OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Siyonizm ve Yahudili�i birbirinden ay�rmak



Yahudiler MS 70 y�l�nda Kud�s'ten s�r�ld�kten sonra, d�nyan�n farkl� b�lgelerine yay�lmaya ba�lad�lar. 19. y�zy�la kadar s�ren bu "diaspora" d�neminde Yahudilerin ezici �o�unlu�u kendilerini dini bir grup olarak g�r�yorlard�. �o�u Yahudi zamanla i�inde ya�ad��� �lkenin dilini benimsedi. �rne�in Almanya'daki Yahudiler Almanca, �ngiltere'deki Yahudiler �ngilizce konu�maya ba�lad�lar. �branice sadece dualarda ve dini metinlerde kullan�lan kutsal bir dil olarak kald�. 19. y�zy�lda Avrupa �lkelerinde bulunan Yahudilerin �zerlerindeki baz� sosyal k�s�tlamalar da kald�r�l�nca, Yahudiler i�inde ya�ad�klar� toplumlarla kayna�maya ba�lad�lar. 19. y�zy�l�n sonlar�na gelindi�inde, Yahudilerin �o�unlu�u kendilerini bir "�rk" veya "millet" olarak de�il, "dini cemaat" olarak g�r�yorlard�. Kendilerini "Musevi Almanlar", "Musevi �ngilizler" veya "Musevi Amerikal�lar" olarak tan�ml�yorlard�.

Ancak 19. y�zy�l �rk��l���n b�y�k ilgi g�rd��� bir d�nemdi. �zellikle Darwin'in evrim teorisinin etkisiyle �rk�� fikirler ��� gibi b�y�d� ve Bat� toplumlar�nda �ok say�da taraftar buldu. ��te bu �rk�� furyan�n Yahudiler aras�ndaki etkisi ise, "Siyonizm" oldu.

Siyonizmin temeli Musevilik de�ildir



Siyonizmin fikri �nc�l���n� yapan Yahudiler, dini inan�lar� �ok zay�f kimselerdi. Hatta �o�u ateistti. Yahudili�i bir inan� birli�i olarak de�il, bir �rk�n ismi olarak kabul ediyorlard�. Yahudilerin Avrupal� milletlerden ayr� bir �rk oldu�u, onlarla birlikte ya�amalar�n�n m�mk�n olmad���, mutlaka kendilerine has ayr� bir yurt edinmelerinin �art oldu�u iddias�yla ortaya ��kt�lar. Bu yurdun neresi olmas� gerekti�ine karar verirken de, dini d���ncelerle hareket etmediler. Siyonizmin kurucusu olan Theodor Herzl, bir ara Uganda'y� d���nm�� ve bu d���ncesi "Uganda Plan�" olarak �nlenmi�ti. Siyonistler daha sonra Filistin'de karar k�ld�lar. Bunun nedeni ise, Filistin'in Yahudiler i�in ta��d��� dini manadan �ok, "Yahudi �rk�n�n tarihsel vatan�" olarak g�r�lmesiydi.

Siyonistler, bu din d��� ideolojiyi di�er Yahudilere kabul ettirebilmek i�in b�y�k bir �aba harcad�lar. Nitekim bu ama�la kurulan D�nya Siyonist �rg�t�, Yahudilerin ya�ad��� her �lkede yo�un bir propaganda �al��mas�na giri�ti. �rg�t, Yahudilerin di�er milletlerle huzur i�inde ya�amas� m�mk�n olmayan ayr� bir "�rk" olduklar�n�, bu nedenle mutlaka Filistin'e giderek oraya yerle�meleri gerekti�ini telkin ediyordu. Yahudi kitlelerinin �o�u bu �a�r�lar� yan�ts�z b�rakt�.

B�ylece Siyonizm, Yahudilerin di�er milletlerle birarada ya�amamas� gerekti�ini savunan �rk�� bir ideoloji olarak d�nya siyasetine girdi. Bu yanl�� d���nce, �nce diasporada ya�ayan Yahudilere s�k�nt� ve bask�lar ya�att�. Sonra da �srail'in i�gal ve ilhak politikas� Ortado�u'daki milyonlarca M�sl�mana kan, �l�m sefalet ve korku getirdi.

Bug�n pek �ok Yahudi, bu Siyonist ideolojiyi ele�tirmektedir. Dindar Yahudilerin �nde gelen isimlerinden biri olan Haham Hirsch, "Siyonizm, Yahudi halk�n� milli bir antite (varl�k) olarak tan�mlamak ister... Bu, dinen bir sapmad�r" demi�tir. (Washington Post, October 3, 1978)

�nl� M�sl�man Frans�z d���n�r Roger Garaudy de bu konuda �unlar� yazm��t�r:


"Peygamberlerden miras olan Yahudi inanc�n�n en b�y�k d��man�, Siyonizm'in �rk�� ve s�m�rgeci mant���d�r ki, 19. y�zy�l Avrupas�'n�n �rk��l���ndan ve s�m�rgecili�inden do�mu�tur. Bu mant�k, Bat�'n�n t�m s�m�rgeciliklerine ve farkl� milliyet�ilikler aras�ndaki sava�lara ilham kayna�� olmu�tur… �srail, Siyonizm'den uzakla�mad�k�a ve Hz. �brahim'in inanc�na geri d�nmedik�e, �srail i�in bir g�venlik ve gelecek yoktur ve Ortado�u'da da bar�� olmayacakt�r. Hz. �brahim'in o inanc� ki, vahyedilmi� her �� din aras�nda ruhsal bir karde�lik ba�� ve ortak bir mirast�r." (Roger Garaudy, "Right to Reply: Reply to the Media Lynching of Abbe Pierre and Roger Garaudy", Samizdat, June1996)

��te bu nedenle, Yahudilik ile Siyonizmi birbirinden ay�rmak gerekmektedir. D�nya �zerindeki her Yahudi Siyonist de�ildir. Ger�ekte Siyonistler, d�nya �zerindeki Yahudilerin az�nl���n� olu�turmaktad�rlar. Dahas�, Siyonizmin insanl�k su�lar�na kar�� ��kan, bunlar� k�yas�ya ele�tiren, �srail'in t�m i�gal etti�i topraklardan derhal �ekilmesini savunan, �srail'in �rk�� bir "Yahudi devleti" de�il, her t�rl� milletin ve kimli�in birarada ve e�it olarak ya�ayabilece�i �zg�r bir devlet olmas�n� savunan pek �ok Yahudi vard�r.

M�sl�manlar�n �srail'e ve Siyonizme hakl� olarak kar�� ��karken, bu ger�ekleri de g�z �n�nde bulundurmalar�, sorunun Yahudiler de�il, Siyonizm oldu�unu �ok iyi bilmeleri gerekmektedir. Dolay�s�yla da bir M�sl�man�n ele�tirmesi gereken kavramlar Yahudi dini veya Yahudi milleti de�il, Siyonizmdir. Nas�l bir insan Nazilere kar�� oldu�u i�in Alman milletine kar�� bir husumet besleyemezse, ayn� �ekilde Siyonizme kar�� oldu�u i�in de Yahudi milletine bir husumet besleyemez.

Kuran'da kitap ehli



Yahudiler ve H�ristiyanlar kitap ehlidirler, yani Allah'�n indirmi� oldu�u bir kitaba tabi olmu�lard�r. Do�ru-yanl��, haram-helal kavramlar�na sahiptirler. Allah'a hesap vereceklerini bilmekte, O'nun peygamberlerini sevip-saymaktad�rlar. Bunun i�in Kuran'da, kitap ehlinden kimselerin pi�irdi�i bir yemek, M�sl�manlar i�in helal k�l�nm��t�r. Ayn� �ekilde M�sl�man erkeklere kitap ehlinden kad�nlarla evlenme izni verilmi�tir. Bunlar M�sl�manlar�n ehl-i kitap ile kolayl�kla birarada ya�ayabileceklerini g�sterir.

Bir M�sl�man�n d�nyaya bak���nda temel k�stas imand�r, g�zel ahlakt�r. M�sl�man g�zel ahlak�n gereklerinden biri olan adalete bu nedenle s�k� s�k�ya ba�l�d�r. Her kime kar�� olursa olsun adaletten ayr�lmamak, duygularla de�il, ak�l ve vicdanla d���nmek, fanatizmden, ba�nazl�ktan uzak ve temiz bir muhakeme ile karar vermek gerekir.



















�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.