OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Kuran Darwinizm'i Yalanl�yor



Tarihin her d�neminde insanlar evrenin ve canl�lar�n k�keni �zerinde d���nm�� ve bu konuda �e�itli fikirler ortaya atm��lard�r. Bu fikirleri, evreni materyalist bak�� a��s�yla a��klayanlar ve Allah'�n t�m kainat� yoktan var etti�ini yani "yarat�l�� ger�e�ini" g�renler olmak �zere iki ba�l�k alt�nda toplamak m�mk�nd�r.
Materyalist bak�� a��s�, evreni olu�turan maddenin, var olan yegane varl�k oldu�unu iddia eder. Bu inan��a g�re; madde sonsuzdan beri vard�r ve maddeye hakim olan bir ba�ka g�� yoktur. Materyalistler, evrenin tesad�fler sonucunda kendili�inden �ekillendi�ini, canl�l���n ise zaman i�erisinde yine k�r tesad�fler sonucu cans�z maddelerden evrimle�erek meydana geldi�ini kabul ederler. Bu anlay��a g�re, yery�z�ndeki t�m canl�lar do�al etkiler ve tesad�fler sonucu ortaya ��km��lard�r.
Materyalist bak�� a��s�n�n kar��s�nda ise yarat�l�� ger�e�i yer al�r. Yarat�l�� ger�e�ine g�re; madde sonsuzdan beri var de�ildir, ba��bo� da de�ildir; Allah, maddeyi yoktan yaratm�� ve d�zenlemi�tir. �nsan�n ak�l ve g�zlem yoluyla kavrayabilece�i yarat�l�� ger�e�i, tarihin ba��ndan bu yana din yoluyla insanlara anlat�lm��t�r. B�t�n �lahi dinler, Allah'�n t�m kainat� yoktan, "Ol" emri ile yaratt���n� ve kainattaki kusursuz i�leyi�in Allah'�n �st�n yaratma sanat�n�n bir delili oldu�unu bildirmi�tir. Kuran'�n pek �ok ayetinde de bu ger�ek bizlere bildirilmi�tir. Y�ce Allah, "G�kleri ve yeri (bir �rnek edinmeksizin) yaratand�r. O, bir i�in olmas�na karar verirse, ona yaln�zca "ol" der, o da hemen oluverir." (Bakara Suresi, 117) ayetiyle kainat� yoktan ve mucizevi bi�imde yaratt���n� bildirmektedir. Enam Suresi'nde ise �u �ekilde buyrulmaktad�r: "O, g�kleri ve yeri hak olarak yaratand�r. O'nun "ol" dedi�i g�n (her�ey) oluverir, O'nun s�z� hakt�r. Sur'a �f�r�ld��� g�n, m�lk O'nundur. O, gayb� ve m��ahede edilebileni bilendir. O, h�k�m ve hikmet sahibi oland�r, haberdar oland�r." (Enam Suresi, 73)
G�n�m�zde bilim, materyalist-evrimci iddian�n ge�ersizli�ini g�stermekte ve Allah'�n varl���n� ortaya koymaktad�r. �evremizi saran her bir yarat�l�� delili kainatta tesad�fe asla yer olmad���n� bizlere g�stermektedir. G�klerin, yery�z�n�n ve t�m canl� varl�klar�n incelenmesi ile ortaya ��kan her detay, Allah'�n b�y�k g�� ve kudretinin birer delili niteli�indedir.
Materyalizm ile Allah inanc� aras�ndaki fikri ayr�l�k, din ile dinsizlik aras�ndaki en temel farkt�r. Allah, Kuran'da inkar edenler i�in,"Yoksa onlar, hi�bir �ey olmaks�z�n m� yarat�ld�lar? Yoksa yarat�c�lar kendileri mi?" (Tur Suresi, 35) buyurarak, onlar�n yarat�l�� kar��s�ndaki iddialar�na dikkat �eker. �nkarc�l�k, tarihin ba��ndan bu yana, evrenin ve insanlar�n "yarat�lmam��" olduklar�n� iddia etmi�, bu sa�ma iddiay� bir �ekilde makul g�sterebilmek i�in �e�itli yollar aram��t�r ve 19. y�zy�lda Darwin'in evrim teorisi ile, bu konuda en b�y�k giri�imini yapm��t�r.

Bu konuda fikri bir "uzla�ma" aramak, M�sl�man i�in s�z konusu de�ildir. Elbette insanlar istedikleri gibi d���nebilir, istedikleri teoriye inanabilirler. Ama ortaya at�lma sebebi Allah'� ve yarat�l��� inkar etmek olan bir teori ile "uzla�mak" m�mk�n de�ildir. B�yle bir �abaya girmek, dinin temelinden taviz vermek olur ki bu durumun kabul edilmesi m�mk�n de�ildir.

Nitekim b�yle bir giri�imin dine zarar vermek anlam�n� ta��d���n� bilen evrimci �evreler, dindarlar� bu giri�ime zorlamak i�in �aba g�stermektedirler.

Evrimci Yarat�l��"� Darwinistler Te�vik Etmektedir



Evrim teorisini k�r� k�r�ne savunan bilim adamlar�, bilim alan�nda ya�anan ilerlemeler kar��s�nda her ge�en g�n daha b�y�k bir a�maza girmektedirler. ��nk� her yeni bilimsel geli�me, evrim teorisinin aleyhinde olmakta ve yarat�l�� ger�e�ini tasdik etmektedir. �te yandan en �nde gelen evrimci bilim dergileri dahi evrim teorisinin ��kmazlar�n� itiraf etmek zorunda kalmaktad�rlar. Bilimsel tart��malar yarat�l�� ger�e�ine inanan bilim adamlar�n�n kesin zaferleriyle sonu�lanmakta, evrimcilerin �aresizliklerine d�nya tan�k olmaktad�r.

��te bu noktada evrimsel yarat�l�� g�r���, materyalist �evrelerin imdad�na yeti�mektedir. Evrimci �evreler, inan� sahibi ki�ilerin deste�ini alabilmek ve onlar�n evrim teorisi kar��s�nda yapt�klar� fikri m�cadeleyi zay�flatabilmek i�in "evrimsel yarat�l�� fikri"ni el alt�ndan destekleyerek farkl� bir yol denemektedirler. Nitekim Amerikal� evrimci bir biyolo�un kendisiyle ayn� g�r��� ta��yan bir bilim adam�na yapt��� �u tavsiye olduk�a dikkat �ekicidir:

"Yarat�l����lar, tart��malarda hep �st�n gelirler. ��nk� onlar evrimi dinin kar��s�na koyarlar. Bu adil ve do�ru de�il. Onlara evrimin Allah'�n canl�lar� yaratma y�ntemi oldu�u fikrini telkin edin. Bana s�ylendi�ine g�re bu fikir �u aralar Avrupa'da olduk�a pop�lermi�."

Yukar�daki s�zlerden de a��k�a anla��ld��� gibi, Allah'�n t�m kainat�n Yarat�c�s� oldu�una iman edip, bilimin ortaya koydu�u ger�ekleri g�z ard� ederek evrim teorisine destek vermek, �stelik Kuran'daki a��k izahlar� g�rmezlikten gelerek evrimin Kuran'a uygun oldu�unu iddia etmek �ok hatal� bir yakla��md�r. B�yle bir yakla��m� benimseyen dindarlar, ger�ekte materyalist felsefe yarar�na ortaya at�lm�� bir d���nceye destek vermekte olduklar�n� fark etmeli ve bundan vazge�melidirler.

Evrimi Reddetmek Bilimi Reddetmek De�ildir




G�n�m�zde t�m canl�lar�n evrimsel bir s�re� sonucunda meydana geldiklerini savunan M�sl�manlar�n say�s� az�msanamayacak kadar fazlad�r. Bunun nedeni ise bu ki�ilerin bilgi eksiklikleri, hatal� bak�� a��lar� ve �zellikle bilimsel konulardaki baz� yan�lg�lar�d�r. Bunlar�n en ba��nda ise evrim teorisinin bilimsel ve kan�tlanm�� bir ger�ek oldu�u yan�lg�s� gelir.

Oysa bu ki�iler kesin olarak bilmelidirler ki; evrim teorisi, g�n�m�z bilimsel geli�meleri kar��s�nda t�m dayanaklar�n� yitirmi�tir. Gerek molek�ler d�zeyde, gerekse biyoloji veya paleontoloji alanlar�nda yap�lan bilimsel ara�t�rmalar, canl�lar�n evrimsel bir s�re� sonunda meydana geldikleri y�n�ndeki iddialar� tamamen ge�ersiz k�lm��t�r. Bilimsel ger�eklere ra�men evrim teorisinin bu kadar g�ndemde tutulmas�n�n alt�nda yatan neden ise evrimcilerin yapt�klar� demagojiler, yanl�� �rneklendirmeler, kelime oyunlar�, kulland�klar� �arp�k mant�k �rg�leri ve hatta kimi zaman sahtekarl�klarla halk� yan�ltmaya �al��malar�d�r. Evrimcilerin, halk taraf�ndan anla��lmayan bilimsel terimleri kasten yo�un olarak kulland�klar� konu�ma ve yaz�lar� analiz edildi�inde, asl�nda hi�bir delil �ne s�remedikleri g�r�l�r.

Darwinist yay�nlar dikkatle incelendi�inde bunu g�rmek m�mk�nd�r. Bu yay�nlarda somut bilimsel delillere dayal� bir anlat�m yok gibidir. Evrim teorisinin temel a�mazlar� birka� c�mle ile ge�i�tirilir, �te yandan do�a tarihi konusunda pek �ok masals� senaryo yaz�l�r. �lk canl�l���n cans�z maddelerden nas�l meydana geldi�i, fosil kay�tlar�ndaki b�y�k bo�luklar, canl�lardaki kompleks sistemler gibi temel konular�n �zerinde hi� durmazlar. ��nk� a��klayacaklar� her ayr�nt� ama�lar�na ters d��ecek ve kendi teorilerinin ��r�kl���n� g�zler �n�ne serecektir.

��te M�sl�man evrimciler de evrim teorisinin bu s�zde bilimsel g�r�nt�s�nden etkilenirler. �zellikle de Darwinistlerin kulland�klar� "evrim teorisine inanmayan dogmatiktir", "evrim teorisine inanmayan bilimsel de�ildir" �eklindeki as�ls�z sloganlardan tedirgin olur ve inand�klar� ger�ekten taviz verirler. Bilim d�nyas�nda ya�anan geli�meleri, evrim teorisindeki �eli�kileri ve bu teorinin iddialar�n�n t�m ge�erlili�ini yitirdi�ini bilmediklerinden din ile evrimi ba�da�t�rmaya �al���rlar.

Yarat�l�� Ger�e�i ile Evrim Teorisi Birbirleriyle Z�tt�r



Evrim teorisi ve yarat�l�� ger�e�i birbirinin z�tt� olan iki ayr� g�r��t�r. Buna ba�l� olarak birinin ge�ersizli�inin ispat� di�erinin do�rulu�unu ispat etmektedir. Daha a��k bir ifadeyle, evrim teorisinin ge�ersizli�inin ortaya konmas�, yarat�l�� ger�e�ini kabul etmeyi zorunlu k�lmaktad�r.

Bu nedenledir ki, evrim teorisi ile ilgili tart��malar, materyalistler i�in bir t�r "sava� alan�" durumundad�r. Konuyla ilgili tart��malar� bilimsel bir yakla��mla de�erlendirmez, do�rudan ideolojik bir m�cadele olarak g�r�rler. Yarat�l�� ger�e�ini savunanlar� engelleyebilmek i�in her t�rl� y�nteme ba�vururlar.

�rne�in evrimci paleontolog Dr. Alex Ritchie yarat�l�� ger�e�iyle m�cadele edilebilmesi i�in, bir ba�ka evrimciye �u y�ntemleri uygulamas�n� tavsiye etmektedir:

"Evrimcilerin yarat�l��a kar�� m�cadele etmek i�in hem duygusal hem de mant�ksal olarak d���nen ki�iler i�in i�birli�i yapabilece�i bir�ok yol var. Ancak genel olarak yarat�l����lar� devlet e�itim sisteminin (hem organizasyonlar hem de e�itim �er�evesinde) d���nda tutmaya konsantre olmal�s�n�z..."

Bu s�zlerden de anla��ld��� gibi, ortada bilimsel bir "evrim-yarat�l�� tart��mas�" de�il, evrimciler taraf�ndan belirli "stratejiler" �er�evesinde y�r�t�len bir fikri m�cadele vard�r.

Evrim teorisini savunan M�sl�manlar�n, bu fikri m�cadelenin fark�na varmalar� gerekmektedir. Darwinizm, herhangi bir bilimsel tez de�il, insanlara Allah'� inkar ettirmek i�in kurgulanan ve savunulan bir d���nce sistemidir. Bilimsel hi�bir dayana�� bulunmamas�na ra�men, s�rf taraftarlar�n�n propagandalar�na aldanarak bu teoriyi benimsemek, bir M�sl�man�n asla d��memesi gereken bir yan�lg�d�r.

















�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.