OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Pompei facias�



"Andolsun, onlar�n k�ssalar�nda temiz ak�l sahipleri i�in ibretler vard�r. (Bu Kur'an) d�z�p uydurulacak bir s�z de�ildir, ancak kendinden �ncekilerin do�rulay�c�s�, her�eyin '�e�itli bi�imlerde a��klamas�' ve iman edecek bir topluluk i�in bir hidayet ve rahmettir." (Yusuf Suresi, 111)
Kuran'da ge�mi� kavimlerin haberleri ile ilgili pek �ok ayet vard�r. Ku�kusuz bu haberler, �zerinde d���n�lmesi gereken konulard�r. Bu kavimlerin b�y�k b�l�m�, kendilerine g�nderilen peygamberleri yalanlam��, hatta onlara d��manl�k g�stermi�lerdir. Bu ta�k�nl�klar�ndan dolay� da Allah'�n azab�yla kar��la�m��lar ve yery�z�nden silinmi�lerdir. Allah Kuran'da, bu helak olaylar�n�n sonraki insanlara da birer ibret olmas� gerekti�ini bildirir.

Vez�v Yanarda��'n�n patlamas� ile tarihten silinen Pompei kentinin durumu da bu konuya �rnektir.

Vez�v Yanarda��, �talya'n�n, �zellikle de Napoli kentinin sembol�d�r. Vez�v'�n bat� yamac�nda Napoli, do�u yamac�nda ise Pompei kenti yer al�r. Yakla��k 2000 y�ld�r sessizli�ini s�rd�ren Vez�v Yanarda��'nda ge�mi�te ya�anan bir lav ve k�l felaketi, bu kentin insanlar�n� ani bir bi�imde yakalam��t�. Felaket �ylesine ani olmu�tu ki, her�ey 2000 y�l �ncesinde oldu�u gibi kald�. Sanki zaman dondurulmu�tu.

"�bret Da��" olarak adland�r�lan Vez�v'�n bu �ekilde tan�mlanmas� bo�una de�ildir. �nl� Sodom ve Gomorra kentlerinin ba��na gelen felaketle, Pompei'de ya�ananlar birbirine �ok benzemektedir.

Kuran'da, Allah'�n kanunlar�nda hi�bir de�i�iklik olmad��� haber verilir. Allah'�n kurallar�na ayk�r� giden, O'na ba�kald�ran herkes, ayn� ilahi kanunla kar��l�k g�r�r. Roma �mparatorlu�u'nun dejenerasyonunun sembol� olan Pompei kavmi de, ayn� Lut kavmi gibi, cinsel sapk�nl�klara batm��t�. Sonu da Lut kavmiyle benzer oldu. Allah bu konuyla ilgili olarak Kuran'da ��yle buyurmu�tur:

"... Onlara uyar�c�-korkutucu geldi�inde, nefretlerinden ba�kas�n� artt�rmad�. (Hem de) Yery�z�nde b�y�kl�k taslayarak ve k�t�l��� tasarlay�p d�zenleyerek. Oysa hileli d�zen, kendi sahibinden ba�kas�n� sar�p-ku�atmaz. Art�k onlar �ncekilerin s�nnetinden ba�kas�n� m� g�zlemektedirler? Sen, Allah'�n s�nnetinde kesinlikle bir de�i�iklik bulamazs�n ve sen, Allah'�n s�nnetinde kesinlikle bir d�n���m de bulamazs�n." (Fat�r Suresi, 42-43)

Pompei'nin b�yle bir felaketle yery�z�nden silinmesinde elbette ders ��kar�labilecek bir y�n vard�. Tarihi kay�tlar, �ehrin yok olmadan �nce tam bir sefahat ve sapk�nl�k merkezi oldu�unu g�steriyor. �ehrin en belirgin �zelli�i ise, fuhu�un �ok yayg�n olmas�yd�.

Pompei facias� �yle ani olmu�tu ki, Vez�v'�n lavlar� bir anda t�m kenti haritadan sildi. Olay�n en ilgin� yan� ise, kentin g�nl�k ya�ant�s� i�inde, Vez�v'�n korkun� patlamas�na ra�men, kimsenin ka�amamas� ve adeta b�y�lenerek felaketin fark�na bile varamam�� olmas�yd�. Yemek yiyen bir aile, sofradaki halleriyle aynen ta�la�m��t�. Cinsel birle�me halinde, say�s�z ta�la�m�� �ift bulunmu�tu. Pompei kavmi aras�ndaki sapk�nl���n boyutu �yle noktalara varm��t� ki, bu �iftler aras�nda, ayn� cinsten olanlar, k���k erkek ve k�z �ocuklar� da vard�. Pompei kal�nt�lar�ndan ��kar�lan ta�la�m�� insan cesetlerinin, baz�lar�n�n y�zleri hi� bozulmadan kalm��t�. Cesetlerin y�zlerinde ise �a�k�nl�k ifadelerini g�rmek m�mk�nd�r.


��te facian�n en dikkat �ekici y�n� buradad�r. Nas�l olmu� da binlerce insan hi�bir �ey g�rmeden ve duymadan, adeta �l�m�n gelip kendilerini yakalamas�n� beklemi�lerdir?

Olay�n bu y�n�, Pompei kavminin yokolu�unun Kuran'da anlat�lan helak olaylar�na benzedi�ini g�steriyor. ��nk� Kuran'da, helak olaylar� anlat�l�rken "birden yok olma" �zerinde durulur. �rne�in Yasin Suresi'nde anlat�lan "�ehir halk�", tek bir anda topluca �lm��lerdir. Surenin 29. ayetinde bu durum ��yle anlat�l�r:

"(Onlara) Yaln�zca bir tek ���l�k (yetti); an�nda s�n�verdiler." (Yasin Suresi, 29)

Kamer Suresi'nin 31. ayetinde Semud kavminin helak� anlat�l�rken de yine "an�nda yok olma" olay�na dikkat �ekilir:

"��nk� Biz onlar�n �zerine bir tek ���l�k g�nderdik. B�ylece onlar, a��ldaki �al�-��rp� olan kuru ot gibi oluverdiler." (Kamer Suresi, 31)

Pompei halk�n�n �l�m� de ayetlerde anlat�ld��� �ekilde, "an�nda yok olma" tarz�nda ger�ekle�mi�tir.

��te baz�lar� Kuran'da bildirilen bu gibi helak olaylar�n�n �nemli bir b�l�m�, modern �a�da yap�lan arkeolojik ara�t�rmalar sonucunda ortaya ��kar�lm��t�r. Kuran'da s�z� edilen olaylar�n delilleri olan bu bulgular, Kuran k�ssalar�n�n "ibret olma" �zelli�ini daha da a��k bir bi�imde g�stermektedir. Allah, Kuran'da "yery�z�nde gezip dola��lmas�" ve "�ncekilerin u�rad�klar� sonun anla��lmas�" gerekti�ini ��yle haber vermektedir:

"Biz senden �nce, �ehirler halk�na kendilerine vahyetti�imiz kimseler d���nda (ba�kalar�n� el�i olarak) g�ndermedik. Hi� yery�z�nde dola�m�yorlar m�, ki kendilerinden �ncekilerin nas�l bir sona u�rad�klar�n� g�rm�� olsunlar? Korkup-sak�nanlar i�in ahiret yurdu elbette daha hay�rl�d�r. Siz yine de ak�l erdirmeyecek misiniz?" (Yusuf Suresi, 109)
















�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.