu olmad���n� varsayar ve dahas� karma inanc� �er�evesinde do�ada s�rekli bir d�n���m oldu�una inan�r. Budizm'e g�re bir bal�k "sonraki ya�am�nda" bir memeli olarak d�nyaya gelebilir, bir insan "sonraki ya�am�nda" bir solucan olabilir. T�rler aras�nda "ge�i�lilik" �ng�ren ve insan� da hayvanlar aras�nda g�ren bu sapk�n anlay��, Darwin'in evrim teorisiyle �nemli bir paralellik ta��maktad�r. Budizm'e y�nelik Darwinist hayranl��� ifade eden ilk ki�i de, evrimci Thomas H. Huxley�dir.

H�ristiyanl�k ve Yahudilik gibi �lahi dinlerin temsilcileri ile m�cadele eden Huxley, Budizm'i, olu�turmak istedi�i materyalist Bat� medeniyetine uygun bir inan� olarak g�r�yordu. Huxley Evrim ve Ahlak adl� kitab�nda Budizm hakk�nda �u tan�m� yapmaktad�r: �(Budizm) Bat�l� anlamda ateist bir sistemdir; insan�n bir ruhu oldu�unu kabul etmez; �l�ms�zl��e inanmamay� savunur...� (Huxley, Evolution and Ethics, s. 74)

Huxley Budizm'e hayrand�r ve bunun tek nedeni Budizm'in Allah inanc�na sahip olmamas�d�r. Victoria d�nemi �ngilteresi'nde (yani 19. y�zy�lda) daha pek �ok d���n�r Budizm'e ilgi duymu�tur ve bunun nedeni de, Budizm'i, o devrin moda felsefeleri olan ateizm ve Darwinizm'e uygun bulmalar�d�r.
Ayn� nedenle Budizm'e s�cak bakan bir di�er ateist ise, Alman felsefeci Friedrich Nietzsche'dir.



Nietzsche'nin Budizm Sempatisi


19. y�zy�l�n koyu ateistlerinden biri de Nietzsche idi. H�ristiyanl��a kar�� koyu bir nefret besleyen, buna kar��n putperest k�lt�r�n� ve putperest ahlak�n� savunan Nietzsche, savundu�u g�r��lerle 20. y�zy�l fa�izminin ve �zellikle de Nazizm'in fikri �nc�s� oldu. Nietzsche, H�ristiyanl��a; �efkat, merhamet, tevazu, tevekk�l gibi erdemleri savundu�u i�in sava� a��yor ve dolay�s�yla asl�nda t�m �lahi dinlerin temel ahlaki prensiplerine de kar�� ��k�yordu. Nietzsche�nin �lahi dinlere kar�� tutumu, onun militan ateizminden kaynaklan�yordu. Amerikal� edebiyat�� Jason DeBoer, Nietzsche hakk�ndaki makalesinde "ateizm, Nietzsche'nin fikirlerinin �ok �nemli bir par�as�d�r" der ve �unlar� ekler: "O tarafs�z bir ele�tirmen de�ildi; H�ristiyanl��a kar�� nefretle yan�p tutu�uyordu." (Jason DeBoer, "Sublime Hatred: Nietzsche�s Anti-Christianity", https://www.absinthe-literary-review.com/archives/fierce6.htm)

Ancak, tahmin edilebilece�i gibi, Nietzsche'nin bu nefreti sadece �lahi dinlere kar��yd�, putperest dinlere de�il. Aksine, putperestli�i �v�yor ve y�celtiyordu. �zellikle de Budizm'i... Jason DeBoer'in ifadesiyle "ilgin�tir ki, tarihteki en militan ateistlerden biri olmas�na kar��n, Nietzs-che tamamen din kar��t� de�ildi... Di�er baz� dinlerin pek �ok �zelli�ine sayg� ve hayranl�k duymu�tu; bunlar paganizm ve hatta Budizm'di." (Jason DeBoer, "Sublime Hatred: Nietzsche�s Anti-Christianity")

Nietzsche'nin Budizm ile payla�t��� sapk�n fikirler ku�kusuz b�y�k birer yan�lg�d�r. Bu yan�lg�lar�n ��k�� nedeni ise, insan�n kibri ve cehaletinden kaynaklanmakt�r. Evreni ve do�ay� ak�l ve vicdan g�z�yle inceleyen insan, Allah'�n varl���n�n apa��k delillerini g�recektir. Ayn� ger�ek, �a��m�zdaki bilimsel bulgular taraf�ndan da ortaya konmaktad�r. Nietzsche gibi ateistlerin ortaya att��� cehalete dayal� iddialar, ba�ta Big Bang ve �nsani �lke (Anthropic Principle) olmak �zere pek �ok bilimsel bulgu ile y�k�lm��, bilim Allah'�n evreni yaratt���na ve �st�n bir dengeyle d�zenledi�ine dair a��k kan�tlar ortaya koymu�tur.

Ayr�ca Darwin'in evrim teorisinin ge�ersizli�ini ve "bilin�li tasar�m"�n varl���n� g�steren deliller, yarat�l���n do�rulu�unu bir kez daha g�zler �n�ne sermektedir. Freud, Marx, Durkheim gibi 19. y�zy�l ateist d���n�rlerinin fikirleri de yine bilimsel bulgular veya sosyal sonu�larla birer birer y�k�lm��t�r.
Sonu�:
�slam ahlak�n�n yay�lmas�yla, materyalizmin sahte maneviyat �rt�s� budizm ortadan kalkacakt�r.

Ateizmin s�z konusu bilimsel ��k���, bug�n Bat� d�nyas�nda Budizm'in neden k�r�klendi�i sorusuyla da yak�ndan ilgilidir. Ateist ve materyalist Bat� k�lt�r�n�n mimarlar�, teorilerinin ��k��te oldu�unu g�rmekte, buna kar��l�k �lahi dinlere y�neli�in artan ivmesini engellemek i�in, ��z�m� Budizm gibi putperest inan�lar�n k�r�klenmesinde bulmaktad�rlar. Bir ba�ka deyi�le, Budizm �ve ona benzer di�er putperest Uzakdo�u inan�lar�� materyalizme sahte bir "maneviyat" takviyesidir.
Ancak, asl� ger�e�e dayanmayan t�m bat�l ��retilerde gibi, materyalist anlay���n �zerini �rten Budizm ve benzeri sahte manevi �rt�ler, �slam ahlak�n�n yay�lmas�yla birlikte ortadan kalkacakt�r. Bu y�zden inananlar�n �zerine d��en g�rev; hakk�, Rabbimizin verdi�i t�m imkanlar� kullanarak etkin bir �ekilde ortaya koymak ve bu yolda ihlasla, �evkle ve heyecanla �al��makt�r. �nsanlar� do�ru yoldan uzakla�t�r�p karanl��a s�r�kleyemeye �al��an Budizm ve di�er t�m bat�l d���nce ve inan�lar�n fikri planda ortadan kald�r�lmas� da -Allah��n dilemesiyle- buna ba�l�d�r.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.